Gå til innhold

Dere som har slitt med såre brystvorter...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ammer fortsatt min gutt på 16mnd, og har ikke hatt såre brystvorter i det hele tatt før nå. Så har jo vært veldig heldig da. Han har ved et uhell bitt sår på den ene puppen. Han pleier jo ikke å bite, men fikk bare litt feil tak en gang. Problemet er jo at jeg ikke får det til å gro igjen. Det sprekker bare opp på nytt hver gang han får den puppen. Noen som har noen supertips?

Koser oss sånn med den ammingen så har jo ikke lyst til å slutte pga en sånn filleting. Men akkurat nå er det grusomt vondt å gi han den såre puppen. Og jeg greier jo ikke nekte når han, etter å ha fått en pupp, peker på andre puppen og sier "puppen mamma" og ser på meg med de søteste øynene ever...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har hatt ekstremt såre brystvorter i perioder. Det eneste som har hjulpet er purelan salve som jeg kjøper på apotek, gule små tuber, samt ammeinnlegg i ull/silke i stedet for de papirinnleggene jeg brukte i starten. Jeg har hatt så vondt innimellom at jeg ikke har klart å amme på den såre siden, har måttet pumpe i stedet og gitt på flaske.

Skrevet

det som hjalp meg var å presse ut ett par dråper melk etter amming og smøre inn brystvorten for så å la det luftørke. når melken var tørket smurte jeg en god dæsj purelan på, og gikk med puppene løs litt til. :) ser ganske rart ut å gå der med puppene på vift, men god hjelp :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...