Gjest herr og fru strert Skrevet 1. november 2009 #1 Skrevet 1. november 2009 Er det reelt håp for befruktning hvis man har samleie 3-4 dager før el? (og ikke sjanse til å safe mer enn det pga reise osv..)??
M@msen Skrevet 1. november 2009 #2 Skrevet 1. november 2009 Sjangsen er vel der, men hvor reel den er aner jeg ikke... sæden kan jo leve ganske lenge... Og egget lever vel i 2 dager... Men vi håper på det beste:) Klem
Gjest herr og fru strert Skrevet 1. november 2009 #3 Skrevet 1. november 2009 Ja, vet at sæden kan leve opp til 5 døgn, men hvor reelt er det liksom?? Man KAN jo bli gravid ved bruk av p-piller også liksom.. Eller er det sånn at sæd faktisk lever så lenge og at sjansene er gode etter 3 døgn uansett?? Har to barn fra før, blitt lett gravid (med samme mann som nå ).
M@msen Skrevet 1. november 2009 #4 Skrevet 1. november 2009 Jeg tror det er ganske forskjellig hvor lenge de lever, men det er jo en teoretisk mulighet, men tror nesten du bare får smøre deg med tolmodighet, så finner vi ut av det om en stund... (ikke det svaret du vil ha, men det beste JEG kan gi...he he) Lykke til i allefall. Jeg som du blir heldigvis fort gravid, vi prøver også på nr 3:) (så vi krysser det vi har for positivt denne pp:)
Gjest herr og fru strert Skrevet 1. november 2009 #5 Skrevet 1. november 2009 Takk for svar og lykke til selv
Gjest herr og fru strert Skrevet 2. november 2009 #6 Skrevet 2. november 2009 Noen flere som har ideer om oddsen her? Ved samleie ved el har man jo bare 25% sjanse likevel, så jeg ser for meg at den prosenten daler jo lenger unna el man treffer? Men hvis det er sånn at flesteparten av friske sædceller lever i 3-4 døgn der inne, er jo sjansene teoretisk like gode ? De rekker hvertfall frem til målområdet i god tid.. Tja, får jo bare vente og se..
Snusmumriken* Skrevet 4. november 2009 #10 Skrevet 4. november 2009 Klippet dette ut fra "TIPSLISTA". "SANNSYNLIGHETEN FOR Å BLI GRAVID" skrevet av Christian Anker, lege on januar 26, 2006 Fruktbarheten er høyest omkring eggløsningen. Den inntrer gjerne 14 dager før menstruasjon. Hvis det er 28 dager mellom hver blødning er, sannsynligheten for å bli gravid på de ulike dagene omtrent: • de første seks dagene: 0 prosent • syvende dag: 0,1 prosent • åttende dag: 0,7 prosent • niende dag: 2,5 prosent • tiende dag: 5,5 prosent • 11. dag: 10,4 prosent • 12. dag: 14,6 prosent • 13. dag: 16,9 prosent • 14. dag: 17,3 prosent • 15. dag: 14,1 prosent • 16. dag: 9,1 prosent • 17 dag: 4,9 prosent • 18. dag: 1,9 prosent • 19 dag: 0,5 prosent • 20. dag: 0,1 prosent • 21 - 28 dag: 0 prosent. Så hvis du har 28 dagers syklus, med EL ca dag 14. Så vil sjangsen for at du blir gravid 3-4 dager før være ca 10,4 %.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå