Gå til innhold

Soverutinger ved 9 mnd.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sønnen min er litt over 9 måneder. Han er nattavvent og sover natten igjennom fra ca 19 til en gang mellom halv 6 og halv 7 (som oftest ca 6). I løpet av dagen har han to dupper en ca i 10 tiden og en ca i 14 tiden (tilsammen blir det som oftest ca 3 timer).

Jeg synes det er litt tidlig å stå opp kl 6, men vet ikke om jeg bør prøve å endre på mønsteret hans. Hva som ev. virker.

Hvordan er andres soverutiner rundt 9 mnd?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Snuppa her er akkurat 9 mnd, og har sovet rundt fra ca 7 mnd.

Sovner nå kl 19 og sover til 07.30 stort sett hver natt. Ble nattavvent rett etter hun var 6 mnd. Får nå kun pupp morgen og kveld, er for opptatt på dagen til å roe seg ved puppen. Sover ca 2 timer fra 9.30 til 11 og igjen 1-2 timer fra 14 eller 14.30. Prøver å ikke la henne sove lenger enn til kl 16/16.15.

Er kjempefornøyd med at hun sover så bra, men har jo noen dager og netter som ikke er i dette mønsteret i det hele tatt- tror det henger sammen med tenner.

Tror du bare må være fornøyd med sovingen til knøttet ditt, selv om jeg ser at og stå opp kl 6 må være tøft. Evnt prøve å legge han litt senere, og håpe at du får en halv time mer om morgenen. På snuppa fungerer dette ikke, hun våkner halv åtte uansett. tvi tvi

Skrevet

lillebror er snart 9 mnd. Har sovet rundt fra ca 4 mnd og sover 19-07. (har hatt perioder hvor han våknet 6 og halv 7, men jeg har konsekvent ikke tatt han opp før 7, så om han våkner før så ligger han å gurgler og jodler i senga si..)

Han blir trøtt igjen i 09-tiden, og sover da til 11-11.30, og så tar han en hvil i 13.30 tiden igjen, og sover da til 14.30-15-tiden..

Syns dagene og nettene fungerer bra! Har blitt vant med å starte dagen 7, så det er OK, men skulle jo av og til ønske at guttene våre kunne sovet 1time eller 2 lengre.. :)

Skrevet

Vi har omtrent samme rutiner som dere. Snuppa legger seg mellom sju og halv åtte om kvelden. Sover til ca halv sju, sju om morgenen.

Første dupp er rundt kl ni, neste dupp i halv tre-tida. Sånn har hun sovet i et par måneder nå.

Av og til våkner hun tidligere om morgenen, så jeg skjønner godt at du kan tenke deg en liten time ekstra på øyet :) Vi prøvde å legge henne senere om kvelden en periode, men det funket dårlig. Hun våkner til samme tid likevel! Dermed synes vi det er best å bare la ting være som de er. Det virker som om hun styrer dette med søvnen godt på egen hånd!

Du er i alle fall heldig som har en som sover natta gjennom! Snuppa er også nattavvent, men hun kan fremdeles våkne til noen ganger i løpet av natta.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...