Gå til innhold

Sjokolade uten sukker=lav karbo...eller?


♥tosmåtroll♥

Anbefalte innlegg

Kan man spise litt av dette om man er skikkelig sugen? Er det ikke karboene -sukkeralkoholer= hvor mye karbo det er i sjokoladen? Eller tar jeg feil nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jo det er sånn de regner på det. men det sies at man skal være forsiktig med sånt forde fordi kroppen kan lures til å tro at den får i seg sukker og at man da produserer karbohydrater eller noe i den duren.. det kan du enkelt sjekke opp på nett;) Tror heller jeg ville gått for veldig mørk sjokolade som er lite karbohydrater i. fant en sjokolade på sunnkost som var 16g KH per 100 gram sjokolade.. da kan man jo unne seg ett par ruter uten å skeie altfor mye ut=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Hvilken sjokolade er dette? Vet atkins har noen med 2,8 pr bar, men det smaker jo direkte pappeske av de... Finnes det annet alternativ på helsekost?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er en mørk kokesjokolade som heter sukkerfritt- de selger den bl.a her på Ica / Rema / Prix. ( Jeg brukte den i sjokolademousse - da ble hver posjon 4 karbs istedenfor 20 liksom...!!! )

De har også flere produkter fra sukkerfritt det ikke er karbohydrater i- dette er bl.a slike sure stenger m eplesmak, cola & jordbær... Hjelper veldig på lørdagskvelden....;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

går dere på lavkarbo når dere er gravide også? det er ikke noe problem? Trodde ikke det var helt bra jeg.

 

Sukkerfritt sjokoladene er kjempe gode :) kan få litt mye luft i magen av de men :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Sukkeralkoholer påvirker ikke blodsukkeret (polyols står det ofte). Cavalier, sukkerfritt osv har dermed hele plater med bare et par gram karbohydrat i. De er ofte ganske lakserende, så verdt å begrense inntaket.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke farlig å leve på lavkarbo når man er gravid. De anbefaler vel ikke at en er i ketolyse, men dette er dog på grunn av at det ikke finnes tilstrekkelig med forskning på det- og da kan de ikke gå gode for det....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...