Monajenten Skrevet 1. november 2009 #1 Skrevet 1. november 2009 hvor mange hundre tusen må man regne med å måtte bruke?
Gruffalo:-) Skrevet 1. november 2009 #2 Skrevet 1. november 2009 Bytte rør? Kanskje du kan spesifisere det litt.. Tenker dere å bytte vann og kloakk inni huset, eller legge om rørene i bakken på utsiden av huset eller? Vi måtte grave i vinter, hadde lekkasje på vannledningen ute. Byttet da vann og avløp og la inn noe spillvanngreier som visstnok kommer til å bli pålagt i løpet av en relativt kort periode. Flyttet vanninntaket til huset, la opp ny stoppekran, både ute og inne, samt gjorde om noe av vannrørene inne nede ved inntaket.. Dette kostet oss ca 100000 kroner. Fikk 2000 kr tilbake fra forsikringen. Viktig å vite er at forsikringsselskapene dekker fullt frem til rørene er 20 år, deretter begynner de å avskrive 5-10 % hvert år. Våre rør var da 38 år, derfor fikk vi så lite igjen:-) Hvis dere skal legge om inne har jeg ingen anelse om hva det kan komme til å koste. Men det går sikkert an å få en rørlegger til å komme å kikke og gi dere en pris på hele jobben!
Monajenten Skrevet 1. november 2009 Forfatter #3 Skrevet 1. november 2009 Tusen takk for svar! Dette står i prospektet: Røropplegg i boligen må anses provisorisk. Vannforsyning fra privat brønn i hage - fungerer ikke tilfredsstillende og kan ikke benyttes til drikkevann. Avløp føres til privat septikk. Huset er bygget i 1958. Jeg tenkte ca. en halv million men jeg har jo ikke peiling. I tillegg kommer det elektriske, bad og kjøkken....så det blir vel gjerne en million i oppussing:-s
Zitro Skrevet 1. november 2009 #4 Skrevet 1. november 2009 kan dere koble dere til kommunal vannforsyning da? Eller må dere borre etter vann selv? Vi borra på hytta og det kom da på 100.000,- i bare borring, pumpehus og rør fram til yttervegg.
Monajenten Skrevet 1. november 2009 Forfatter #5 Skrevet 1. november 2009 Det er jeg ikke helt sikker på, men det ligger ikke langt unna her jeg bor nå, så skulle egentlig tro det. Men sånne ting er gjerne lurt å finne ut av ja:-P Takk:-)
Gjest Skrevet 1. november 2009 #6 Skrevet 1. november 2009 Om alt av rør i hele huset må skiftes så ligger det på ca 150 til 200 000 Etter så jeg skjønner så er dette et oppussings objekt.... Uff, tenker vegger, gulv etc etc må fixes og vel... :-/ Entreprenør må vel grave for å legge rør og ledning til offentlig vei- kloakk. Alt fra 50 til 100 000 alt etter avstand fra hus til påkoblings sted. Blir fort dyrt dette.... Avgifter for påkobling.... kjappe 500 000 det... Men slike ting blir som oftest dyrere en man regner med.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå