Gå til innhold

Kombi vaskemaskin/tørketrommel - tips og råd!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi vurderer å kjøpe dette på nyåret. Tar så mye plass med begge deler. Har du en spesiell å anbefale? Helst ikke FOR dyr :-)

Skrevet

Vi har Elektrolux Inspire kombimaskin og er veldig fornøyd med den,den kostet 8995 for ca 1 år siden.:-))

Skrevet

jeg har dårlig erfaring med en sånn maskin...!for å få en som er nåkså bra på BEGGE deler,må du ut med en del. ofte fungerer vaskedelen bra,mens tørkefunksjonen fungerer heller dårlig. Jeg har brukt tørkedelen 2 ganger i løpet av 2 år.....for klærene blir liksom ikke skikkelig tørre, er småfuktige og lukter rart når de er ferdige! til og med når jeg bare tørket 2 plagg inni.

tar jo ikke større plass med 2 maskiner om de står åppå hverandre?

Vi har vertfall bestemt oss for å kjøpe tørketrommel utenom nå, for er lei av å tørke klær i stua:-)

Skrevet

men, det spørs jo hvor mye penger dere vil legge i den, hva som ikke er for dyrt?

Skrevet

Tenkte max 9000. Det som er er at vi må ha kondenstørketrommel for vi har ingen mulighet til å borre ut luftekanal i veggen. Da blir det fort dyrt, og det er ganske trangt på badet fra før. I tillegg er vi avhengig av plassen oppå vaskemaskinen.

Skrevet

Vi hadde samme problem som dere, ikke plass til tørketrommel. Og når vaskemaskinen gikk i stykker for noen uker siden valgte vi å kjøpe kombi. Men det er kjempe viktig at dere ikke går for en billig modell, de suger;)

Vi kjøpte AEG sin, kostet litt over 9000kr. Forløpig er vi kjempefornøyde. Dette er en kondenstørketrommel.

Den ble best i test hos tv2 hjelper deg, neste plass gikk til Miele sin, men den koster til gjengjeld 17.000kr :o

Den tørker kjempe bra, har masse smarte innstillinger som gjør hverdagen vår utrolig mye lettere:)

http://www.tv2underholdning.no/hjelperdeg/testbasen/er-kombivaskemaskiner-verdt-pengene-2887227.html

ps, AEG koster 9000kr ikke 12.000 som står på nettsiden til yv2. vi kjøpte vår på siba, fikk den levert på døra for da plikter de å ta med seg den gamle, hehe

Skrevet

Vi kjøpte nettopp en Hotpoint Ariston kombinert vask/tørk. Vurderte lenge frem og tilbake om vi skulle kjøpe kombi eller en av hver, men pga plassmangel valgte vi kombi. Nå har vi plass til stellematte oppå maskinen, utrolig praktisk!

Jeg var veldig skeptisk til om denne maskinen ville duge, eller om vi måtte henge klærene opp til tørking fordi tørkefunksjonen ikke var god nok... Jeg er UTROLIG fornøyd med denne maskinen! Den kostet ikke allverdens(mellom 7 og 10 000 litt avhengig av butikk, salg osv...) den har magne utrolig greie funksjoner(blant annet eget program for å vaske babyklær fulle av gulp og bæsj.. )

Jobber selv på Elkjøp, og hadde mange runder med hvitevareselgerne før jeg bestemte meg for maskin. En av landets flinkeste innen hvitevarer jobber hos oss, og han var ikke i tvil om hvilken han ville anbefale til meg(og i og med at jeg fikk den til innkjøpspris, så vet jeg at han ikke prøvde å lure meg til å handle dyrt, han tjener nemmelig ikke en krone på å selge noe til ansatte;) )

Ble litt langt innlegg, men jeg følte jeg måtte skryte av/anbefale denne maskinen til dere som vurderer kombi og har/venter små barn! Den er helt topp!

Lykke til i jakten:)

Skrevet

anbefaler heller å kjøpe separert, sette trommelen på vaskemaskinen.

vi hadde kombi nå sist... trommelen var til reprasjon 2 ganger.. 3 gangen ga vi opp..

Skrevet

Har selv kjøpt AEG sin, og er superfornøyd!

Den vasker bra og er kjempestille :-)

Den tørker selvsagt ikke like bra som en vanlig trommel, men deler man opp vasken i to og tørker hver del for seg så går det kjempebra!!

Skrevet

Har sett på Hotpoint Ariston selv - den koster 9000 på Elkjøp. Den så helt super ut! Blir jo litt billigere når vi selger vaskemaskinen også:-) Takk for tilbakemeldinger!

Skrevet

Jeg sjekket MASSE rundt før vi kjøpte AEG sin, vurderte også Ariston sin men angrer ikke et sekund på at vi kjøpte AEG!

Den ligger i samme prisklasse som Ariston sin men er nok av en annen kvalitet likevel.

Men sjekk AEG på Siba, de andre butikkene har gjerne den en god del dyrere enn Siba!

Skrevet

Takk for tipset, skal sjekke det:)

Skrevet

jeg har også hotpoint ariston, og er kjempefornøyd.

noe av det viktigste du må huske på er at den har god nok vaske- og tørkekapasitet. da slipper du å måtte ta ut halvparten før du skal tørke det.

min har 9 kg vask, og 6 kg tørk. i tillegg har den mange fine programmer, som bl.a babyprogram, og ullvask som er woolmark godkjent, så man kan vaske ullklær som er merket for håndvask også :)

jeg kjøpte min på salg på elkjøp til 7000

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...