Gå til innhold

Hvor mange her inne er sykemeldte pga svangerskapskvalme?

Anbefalte innlegg

Er så møkkalei.. ALLEREDE!! Har vært gravid to ganger tidligere og vet at dette ikke gir seg med det første. Er ikke optimistisk i det hele tatt. Sliter med tunge tanker og det er nesten slik at jeg vurderer abort, så ubehagelig har jeg det. Og nå tenker jeg på fødsler, brystbetennelser og annet gøsh i tillegg, bare for å toppe hele driten liksom.

Krysser fingrene for at jeg er opegående til jul.

Fortsetter under...

Jeg og er sykemeldt for tide pga kvalmen. Fantes ikke kvalm med førstemann så vet ikke helt hvor lenge det kommer til å vare. Har planer om å prøve meg på jobb til uka og se! Er ikke spesielt optimistisk jeg heller akkurat nå men.

Prøv å finn fram de positive tankene og tenk på hva som kommer ut av hele greia! :)

Jeg er også sykemeldt. Har vert det siden før jeg visste hva som jeg var syk av ;) Det kjennes ut som omgangsyken synest jeg. Jeg kaster mest opp om natten. Så mister ikke så mye mat, men ikke noe greier:(

Er lei ja! Skal til legen i morgen, blir nåkk litt klaging der ja;)

Har vært sykemeldt i 3 uker pga av ekstrem kvalme, startet omtrent i det jeg ble befruktet.

Har ikke kastet opp så mye, mest om natta. Har hatt følelsen av å være fyllesyk, ikke noe deilig i det hele tatt.

Men kvalmen forsvant som dugg for sola om onsdag, kan nesten ikke tro det:) Er 9+3 i dag.

Har vært sykemeldt i nesten 3 uker nå... Er kvalm hele tiden. Går på do og håper nesten at eg skal finne blodspor. Ja så ille er det. I siste uke var eg så dårlig at eg ikke viste hvad eg skulle gjøre og tanken om at få et barn til var mere enn eg klarte å takle.

Vi har et barn fra før og eg kommer IKKE til å gå igjennom dette engang til uansett utfall.

Nå spiser eg ingefær tabletter og eg tror at de hjelper litt. Ja, ja kun en måned til før kvalmen avtar.

Annonse

Har vært sykemeldt i 3-4 uker. Er sykmeldt til slutten av november. Var skikkelig kvalm i ca 4 mnd sist. Mer slitsomt nå som jeg må løpe etter nr 1 som er en rask klatremus. :)

Var hos legen i dag å fikk sykemelding. Er så ufattelig dårlig av kvalme, kjennes ut som det bare blir verre for hver dag.. Er nå 6+0 uker på vei. Har også spist ingefær-tabletter og det hjelper faktisk litt, men kjenner meg fortsatt ufattelig trøtt og sliten, sikkert litt pga av at jeg nesten ikke har fått i meg næring i dag. Er student og har ingen overskudd til skolearbeid, ser mørkt på dette akkurat nå. Noen andre studenter eller noen med råd? Tenker at karakteren ikke vil bli de beste hvist jeg skal fortsette å være så kvalm sm jeg er nå.

Jeg er student ogsaa og er ganske kvalm. Ikke fullt saa ille som andre beskriver, men nok til at jeg er litt bekymret for eksamnene jeg har neste uke. Det eneste som hjelper mot kvalmen her er aa spise konstant. Det er skikelig ekkelt aa ta de foerste bitene, men etter det kjenner jeg at kvalmen gir seg... Jeg spyr heldigvis ikke, men er slitsomt aa maatte spise et stort maaltid hver andre time. Er sykt mett hele tiden. Blir spennende aa se hvor mye jeg kommer til aa legge paa me hvis dette skal fortsette... :)

Du maa huske at hvis du er student og er sykemeldt saa kan du faa foedselspenger allerede naa. Og du kan utsette studiene/eksamnene.

(sjekk paa nav.no og laanekassen).

For meg er det uaktuellt aa skulle utsette studiene da jeg er i siste semester av bachelor graden som jeg tar i utlandet. Hvis jeg stryker/utsetter eksamnen saa faar jeg ikke gjordt ferdig studiene...Litt press kan du si...

Er i gang med 3. uke med sykemelding. Har ikke noe på jobb å gjøre. Omtrent kvalm konstant. Kaster også opp de fleste dager, egentlig til alle døgnets tider, men ikke så enormt mye. Får i meg lite mat og har gått ned 3 kg disse ukene. Godt jeg har noen kilo å ta av :)

Blir klaging innimellom, men denne babyen er så ønsket at dette skal jeg gjennom. Har heldigvis en fantastisk og tolmodig mann som bruker all tid utenom jobb til å ta seg av meg og huset.

Innstiller meg egentlig på at denne tilværelsen fortsetter ca en måned til og jeg har bikket uke 12.

Hei dere=)

Jeg er ikke sykmeldt pga kvalmen, mne vurderer å ringe legen min å klage litt. Er kvalm hele tiden. Får ikke i meg så mye mat. Har i løpet av kort tid gått ned 5 kg. Føler meg trøtt og sliten absolutt hele tiden, men ingne som tror på meg.

Jobber i barnehage og deter veldig slitsomt når man har null energi til overs.

Ja, jeg er sykemledt 80 % pga svangerskapsplager. Jeg liker det ikke, for jeg elsker å jobbe - men her har jeg ikke hatt noe valg, dessverre. Håper på snarlig friskmelding, men må lytte til kroppen foreløpig. Jeg har det som deg, bortsett fra at jeg ikke har den matlysten. Spiser litt, altså - men det er kun av "plikt". Kaster opp hver dag frem til circa 12-13-tiden, og så kommer kvalmen tilbake etter klokken 19 igjen. I tillegg er det flere svineinfluensasyke på arbeidsplassen min, hvor vi sitter i åpent landskap - og jeg er i uke 11 nå. Har derfor ikke tatt vaksinen. Legen har sykemeldt meg 80% slik at jeg kan jobbe litt hjemmefra. Har hjemmekontor et par timer per dag, og synes det er ålreit å gjøre noe meningsfylt fremfor bare å ligge rett ut. Håper kvalmen gir seg snart - det er grusomt ja. Frisk luft og spaserturer har hjulpet meg + søvn, ligge i et kaldt og mørkt rom. Har forsøkt seaband, uten hell.

Lykke til!

Annonse

Føler med dere alle, det å være så intenst kvalm og kaste opp er helt uutholdelig.

Jeg har vært sykmeldt i tre uker og er det ut måneden.

Forrige svangerskap gikk jeg på jobb (stolt som jeg er) og brekte meg og kastet opp hele dagen.

Det gjør jeg ikke igjen.

hei igjen lubine!

Du er ikke alene om de tankene hvis det er en trøst. Jeg er dritt lei og har også vurdert abort pga konstant bekymring over blødninger som har pågått i 14 dager og pågår fortsatt. Men kvalmen er uutholdelig, men ogås et bevis på et liv der inne. I tillegg har lillegutt på 4 fått svineinfluensa fra bhg og nå samboer. Jeg gjør alt jeg kan for å holde meg unna med å sove på eget rom. Var forkjøla for en stund tilbake så håper det kan forbygge. Har skaffet relenza i dag, tilfelle..Pes!

Vi får glede oss til desember og satse på at kvalmen har gitt seg og håper at man faktisk klarer å glede seg litt;)

Masse lykke til!

Hei du Knerten! Ja, hvem skulle tro at vi skulle sitte her et par uker senere og klage over kvalme og annen dritt. ;-)

Jeg klarer å holde det i sånn noenlunde sjakk dersom jeg spiser relativt ofte. Prøvde meg på ingefær-kapsler, men da spydde jeg som en gris, så vet ikke om jeg tør det igjen gitt.

Gleder meg også til desember og i dag fikk jeg roser av sambo til trøst. Livet smiler jo litt, tross alt..

Er som å lese mine tanker lubine. Det er harde uker dette! Har vært innlagt med intravanøs en hel uke, og har konstant dårlig samvittighet for barna jeg har fra før.

Vi krysser fingre og tær for at det skal gi fort over. Jeg skal forresten prøve akupunktur mot kvalmen på mandag. Håper det virker!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...