Gå til innhold

modningskynnere etter sex?

Anbefalte innlegg

Det blir lite sex nå, men har allikevel gitt etter pga spenning om det modnes. Forrige søndag og i dag hadde vi sex og har begge dagene hatt sterke og skikkelig harde kynnere resten av dagene. Kynnerne er ikke så ekstreme ellers. Har litt mensmurringer i ryggen idag også. Noen som vet om det hjelper til med å modnes nå eller om det ikke er til store hjelpen? Er 39+1 i dag :)

Har mine tanker om at dette vil ta noen dager, så forventer ikke at det skjer noe nå.

Kan det hjelpe for modning, åpning, fødselsforløp/tid osv...? jeg er helt grønn...

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140905905-modningskynnere-etter-sex/
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Fortsetter under...

Opplevde dette i mitt forrige svangerskap. Vanligvis så hadde vi ikke sex pga av min manglende lyst. Men på slutten prøvde vi for å se om det kunne fremskynde noe. Jeg fikk mye kynnere i etterkant som kunne vare i 2-3 timer og som kom regelmessig. Noe som også holdt meg våken om natta. Har lest at om man får sånne reaksjoner etter sex så har mannens sæd positiv innvirkning på modningen av livmormunnen. Da fødselen var i gang og vi kom til sykehuset hadde jeg 3 cm åpning. Jeg tror at sex fremskyndet dette for oss. Men når det er sagt så fødte jeg i uke 39+3. Skader ikke å prøve. Spiste også endel sterk mat. Kjerringråd:)

• 3 uker senere...

Det var tipset jeg fikk av jordmor i allefall.

For å komme i veien før, eller hjelpes til modning. hun sa rett og slett:

HA SEX! Seden inneholder noe av ett stoff som også finnes i det du får til hjelp for å modnes på sykehuset.

Så.. lykke til :)

Ja, dette stemmer. Det både modnet meg og satte i gang fødselen hos meg. Men man må ha jevnlig sex, ca annenhver dag. Det er det samme hormonet som er i sæd som man får (i mye større dose) når man settes i gang. Så det er bare å hoppe til køys :) Kommer i alle fall til å gjøre det denne gangen og.

Annonse

Jeg fikk også et annet tips fra jordmor som fungerte. Rier kan forsterkes ved å stimulere brystvorten. Jeg synes jeg fikk litt svakere rier med lengre mellomrom og prøvde trikset. Riene ble straks veldig kraftige og vannet gikk like etterpå.

• 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...