Gå til innhold

er dere redde for å ha sex i svangerskapet?

stinemin med tvillinger

Anbefalte innlegg

Jeg er det etter 2 sa. Men er det bare tull av meg? Jeg mistet dagen etter sex for et år siden, vare bare 5+4 og hadde veldig gode hcg prøver 213 på rd12 528 på rd14 så jeg har siden undret meg om det var sex som var grunnen .Hadde sinnsykt vondt da jeg hadde orgasme, så tror det var det. uff

hvordan tenker dere? Er jeg helt hysterisk her?

Fortsetter under...

de sier jo det ikke skal ha noe å si...

men jeg for min del holdt meg unna ganske lenge... gadd ikke nytelse i kort periode mot bekymringer i ettertid...fikk alltid så mensmurringer etter på så da var det bedre å la vær!

Gjest Bjørnen Collargol*gravid

Vi holdt oss stort sett uten samleie forrige gang, men vi hadde annen sex med orgasmer :)

Foreløpig har vi ikke hatt sex, men det kommer vel når jeg er ferdig med crinonen, synes det er så ekkelt med den :P

MEN blir nok helst uten så mye samleie denne gangen også tenker jeg ;)

Vi hadde sex noen ganger i rugeperioden, og har hatt sex m/samleie et par ganger etter pos. test. Jeg "graver" liksom ut Crinone-restene i forkant (mye som samler seg opp der inne og som kommer ut som ekle klumper uansett), og så setter jeg ny Crinone når vi er ferdig. Hmmm... Mange deltajer det her, sorry!

Mannen er nok mer forsiktig og "redd" enn meg, så han maser ikke akkurat om sengekos om dagen, men jeg synes det er greit at sex-livet ikke dør helt ut selv om jeg er gravid ;-)

Jeg har ikke lyst foreløbig, synes det er trist at jeg er så redd, ja man kan gjøre det på andre måter, men jeg får vondt av orgasme, så det tør jeg ikke , men jeg får jo pleie mannen litt selvom;) Han maser ikke, eggstokkene mine er litt overstimulert tror jeg, så samleie hadde uansett vært vondt nå. ja ja krysser alt jeg har for at jeg får beholde nå...

Jeg er egentlig ikke redd for å ha sex, men det har ikke blitt spesielt mange runder akkurat. Mannen syns det kjennes ut som han "stanger" mot noe inni meg... Livmorhalsen? I tillegg har jeg vært ganske mye kvalm de siste par ukene og da frister ikke akkurat sex... Blir mer kvalm med en gang jeg beveger på meg.

Annonse

Hei!

Det er sikkert stort sett ufarlig å ha sex i svangerskapet, men jeg snakket med sykepleieren 'min' i Haugesund i dag, og da kom vi bl.a. inn på de sporblødningene jeg hadde i helgen. Jeg spurte henne om jeg skulle ta noen spesielle forholdsregler etter dette. Da sa hun at det var ganske vanlig med slike blødninger, men at jeg burde avstå fra sex en stund framover. Hun var redd at seksuell omgang skulle føre til ytterligere blødninger, noe som ikke er ønskelig.

Tenkte bare jeg skulle nevne det her, siden spørsmålet kom opp. Håper ikke jeg skremmer unødig..

Da vi tok ivf i Danmark for snart år siden måtte jeg ligge en time etter innsettet, og fikk beskjed om å ikke ha sex før etter uke 12. Dette har de vel gått bort i fra, man ligger jo ikke etter innsett lenger heller. Men jeg får pleie mannen på andre måter sånn at vi ikke dør helt ut,(he he), orgasme er bare vondt for meg uansett nå,..

• 2 uker senere...

For meg var det helt uaktuelt med sex i rugetiden. En av legene sa også at jeg ikke burde bade, kun dusje, inntil uke 12 pga infeksjonsfare. Jeg spurte ikke om sex da, siden det likevel ikke var aktuelt, men tenker at man kanskje burde være forsiktig med samleie hvertfall av samme grunn..

Vi har begynt å ha sex igjen nå. Jeg merker at jeg er mindre våt/elastisk i skjeden enn før og jeg kjenner også at han treffer livmoren på et vis. Akkurat som han dytter litt på den så jeg kjenner det litt opp i magen. Det er ikke vondt, bare litt rart...

Sånn rett etter innsett så tror jeg orgasme rett og slett kan være bra. Man får økt blodtilstrømning i livmoren, noe som jeg tror er bra for at egget skal feste seg godt. Men, jeg er ingen ekspert- tror en lege vil gi et bedre svar enn meg på akkurat det :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...