Gå til innhold

Pris for å rive ett hhus?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som vet dette og om det blir dyrere når det inneholder asbest?

Noen som har gjort dette og bygd nytt som kan fortelle hva de har gjort? OG ikke minst betalt?

Jeg tar gjerne imot tips til hus med fire soverom - ikke altfor dyrt.....

Fortsetter under...

Skrevet

har ikke peiling på hva sånt kan koste, men jeg vet at asbest må spesialfjernes av folk, og leveres som speisalavfall,og/ eller farlig avfall.

så det er ikke hvem som helst som kan gjøre den jobben...

Skrevet

Vi har fått anslag på ca 10 000 kr for å rive/fjerne en liten hytte på ca 60 kvadrat. Tror ikke det er asbest i den, men er usikker. Så kanskje 15 000 kr og en god del mer (det dobbelte?) dersom det er mye asbest. Jeg er ikke sikker altså, dette er bare hva vi har fått høre.

Skrevet

Ring brannvesenet og spør om de ikke kan ha en "brannøvelse" hos dere. da brenner de huset og rydder etterpå (tror jeg da) gratis.

Skrevet

...men aner ikke hvordan det blir når huset inneholder asbest da..

Annonse

Skrevet

Er det asbest i huset, eller er det bare dekket med eternittplater? Hvis det er det siste så er det mye enklere og billigere å fjerne dem selv på forhånd. Skal profesjonelle gjøre det må man ha full asbestsanering med innkleing av huset i plast og full "romdress" på de som fjerner eternitten, mens om dere gjør det selv så holder det med en støvmaske. Dette pga at det ikke er spesielt farlig om man blir utsatt for støv en gang (dere), men folk som utsettes for det daglig må selvsagt ha mer beskyttelse. Eternittplater kan leveres på gjenbruksstasjonen som ugjenvinnbart avfall, koster 1 kr/kg (om prisen ikke har endret seg siden vi gjorde det).

Da et hus i nabolaget her ble revet tok det en mann med gravemaskin to dager å gjøre det, samt at alt avfallet skal kildesorteres i containere (tre, stein, diverse). Aner ikke hvor mye de betalte for det, men neppe under 50 000 vil jeg tro (dette var en stor, toetasjes enebolig med et digert uthus/garasje, da).

Skrevet

Hvor stort er huset da? Viss det har boareal på over 100 kvm så må dere ha avfallshånderingsplan, og sannsynligvis leie containere for å få sortert det. Og da begynner det å bli dyrt.

Vi rev andre etasjen på vår 140 kvm store bolig for et år siden. Vi gjorde det selv, men prisen tømmermennene hadde anslått for jobben var 120 000-150 000 kr. Da var det ingen absest som må spesialhånderes og heller ingen mur eller betong.

Skrevet

Blir dyrere når det er asbest iallefall... Er jo spesial folk som skal håndtere det, ikke engang snekkere får røre det.... Ellers så aner jeg ikke hvor mye det koster å rive ett hus, så der kan jeg ikke hjelpe deg.. :-(

Skrevet

Om dere ikke har nære naboer...... så skjer det jo at hus brenner til grunnen....

Skrevet

Vi fjernet et gammelt tømmerhus på to etasjer ved hjelp av brannvesenet. De tok det som en øvelse, og vi betalte kanskje 1000 kr for søknad om riving til kommunen- pluss mat, drikke og litt boller og kaffe til ca 20 brannmenn. Asbesten bør jo sikkert fjernes, men har ikke anelse om hva dette koster eller hvordan det bør gjøres.

Skrevet

Min gamle nabo sitt hus brant delevis ned å de måtte ut med 300 000 kr for å rive og rydde det som sto igjen... vet ikke om det er mer eller mindre når det har brent?!

Annonse

Skrevet

Brannvesenet har nylig fått lover som hindrer dem i å ha øvelse på denne måten.

Skrevet

Nå har sambo egen gravemaskin og fikk fjernet restene med den selv, så vet dessverre ikke hvor mye det evt vil koste.. Ble jo ikke igjen så mye, men stein fra pipa tok opp mye plass av restene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...