Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lillejenta på 4 mnd her er en skikkelig gulpeunge.. men veldig ofte, spesielt når hun ligger på ryggen, gulper hun nesten blankt vann.. Noen ganger ser jeg hvite prikker i det, melkerester.. Dette er utrolig plagsomt både for henne og meg.. er konstant våt og sår rundt nakken for det renner når hun ligger på ryggen.. Sliter litt med å ha henne på magen også for hun gulper opp med en gang.. men da er gulpen normal.. Dette skjer uansett om det er lenge siden hun har spist..

'

Andre som har unger som er sånn?? Kan man gjøre noe med det??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sammer her ogå...skikkelig irriterende! Får trøste oss med at det går over som regel når barna får grøt og skikkelige måltider! Håper ar lillegutt er en av disse!

Men et tips til sår rundt halsen....ta litt talkum på om kvelden feks...hjelper her!

Skrevet

Hehe, akkurat det samme her.

Eg holder på å bli sprø av gulp til tider.

Han gulper også dette vannet av og til, har reagert på det i og med at han ikkje får vann, hehe.

Gutten min har også til tider sår hud på halsen pga fuktighet hele tiden.

Det nytter bare rett og slett ikkje å prøve å holde halsen hans tørr.

Et lite tips når huden er skikkelig hissig og sår, smører eg på inotyol salve om kvelden. Og vips, huden er helt fin om morgenen. Han blødde faktisk nå sist gang, ble helt sjokket når eg så at huden var helt fin igjen bare i løpet av natten. Det er virkelig en mirakelsalve :)

Sønnen min kan prestere å gulpe hvis han kaver litt for mye fordi han er sulten.

Da er det gjerne 4-4 og en halv time siden han fikk mat, eg synes det er helt utrolig.

MEN, det har bedret seg myyyye når vi nå gir han fast føde.

Han er 4 og en halv mnd.

Begynte med grøt når han var litt over 3 mnd pga å ikkje overstige mme som er anbefalt.

Eg har ofte dårlig samvittighet for at han ligger lite på magen, men det er ikkje akkurat lett når lukkemuskelen er så pass dårlig heller.

Er så styr om han spyr opp alt han har i magen, for det hender jo fra tid til annen.

Men eg får bare trøste meg med at det faktisk ikkje er passende for alle babyer å ligge mye på magen, det vil nok gå seg til uansett.

Det er godt vi er flere gulpemammaer, eg har iallfall lyst å spy enkelte ganger for eg e så lei gulp, ikkje kunne "herje" med sønnen min, hele tiden ha ørten gulpekluter i nærheten, bytte klær på han hele dagen lang osv.

Men eg skal ikkje klage, han er verdens snilleste unger, gråter aldri, er alltid i et strålende humør og har et sovehjerte eg ikkje visste gikk ann å ha. Så det blir jo bare en bagatell at han gulper.

Bare håper det fikser seg selv, at han slipper operasjoner og sånt.

Og til spørsmålet ditt om en kan gjøre noe med det.

Det tror eg ikkje, eneste er å begrense det. Lite hipsing på de. La de ligge i ro etter måltid for å få fordøyd det litt, gjerne med hodet litt høyere enn beina. Noen sier de skal ligge på siden, husker ikkje om det er venstre eller høyre.

Men uansett så gjør de ingenting før barnet er 6 mnd gammel, da kan en begynne utredning om hvor stort problemet er, om man trenger operasjon eller om det vil gå seg til.

Eg tror nok om de legger på seg som de skal så vil de nok at tiden skal gjøre så mye den kan før de gjør noe oprativt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...