Gå til innhold

Minstemann slo tennene neste gjennom tunga... :0(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har vært borti noe liknende??

Ikke moro...han har nå en flenge på ca 1 cm, som er dyyp.. Heldigvis sitter kuttet midt på tunga, ikke i tuppen eller på siden, liksom..

Det gjør at legen valgte å IKKE sy.

Dette skjedde i går ettermiddag, og det gror tilsynelatende fint, selv om det ser rimelig ille ut ennå.. Får helt vondt av ham, selv om han tar det hele ganske greit, selv..

(Han er forresten 1,5år)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det samme skjedde med sønnen vår på 1 år for noen uker siden. Høres helt likt ut som det du beskriver. Her var legen helt uinteressert i å se på det, så det fikk vi ikke gjort, selv om jeg ønsket det. De sa bare at man ikke syr i tungen, og at det gror raskt. Gutten vår hadde ganske vondt like etter at det skjedde, og fikk paracet. Utpå ettermiddagen/kvelden gikk det mye bedre, og han virket ikke plaget lenger. Jeg, derimot, syntes det var så ekkelt å gi ham mat, for da spriket såret veldig. Han fikk dessuten ha smokken en del på dagtid, slikt at han ikke skulle gnage på alt mulig. Det tok nok ca 10 dager før det hadde grodd, og nå er det bare en strek der. Men fytti, jeg syntes det var så ille der og da! Måtte dere gi smertestillende?

Skrevet

Huff, ja, er kjempeekkelt! :((

Gav ham smertestillende i går kveld, før han la seg. Men virker som han er lite plaget idag...selv om det ennå spriker veldig.. :(

Han vegrer seg fremdeles litt for å spise, men humøret og formen er god. Og det er jo verdt en hel del....

Vår pode bruker ikke smokk, så natta i natt, fikk han jo hvile tunga veldig, da.

*sukk* er jo endel en skal igjennom som liten, da.. :(

Skrevet

Ja, dette var hans første skikkelig skade. Blir vel flere er jeg redd.... Vi ga grøt og finmoset middag de første to dagene, minnes jeg. For å skåne tunga mest mulig. God bedring til lillegutten din :-)

Skrevet

Jeg kjenner en som som liten gutt bet gjennom tunga. De sydde ikke da heller, gjør det både vondere, øker fare for infeskjoen og gror ikke fortere..Tuppen av tunga hadde hunget fast i bare to-tre "tråder", men et hadde gått greit..Fungerer som normalt i dag, og er ikke synlig..Tror det tok ham en ukes tid og fungere 100% normalt...Så dette er ikke noe å grue for..Nå var han vel litt gamlere enn deres små, da han bet gjennom, så han forstod alvoret med å være forsiktig så tungespissen ikke ble revet av.

Men tror ikke det er noe å være redd fir nei..Tennen er så skarpe, men munnen har den este grobunn på hele kroppen. Det sies at om kun en liten bit av tunga kuttes av, så kan den gro ut igjen..:o)

Skrevet

Akkurat det samme hendte datteren min for to uker siden. Så helt grusomt ut! De syr nesten aldri slike "tunge-spalter". Min datter hadde forøvrig veldig vondt samme dagen, men var helt fin dagen etter. Så bare ikke så fint ut... Er helt i orden nå, to uker etterpå :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...