AEW Skrevet 1. november 2009 #1 Skrevet 1. november 2009 Lille jenta vår er nå 3 uker og siden hun var 4 dager har kun kastet opp med ca 3-4 dagers mellomrom. Hun gulper nesten aldri etter amming, bare raper. Hun har kastet opp mens hun har ammet eller en stund etterpå. Vi får ingen forvarsel, hun brekker seg ikke, plutselig så bare flommer det over. Utrolig at den lille magen har plass til så mye! etterpå kan hun virke litt slapp og sovner gjerne en liten stund før hun krever påfyll!! Noen som har erfaring med dette?? Overspiser hun, kan det være lukkemuskelen???
Ny sneip i juni 2009! Skrevet 1. november 2009 #2 Skrevet 1. november 2009 Hei Hun kaster nok ikke opp, det er vel bare en kjempegulp :-). Tror nok bare at de har fått i seg altfor mye mat. Har skjedd her i huset også noen ganger, men nå er det noen måneder siden sist. (har blitt snart 5 mnd gammel).
Ny sneip i juni 2009! Skrevet 1. november 2009 #3 Skrevet 1. november 2009 og så lenge hun ikke gluper noe særlig ellers, så trenger du nok ikke bekymre deg for at det er noe galt med lukkemuskel osv.... :-)
Moni*gull09*gullgutt11 Skrevet 1. november 2009 #4 Skrevet 1. november 2009 Hei! Dette vet jeg alt om. Tuppa mi holdt på i 3 mnd. Så lenge hun legger fint på seg og ikke har nedsatt allmenntilstand, er det ikke noe skummelt, men du burde selvfølgelig snakke med helsestasjonen om det Vi prøvde ALT mellom himmel og jord her i gården for å stanse/redusere oppkastene, og det ble nesten en roman mellom meg og en ammehjelper da vi mailet og prøvde å finne ut av ting. Ingenting hjalp, vi måtte bare vente til hun ble større. Bare send meg melding hvis du lurer på noe
WeeOne Skrevet 3. november 2009 #5 Skrevet 3. november 2009 Dette problemet hadde vi også. Det jeg leste meg frem til var at noen ganger kommer melken så fort og de gulper den så fort i seg, at det skapes et stort press i magen på dem. Når denne megarapen må opp, presses samtidig all melken de har fått i seg ut. Frøkna her virkelig vrengte ut av seg hele måltidet. Dette løste seg for oss når hun ble større, men jeg ble også flinkere til å høre det på svelgingen når det gikk litt for fort for henne. Ofte tok jeg henne av puppen i et par sekunder etter at melken begynte å strømme, bare for at "trykket" skulle roe seg ned litt, og hun skulle få mulighet til å svelge unna det hun alerede hadde fått i seg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå