Anonym bruker Skrevet 1. november 2009 #1 Skrevet 1. november 2009 Sånne som meg.. det er så irriterende! Nå veier jeg bare 1 kg mer enn før jeg fødte nr 2, men tror du buksene passer? Neida, stramme som fy over lårene enda.. er 1,5 år siden jeg fikk nr 2 også, så kan ikke skylde på at jeg nettopp fødte heller:) Hadde nok lår/hofter før jeg fikk barn også... Har lyst på en tredjemann etter hvert også, hjelp:)
bunnie Skrevet 1. november 2009 #3 Skrevet 1. november 2009 har ikke født ennå så har ingen erfaring...
Anonym bruker Skrevet 1. november 2009 #4 Skrevet 1. november 2009 Samme her, men det er nok hoftene som forandrer seg etter en graviditet og fødsel. Det er noe man dessverre må ofre ved å bli mamma.
Anonym bruker Skrevet 1. november 2009 #5 Skrevet 1. november 2009 Det går tilbake til normalen igjen,bare gi det litt tid.
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 1. november 2009 #6 Skrevet 1. november 2009 jeg tror mine blir større fordi: før jeg fikk barn jobbet jeg i en praktisk jobb og var jeg ute og bedrev dank på kveldene. altså jeg beveget meg litt i det miste. hendte temlig ofte at jeg slo til med et par timers dans også - og kanskje lit sex. (noe som vistnok er ganske kalorikrevende) mens nå. sitter jeg dag ut og dag inn på skolen, på lesesalen eller i soffaen og leser pensum. og når kvelden kommer så er jeg jo innesperret noe som igjen ofte gjør at soffaen kaller. (og sex vet jeg ikke hva er en gang) rart man får større lår og hofter av slikt, og ikke minst mage. (jeg tror at jeg kan være en temlig troverdig julenisse i år )
*Miziz* har smilende barn ;-) Skrevet 1. november 2009 #7 Skrevet 1. november 2009 Det er nok ikke antall barn men endring av livsstil/vaner som gjør utfallet.
Gjest Skrevet 1. november 2009 #8 Skrevet 1. november 2009 Jeg og har opplevd det, og det er ikk endret livsstil som gjør det her. Med første som var en gutt poppet jeg rett inn i de gamle buksene etter fødsel. Men nå som jeg har fått jente er jeg rett og slett blitt bredere over hoftene. Bruker 2 nr større str. nå enn før. Sliter med bekkenløsning . Vet ikke om det er en sammenheng her kankskje??
Anonym bruker Skrevet 2. november 2009 #9 Skrevet 2. november 2009 Legen min sa noe om at man blir utvidet i bekkenet..? Jeg er i hvert fall større uten å ha gått opp i vekt. Men mannen digger det, da! De brede hoftene og feite lårene og hengepuppene! Han får ikke nok! Takk Gud for mannfolk og den merkelige smaken deres :-)
Anonym bruker Skrevet 2. november 2009 #10 Skrevet 2. november 2009 Ja, mora mi sa også at hun ble permanent endret i hofteområdet etter fødsel - selv om hun et år etter fødsel veide mindre enn hun gjorde før hun ble gravid. Akkurat som det utvidet seg. Ergerlig, egentlig, for ikke jeg heller ser fram til det - synes jeg er brei nok fra før jeg.
prekæs Skrevet 2. november 2009 #11 Skrevet 2. november 2009 Man legger på seg noe ekstra i graviditeten for å ha noe å tære på under amming. Det legger seg rundt hofter og lår. Jeg bruker mindre buksestr nå, enn før jeg fikk min første, så tror ikke at skjelettet forandres noe særlig. Ser det også på flere bekjente med opptil fler barn. Det er helst fett og ikke skjelettforandringer.
The Bad Gal Skrevet 2. november 2009 #12 Skrevet 2. november 2009 Er nok sikkert en kombinasjon med at noen blir litt bredere i bekkenområdet, samt at mange er ikke så aktive under svangerskapet, og rett etterpå, slik at man mister en del muskelmasse. Selv om man går ned til samme vekt som man veide før man ble gravid, så har man likevel mer fett enn muskler etter den lange tida som mindre fysisk aktiv, til tross for samme tall på vekta. Muskler veier mer enn fett, og de forbrenner også mer fett, så jo mindre muskler, jo mer fett blir sittende, og da selvsagt på de mest utsatte stedene på kroppen. Er nok bare å kaste seg rundt å trene og spise skikkelig, så er man snart tilbake der man var, dog kan man ikke gjøre noe med at bekkenet er utvida, så man får nok leve med en størrelse større i bukser, men det gjør jo ikke sååå mye, så lenge man føler seg stram og "fit" likevel:-)
Anonym bruker Skrevet 2. november 2009 #13 Skrevet 2. november 2009 Det kan jo også hende det er hormonelle forandringer som gjør det - at fettet rett og slett legger seg på andre steder enn før tenker jeg.
Anonym bruker Skrevet 2. november 2009 #14 Skrevet 2. november 2009 Kan jo hende det ikke er likt for alle, vel? Enkelte kan vel ha skjelettforandringer, tenker jeg bare, selv om dette ikke skjer alle...
The Bad Gal Skrevet 2. november 2009 #15 Skrevet 2. november 2009 Jo, bekkenet kan utvide seg litt, det gjør jo det når man skal føde, er derfor vi får bekkenløsning. Noen opplever at det ikek går tilbake til å bli like smalt som før, noen merker ingenting. Er nok veldig individuelt hvilke kroppslige forandringer man merker, vi er alle bygd, og fungerer, forskjellig. Dessuten er det ikke til å stikke under en stol at vi faktisk blir eldre for hvert år og hvert svangerskap...
Anonym bruker Skrevet 2. november 2009 #16 Skrevet 2. november 2009 Snart 7 år siden første fødsel og selv om jeg veier mindre i dag enn da, så får jeg aldri de gamle buksene på meg. Hoftene er rett og slett blitt bredere! Jeg synes det er ganske ok, før i tiden var jeg bare en pinne med pupper :-)
prekæs Skrevet 2. november 2009 #17 Skrevet 2. november 2009 Snakker kun av egen erfaring. Likevel. Hadde skjellettet til alle kvinner som hadde fødd, blitt utvidet betraktelig rundt hoftepartiet, tipper jeg at det hadde vært vanlig med rullestol. Jeg tror helst proposjonene forandrer seg, ved hjelp av fett, ikke skjelettet. Det er sener som blir løsere under graviditet, for å gjøre det enklere å føde, ikke selve skjelettet. Derav bekkenproblemer. Det skal jo rette seg selv etter en stund, forhåpentligvis. De fleste har vel noe bekkenproblemer før de får trenet bekkenet og strammet senene igjen.
MammatilRagna Skrevet 2. mars 2017 #18 Skrevet 2. mars 2017 (endret) Jo, skjelettet forandrer seg under svangerskap. Hormonet relaxin virker avslappende på muskler, sener og leddbånd (det som holder skjelettet sammen), fordi vi skal føde og vi trenger å være litt "løsere" i strikken. Om det går sammen igjen på alle har jeg ikke peiling på.. Jeg fødte for 3 mnd siden, og syns at mine hofter er noen cm bredere enn før svangerskapet, og jeg er like tynn som før. Endret 2. mars 2017 av MammatilRagna
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2017 #19 Skrevet 2. mars 2017 Kroppen endrer seg hele livet hos de fleste. Man får stort sett aldri tilbake den kroppen man hadde som ungdom/ung voksen. Det skjer både med kvinner og menn og selv kvinner som aldri får barn. Anonymous poster hash: 221ee...e5b
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2017 #20 Skrevet 2. mars 2017 Gammel tråd, men svarer likevel 😊 Her utvidet bekkenet seg og det gikk aldri tilbake så ble litt bredere over hoftene. Samme vekt, samme str i bh, samme mage osv men bekkenet er litt bredere 😊 Anonymous poster hash: 6b412...120
Engeln Skrevet 2. mars 2017 #21 Skrevet 2. mars 2017 Etter fødsel gikk jeg inn i mine gamle bukser uten problem, men oppe hvor buksa skal igjen spriket den. 6 cm bredere(skjelettet rett å slett), aldri gått tilbake.
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2017 #22 Skrevet 2. mars 2017 Jeg får mye breiere hofter i graviditeten. Merker det veldig tydelig da vi har køyseng på hytta. Når jeg ikke er gravid er jeg smalere enn stigen. I graviditeten sitter hofta skikkelig fast. Noen måneder etter barnet er ute, er jeg igjen smalere enn stigen. Det er ikke fett, da jeg ikke klarer å legge på meg i graviditeten pga oppkast. Og det er selve hoftekammen og hoftekulene som sitter fast, altså bredden min er vesentlig større. Vet ikke om jeg går like mye inn hver gang, men jeg klarer ihvertfall stigen. 😊 Anonymous poster hash: b01be...085
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå