Gå til innhold

Dere som har tommelsugere...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Småen min suger på tomlene og nå har småen sugd huden sår, nesten slik at huden spekker. Vet ikke om det er fordi det er kaldt ute og vi har begynt å fyre inne (gjør i alle fall min hud ekstra sensitiv) eller om småen har sugd ekstra mye fordi tenner har kommet. Det jeg lurer på er: hva smører dere tomlene med? For det må jo være noe som ikke er farlig å få i seg og som ikke går bort ved første sug...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva med sånn brystvorte salve? Purelan? Den kan jo ikke være farlig å få i seg..

Skrevet

Så utrolig morsomt, var tenkt å skrive et innlegg om dette å høre hva eg kan gjøre. Hihi

Nå suger ikkje sønnen min bare på tommelen, men på pekefinger og den ved siden av igjen også.

Og han er så utrolig sår på fingrene nå.

Han holder nok på med tenner, for han er helt desperat til tider. Så han gnager mye på fingrene og knokene sine.

Men nå ser ikkje fingrene ut, han har rett og slett fått utslett.

Og det ser jo vondt ut, er sikkert ikkje det da, men likevel.

Eg har tenkt mye på den inotyol salven, for den er jo så utrolig super til å "hele" sår og sånt.

Men det er vel ikkje heldig å få det i munnen, så har tenkt litt på om eg skal smøre det på, ta hansker på han og teipe de fast faktisk når han legger seg. Han sutter jo ikkje så mye på de om natten. Menkan aldri gamble på det.

Det er vel sikkert ingen som vet om inotyol salven er farlig for de å få i munnen???

Ellers så er eg og veldig takknemlig for råd, for føler eg må gjøre noe før det blir åpne sår.

Skrevet

Inotyol er nok ikke så bra å få i munnen vil jeg tro..

Skrevet

Purelan høres lurt ut, for det er ikke farlig for babyen å få i seg;)

Skrevet

Purelan fungerte utmerket! Takk for tipset. Smurte før vi gikk ut idag og tok så på votter. Synes nesten de så bedre ut allerede da vi kom inn. Og ikke kan den har smakt dårlig for jeg smurte til natten og hun tok totten uten å klage og sovnet.

Skrevet

Jeg har et spm angående tommelsutting jeg.. Er det noen måte å få de til å slutte på? For jeg selv sutta på tommelen til jeg var 6 år, og fikk STORE feilstillinger på tenner, og vil ikke at min lille snuppis skal få samme problemet..

Skrevet

Eg prøver iherdig å få han til å ta tutten istedet.

Han bruker den en god del, men når det klør som værst er det bare hendene hans som funker.

Han er en ordentlig gulpegutt også, så han er til en hver tid omringet av store gulpekluter.

Er ikkje så få gangene eg bare har sett vekk litt at han har hele munnen propp full av gulpeklut og så en fing eller 2 som prøver å dytte enda mer gulpeklut inni munnen.

Huff, det må være fælt for disse små å klø så skrekkelig.

Prøver med middel fra apoteket som skal lindre litt, men merker liten effekt.

Skrevet

Kine-lille: hvis du finnee en måte å få snuppen din til å suge på tommelen så husk å fortelle meg! Jeg og var tommelsuger til jeg var 7 år+ og endte selvfølgelig opp med tannregulering. Jeg forsøkte å gi smokken til småen når lite, men den ble spyttet en meter bortover gulvet. Og tar jeg tommelen ut av munnen blir den andre satt inn. Så hva skal en gjøre? Har vel egentlig bare innsett at småen ender opp med tannregulering...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...