Gå til innhold

Like sannsynlig å vinne i lotto som å dø av svineinfluensa.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så heldige de 14 som har dødd i Norge så langt har vært da.

Skrevet

Det er 0,00000018 prosent sjanse for å vinne i lotto, sjansen for å dø av svineinfluensa var for ett par uker siden 0,01 prosent ...

Skrevet

Til den første anonyme: Hva er poenget med å si at de som er døde av svineinfluensa er heldige?? Makan til sarkasme. Hele poenget mitt er jo at det er like sannsynlig at noe hyggelig skjer som at noe uhyggelig skjer. Det er så LAVMÅL å slenge ut sånne kommentarer, og jeg begynner å bli rimelig lei.

Til den andre anonyme: Hvis noen vinner i lotto hver lørdag, og det har vært ca. 4 trekninger hver måned siden sommeren. Betyr ikke det at rundt 16 mennesker har vunnet i lotto siden sommeren, og at omtrent tilsvarende har dødd av svineinfluensa?

Skrevet

Risikoen er der uansett om man har like sannsynlig å vinne i lotte som å dø av svineinfluensa. Jeg vil ikke ha følt meg trygg med den sannsynlighetsberegningen - ble vaksinert for over ei uke siden og føler meg så avslappa for tiden :-)

Skrevet

Jeg ville ikke følt meg så avslappet.. Vaksinen er ikke det samme som immunitet. Det tar 4 hele uker før du er 70% mer motstandsdyktig enn ikke vaksinerte! Det er INGEN garanti at din baby for antistoffene etter vaksinen. Det vi vet er at de har vært igjennom influensaen er 100% immune.

Skrevet

Hei.

Hvorfor trekker du ned det jeg opplever, gjør du alt for at jeg skal bli usikker og fortvilet? Er du lege, forsker - hvor kommer faktaen fra? Det ville ha vært interessant å vite hvor du har fått tallene fra.

Jeg er faktisk svært avslappa etter å ha tatt vaksinen. 4 av mine kolleger har fått påvist svineinfluensa, jeg er ikke blitt smittet til tross for nær kontakt og klemming ;-) Har heller ikke lett for å bli syk til vanlig, så jeg stoler på vaksinen og min egen helse :-) Den tryggheten skal ingen ta fra meg ;-)

Jeg opplever at det er mange som bruker tunge skyts for å rakke ned på de som er vaksiner og de som ikke er vaksinert. Tror vi må respektere hverandres valg, det er INGEN som med 100% sikkerhet si hva som er riktig for hver enkelte.

Skrevet

http://www.vg.no/helse/svineinfluensa/artikkel.php?artid=582339

Utdrag fra nettmøte med vaksine-ekspertene:

"Hvor godt virker vaksinen? Er man 100 prosent sikker på ikke å få svineinfluensa hvis man lar seg vaksinere?

Sunnmøring (54), Haram

- Foreløpige data viser at 98 - 100 prosent av de vaksinerte har beskyttende nivåer av antistoffer tre uker etter første dose. Det er imidlertid individuelle variasjoner, også i forhold til alder og spesielle grupper, for eksempel de med svekket immunforsvar."

"Kan man bare få svineinfluensa én gang i livet, og så være immun? Kristine (14), Oslo

- Ja, men vi tror at svineinfluensaviruset kommer til å oppføre seg på samme måte som sesonginfluensa ved at virusoverflaten endrer seg i løpet av sesongen, og dermed har man ikke full immunitet neste gang. I motsetning til meslinger og røde hunder, som man kun får én gang, vil man muligens være utsatt for forskjellige svineinfluensavirus flere ganger."

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...