Gå til innhold

Når babyen setter seg i uke 30.. han ble så rolig :-/

Anbefalte innlegg

.. hvordan er det med dere som har opplevd at babyen bytter leie rundt den tiden - merket dere at babyen byttet??

Jeg merket ikke selve flyttingen (han hadde ligget med hodet ned lenge og bena ut til siden), men vet det var fryktelig mye spark mot sida ett par dager før han hadde flyttet seg.

Den dagen jeg mener han hadde byttet leie totalt fikk jeg nesten akutt halsbrann - samtidig som sparkene mot siden plutselig var helt vekk...Skjønte ikke helt hva dette var før jeg kom på UL samme dag, og vips der satt han på skrå. (Hadde vært på UL en knapp uke før hvor han lå med hodet ned.)

Nå går jeg og venter på at han skal snu seg igjen - dels fordi det jo er det beste - men også fordi jeg kjenner så lite nå og det er så ekkelt! Jeg har risikosvangerskap og må passe på. Sist gang endte det i alvorlig svangerskapsforgiftning (kom raskt) og en veldig underernært unge.

Nå har han altså satt seg som i en bøtte sa jordmor. Men rumpa ned og beina rett opp mot ansiktet. Beina mot der jeg har morkaka, og litt inn mot magen. Så jeg kjenner så utrolig lite nå i forhold til da han lå og nesten sparket hull på buken min (det savner jeg nå!!!)

Er det vanlig at de går litt i ro etter en sånn helomvending? Pleier man å merke at de snur seg helt i uke 30 tro? Går bare og venter på at det skal skje...

Babyen var kjemperolig et par dager etter snuoperasjonen - altså ikke bare at jeg ikke kjente det - vi så også på UL at han var veldig stille (men alt var ellers bra!) Nå har han heldigvis begynt å åme seg litt - kjenner i hvertfall at det er noe liv - men det er jo så lite i forhold til hvordan det var. Sukk. Noen erfaring?

Prøver jo også å passe på at det ikke er en begynnende svangerskapsforgiftning oppi det hele. Forrigemann slo seg helt til ro en liten uke før mine symptomer vistes. Så dette er ekkelt! Går bare og venter på det ene eller andre..

Fortsetter under...

Ja du bør være veldig OBS. Jeg tror heller det er tidlig symptom på svangerskapsforgiftning enn det at han har satt seg i setet. Min satt som din under hele svangerskapet og var rene tornado der inne. hør på din magefølelse og dine instinkter.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...