Gå til innhold

Så utrolig skuffet....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skulle egentlig ha ikm rett over helga, men har hatt en del symptomer di siste 2 ukene, slik som kvalm, trett, murringer i magen og konstant sulten... så jeg klarte ikke å dy meg og tok en test i går - såklart viste den negativt. og det ironiske er: gjett hva som kom senere på kvelden? jo, tanta... den helvettes tanta.. hu kom i det små, bare litt lysebrun utflod. Men på tross av at jeg ikke har hatt noen mensfølelse på forhånd så slo hu til skikkelig i dag..

Huff, virker som det er håpløst for meg å få en positiv test... venter og venter på den lyserosa streken, men den kommer aldri..

Det er nå 6 mnd siden jeg sluttet på pilla og enda har ingenting skjedd..

begynner snart for alvor å bekymre meg for at det kan være no galt med meg..

Jeg ønsker dette så inderlig... har til og med valgt ut navn, og kjøp di første babytingene.. klarer ikke å la det være, for slike ting gjør meg så utrolig glad og lar meg drømme meg bort en stund: )

Men før den etterlengtede rosa streken dukker opp så er det egentlig bare dumt å gjøre slike ting - er jo selvpining..

Men jeg ønsker alle lykke til og håper at det klaffer for dere denne gang! : ) Så får jeg bare håpe på at noe skjer i november.. ønsker meg så inderlig et sommerbarn..

Hadde vært moro å fått oppdateringer fra dere siden jeg er helt ny her inne og ikke "kjenner" noen av dere eller deres historier! : )

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei på duu :)

Kjenner igjen følelsen, du..

Slutta på pilla i november i fjor. Så ett år her nå om et par uker. Har første påviste eggløsning denne syklusen. Så det tar litt tid av og til. Men er ikke unormalt å gå ett år etter pilleslutt heller... Skal aaaldri ta ei p-pille eller annen hormonprevansjon igjen! Fysj!! Har vært et hardt, langt år!! Hehe. Men! 12 dpo i dag :D Kjempehappy!! Første reelle sjangse liksom :D

Så du trenger ikkje få panikk heilt ennå (lett å si, ikkje såå lett å følge!). Har sjøl hatt heeeilt panikk og bare ville gi opp heile greiene, mer enn én gang, for å si det sånn! Du har fremdeles oddsene på din side :)

Stå på!! Det går til slutt!! :D

Lykke til!! Satser på sommerbarn for begge to :D

Skrevet

kjenner meg så godt igjen i det du skriver, utrolig kjipt å få mensen og i alle fall når en har forhåpninger...var som jeg skulle ha skrevet det selv.. vi er her inne, så vi har noen som skjønner oss og som vi kan få ut frustrasjonen vår til.. samtidig ser vi at det er mange av oss som bruker litt "lengre" tid når hele verden av damer går der ute og strutter med magene sine (føles det som) også blir jeg så glad over å lese om at folk blir gravid, og tenker at jommen meg må det bli min gang en dag!! jeg begynte prøvinga i februar, har hatt syv pp, (kjæresten min har vært bortreist) slutta på pillen i jan.. rart for jeg synes det var "verre" å få mensen etter ca tre-fire pp, nå går det litt bedre liksom, selv om jeg blir helt utenfor går det litt fortere over.. eller varierer vel.

Typen min var til legen sin og nevnte i forbifarten hvor lenge vi hadde prøvd etc, og hun sa det var altfor tidlig å si at vi ikke får det til, det kan ta tid dette her... jaja, jeg håper også det blir sommerbarn på oss :) :) :)

Skrevet

Når vi prøvde på førstemann gikk det ganske nøyaktig ett år fra jeg sluttet på pillen til jeg ble gravid. Ble så utrolig glad da:) Ikke gi opp!

Nå prøver vi på andremann. Jeg ble gravid etter ca to uker, men mistet desverre den lille spiren. Nå håper vi også på et sommer/høst-barn 2010.

Masse lykke til!

Skrevet

Heisann!: )

Så utrolig koslig å få svar, setter jeg utrolig stor pris på!! Trenger å få luftet tankene mine til noen som virkelig forstår: ) for ingen av venninnene mine er i nærheten av å være klar for barn enda.. fleste av dem er singel t o m så, hjelper ikke sååå amsse å betro seg til dem:b

Hm, ett år ja.. har jo lest litt på dette.. statistikken sier at etter 9 mdn så vil så og så mange prosent være gravide.. husker ikke helt.. 70%? så denne statistikken har gjort meg litt ekstra stressa og nervøs for å sei det sånn.. selv om jeg VET det blir feil å måle seg med den.. slikt er jo individuelt.. noen bruker bare kort tid, andre trenger mye lengre tid..

Nå er ikke jeg så inne på alt dette... masse jeg ikke vet. så da må jeg bare spørre noen teite spørsmål..:b du sier du har første påviste eggløsning først nå... så med andre ord så kan det ta så lang tid før man får eggløsning etter man har slutta på pilla? fint om du ha kunnet sagt et par ord om akkurat dette, hvordan det fungerer: )

Men skal så visst meg ikke ta pilla på uendelig lang tid igjen jeg heller.. fysja meg! :b

Men dette høres jo kjempe bra ut da!:-) Har du noen barn fra før av da? eller er det ditt første du prøver på?=)

Hehe, det er nok veldig så sant... lettere å si enn å følge...

men da skal jeg legge all fakta ut på bordet, skal prøve i korthet:p grunnen til at jeg er ekstra nervøs og anspent OG utålmodig er fordi at jeg har vært maks uheldig ...

Du skjønner.. jeg har hatt kjæreste 5 år i strekk (3 forskjellige), så jeg har hatt kun 5 sexpartnere (2 jomfruer) til sammen.. allikevel har jeg hatt klamydia 2 ganger (testet positivt 3 ganger, men tror medisinen ikke virket sist gang). den første gangen jeg fikk det gikk jeg med det i sikkert halvannet år.. og sist gang sikkert mellom 6mnd og et år..

så ja, jeg er livredd for at dette har påvirket fertiliteten min, så jeg kansje i verste fall er steril!;O viss det er tilfellet vet jeg ikka hve jeg gjør.. da er livet mitt uten mening i allefall..."/

så ja, da visste du det:p

Men masse lykke til du også! Krysser fingrene for deg!:D du får nok et vakkert sommerbarn skal du se=)

Skrevet

"spirehåp" : bra det er flere som kjenner til følelsen.. det er som du sier så flott å ha noen å betro seg til og støtte seg til: )

Ja, det er kjempemoro å se at flere her inne tester positivt etterhvert - for da tenker vi joat en gang må jo bli vår tur:-) Bare at veien dit virker så fryktelig seig og lang...

Men det er nok sant det hun sier, at dette kan ta litt tid, så man må bare prøve å smøre seg med tålmodighet! Selv om det er lettere sagt enn gjort..:P

Er dette første gangen dere prøver da eller?:-)

Jaaa, et sommerbarn hadde vært helt perfekt! Alltid ønsket meg det: )

Er selv sommerbarn, så synes at den tiden på året er helt fantastisk:-)

Skrevet

Takk så mye for motivasjonen "engel81 - gutt 08" - det er så godt å få støtte fra dere her inne! Dere løfter virkelig humøret mitt=)

Neida, jeg skal ikke gi opp, ikke enda!

Det var kjempetrist å høre.. alltid vondt å miste den lille, uansett hvor tidlig det er..

Men håper virkelig at dere får dere et sommer/høst barn til neste år!:-)

Lykke til dere også!:D

Så håper jeg på å få følge med på deg om hvordan det går: )

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...