juni-august-mai gull:):):) Skrevet 31. oktober 2009 #1 Skrevet 31. oktober 2009 har litt smerter i magen,kan ver psykinsk nå pga jeg oppdaget blod spor på papiret nå i kveld,var komt blod i trusa og. Knakk helst sammen og tørr ikke ringe legevakta,kommer jeg inn må jeg vente i lenge før jeg kommer inn og jeg bare gråter og gråter her.. har hatt en løyen magefølelse noen dager nå og føler liksom at dette bekrefter at nå mister jeg spiren rett før di magiske 12 ukene:(
Gjest Skrevet 31. oktober 2009 #2 Skrevet 31. oktober 2009 Det trenger ikkeå være en spontanabort. Hvis du har hatt sex de siste dagene kan det være at det er derfor (helt ufarlig) eller så kan det være at morkaken har ligget foran livmormunnen og flytter seg etterhvert som den vokser (skjedde med meg i ca uke 13-14-15 en gang jeg var gravid) eller tusen andre ufarlige grunner. Prøv å slappe av og tenk positivt. Du får sikkert en ul på mandag for å sjekke det, om du ringer fastlegen. Eller kanskje du kan ringe legevakta og høre om det er noe sted de kan sjekke det i morgen? Lykke til. Ikke ta sorgene på forskudd!
juni-august-mai gull:):):) Skrevet 31. oktober 2009 Forfatter #3 Skrevet 31. oktober 2009 å tusen takk,klarer ikke tenke helt positivt nå,men er litt lettere og høre fra andre at det kan være mange uskyldige grunner til dette..jeg ringer legevakta imorgen hvis det er likt hvis ikke fastlegen på mandag:).. Mannen vil jeg skal ringe legevakta nå,men jeg orker bare ikke..
Gjest Skrevet 31. oktober 2009 #4 Skrevet 31. oktober 2009 Vet ikke om det har noe for seg, men mannen din kan jo også ringe? Men det beste i kveld er nok bare å slappe av. Det er jo så hektisk på legevakta på helgekveldene så ikke sikkert du får den hjelpen du trenger likevel (venninder med dårlige erfaringer fra lv i oslo, men barn ble det likevel:) )
NitaMora Skrevet 31. oktober 2009 #5 Skrevet 31. oktober 2009 jeg føler me deg! jeg hadde blodstriper i utfloden min i går, og fikk helt hetta! jeg dro faktisk ned på legevakten og der sa de kunne være at jeg hadde en soppinfeksjon eller lignende... men det hjalp veldig å få snakket med en lege selv om d er lite de kan gjøre. jeg fikk beskjed om å ringe fastlegen på mandag og be om tidlig UL for å sjekke at alt er ok. legen jeg snakket med at det kan godt hende at det ikke var farlig og at d rett og slett bare var noe som måtte ut og at med midre man har store smerter og blør mye så kom det nok til gå bra. så du får prøve fastlegen din på mandag du også så årdner det seg sikkert for deg også
mama73 m/tre søte små Skrevet 31. oktober 2009 #6 Skrevet 31. oktober 2009 Hei du! Vil bare si at blødninger i svangerskap ikke trenger å være synonymt med abort! Jeg har selv hatt en SA i uke 8, og et friskt, fullgått svangerskap. Da jeg begynte å blø i forrige svangerskap var jeg helt sikker på at det betød SA, men resultatet ble en nydelig gutt som nå er 13 mnd:-) Jeg hadde flere blødninger, helt fram til uke 20, og ble selvfølgelig like stresset hver gang. Det er veldig sjelden at noe skjer når du har kommet så langt! I ettertid vet jeg at blødninger i svangerskapet er mye mer vanlig enn man tror. Slimhinnene er skjøre, og man kan blø lett. Så lenge du ikke har store smerter og blør masse, friskt blod, så tror jeg du kan ta det helt med ro. Fatt mot du, og tenk positivt! Men ring fastlegen din på mandag og be om tidlig ultralyd så du får roet deg;)
juni-august-mai gull:):):) Skrevet 1. november 2009 Forfatter #7 Skrevet 1. november 2009 Hei:) var ikke kommet noe i natt positivt:) trodde ikke det var så vanlig med blødning på denne tiden i svangerskapet så det var jo veldig betryggende og høre,kom fram et lite smil nå etter ei natt med mye tenking.. Tusen takk for svar,godt vi har hverandre og søke trøst og råd--denne gangen gjor det ekstra godt:) Til deg lenger oppe,jo mannen min ville ringe legevakten for meg,men jeg orket bare ikke sitte der og vente,fant ut at vi ser det ann og er veldig gla for det i dag..foreløpigt hvertfall:) Fastlegen imorgen hvertfall,det er sikkert!!
Surk Skrevet 1. november 2009 #8 Skrevet 1. november 2009 Forstår deg godt!! Har snart blødd ei veke... bare litt blod i truseinnlegget kvar dag.. mest når eg tørker meg! Ringte fastlegen min onsdag, men han meinte at so lenge det ikkje var mykje og eg ikkje hadde smerter, så skulle eg vente! Torsdag blødde eg fortsatt, fant ut at eg skulle prøve å ringe kvinneklinikken på sjukehuset og snakke med dei! Fikk time til UL same dagen! Vart ikje so mykje klokere etter UL! Er iallefall ikke 9 veker på vei.. Usikker på kor langt på vei eg kan vere.. er 3 veker sida eg testa positivt.. men hadde siste mens i slutten av august! Skal på ny UL fredag og sjå om det er endringer!! Blør enda.. men er mest når eg tørker meg! Ingenting om natta. Syns det er vanskelig.. er forberedt på at ungen er død!! Men veit ikkje.. Har fått kvalme dei siste dagane.. har ikkej vore da før i dette svangerskapet.. Var skikkelig kvalm med 1 mann! Lykke til!!
Gjest Skrevet 1. november 2009 #9 Skrevet 1. november 2009 Hadde lignende med førstemann. Begynte å blø litt rundt uke 12. Stikkinger i magen. Fikk helt panikk. Småblødde i noen dager, var på legevakta, fikk ul og alt mulig. Alt stod bra til. Fikk beskjed fra legen om at det bare var små blodårer som sprakk når livmora strakk seg oppover. Ikke noe farlig og helt vanlig!
Mamma'n til blomsterbarna=) Skrevet 1. november 2009 #10 Skrevet 1. november 2009 Hadde kommet blod i trusa mi også på torsdag. Uke 10+0. Kom lyserosa på papiret, også kom det ikke noe mer=) Hadde vært å sett hjertet på UL denne dagen, så skjønte ikke hvor blodet kom fra. Men jeg bekymrer meg ikke. Blødde i 3-4 dager med Iris også. Så regner med atjeg bare er en sånn som blør litt i svangerskapene... Krysser fingre!=)
Mitzy Skrevet 1. november 2009 #11 Skrevet 1. november 2009 Kom litt blod på papiret da jeg var 12 uker ca pluss at jeg mistet symptomene. Var 100% sikkert på jeg hadde mista og tok UL for og få det bekreftet og utskrapning. Men det var det fullt liv og idag er hun 20 mnd
juni-august-mai gull:):):) Skrevet 2. november 2009 Forfatter #12 Skrevet 2. november 2009 ååå eg e så sinte på legen min nå,han ville ikke senda meg til ultralyd for livmormunnen va lukket,men han såg blødninger og fant ingen hjertelyd! han vil vente til onsdag og se om det forverrer seg,tok blodprøve for hcg...kjenner heile verden raser sammen nå.............
babyimagen1980 Skrevet 2. november 2009 #13 Skrevet 2. november 2009 Hei!! bor du i oslo?? kan du til legevakten på volvat å ta ultralyd, trenger ingen time. Lykke til!!!
juni-august-mai gull:):):) Skrevet 2. november 2009 Forfatter #14 Skrevet 2. november 2009 hei nei bor i Sandnes..har fått privat ultalyd time i kveld i Stavanger,gruer meg noe helt sinnsykt..venter bare på å få bekreftet det negative nå,ble så oppmuntret,men etter legetime i dag ble alt bare trist igjen:(
Glad tobarnsmamma Skrevet 2. november 2009 #15 Skrevet 2. november 2009 august gull:) , håper du lar oss få vite hvordan det gikk på ultralyden i kveld? Ønsker deg virkelig lykke til!!!!!
juni-august-mai gull:):):) Skrevet 2. november 2009 Forfatter #16 Skrevet 2. november 2009 Hei:) ja nå kan eg smila..jordmor fant ein sprellande levande baby i magen:) så livet e topp igjen:) Eg kan venta meg marr blødning pga morkakå låg langt nere og det var blødning der,men uten betydning for babyen:) jeg er 12+3 uker på vei fant hun ut:) Tusen takk for mye støtte jenter,setter utrolig stor pris på det:)
Gjest Bjørnen Collargol*gravid Skrevet 2. november 2009 #17 Skrevet 2. november 2009 Så flott at det gikk så bra. Deilig å vite hvorfor man blør og at det ikke er farlig!
Zeke Skrevet 2. november 2009 #18 Skrevet 2. november 2009 Så bra det var godt å høre, kos deg masse videre med svangerskapet, Lykke til videre.
Glad tobarnsmamma Skrevet 3. november 2009 #19 Skrevet 3. november 2009 Åh, så kjekt å høre. Fantastisk å få en så god nyhet etter all bekymring. Jeg er veldig glad for at du delte opplevelsen med oss - det viser jo at blødning ikke alltid betyr sa. Lykke til videre i svangerskapet, du hører jo til inne på 2. trimester nå du da. Snakkes der om et par uker.
på tide å prøve? Skrevet 3. november 2009 #20 Skrevet 3. november 2009 godt å høre det sto bra til. men du burde kreve ekstra oppfølging pga den placentaen din altså. jeg hadde marginalt plassert placenta i mitt forje svangerskap og var helt uforbredt da jeg våknet med styrtblødninger i uke 25 ca. vedlig skummelt! lå på sykehus mer eller mindre resten av svangerskapet. oftest trekker den seg oppover og skaper ikke problemer, men den bør følges med på.
juni-august-mai gull:):):) Skrevet 3. november 2009 Forfatter #21 Skrevet 3. november 2009 Oisann,det hørtes ikke godt ut..skummelt..jeg skal på ny ul om en uke så skulle di vurdere det etter det:) Ska kreve god oppfølging om den ligger slik til lenge ja... Off måtte du ligge på sykehuset så lenge,det må være grusomt!!
på tide å prøve? Skrevet 3. november 2009 #22 Skrevet 3. november 2009 bra du får ny ul! da følger de nok med.
mama73 m/tre søte små Skrevet 3. november 2009 #23 Skrevet 3. november 2009 Så bra å høre at det gikk fint på ultralyden! Jeg tror det er mange her inne som har godt av å lese historier om blødninger som har gått bra;)
Lotta2010x2012 Skrevet 4. november 2009 #24 Skrevet 4. november 2009 Begynte å lese linken din, og jeg ble veldig gla når jeg så at alt var bra lengre ned her!!! Utrolig at leger sier noe sånt, når det ikke er sikkert at det er noe galt, leger burde vite bedre enn å skremme opp gravide sånn!! Masse lykke til videre ihvertfall:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå