Gå til innhold

Skråleie/seteleie - noen med erfaring?

Anbefalte innlegg

Etter mistanke om at babyen lå med hodet opp fikk jeg UL på KK igår. (Har termin idag.. så det er jo typisk at han har snudd seg nå helt på tampen..)

Da kunne vi se at han lå på skrå.. med hodet opp på høyre siden av magen og rumpen på skrå ned på venstre side.. Han hadde altså ikke gått ned i bekkenet med rumpen sin.. og det begynner å bekymre meg litt.. hvis vannet går nå så ligger jo han helt feil og er ikke klar for å komme ut..

Legen sa i går at han nok kom til synke ned etterhvert som riene begynte.. og det er jeg med på.. Men hvis vannet pluteslig går så er jo han ikke nødvendigvis klar i det hele tatt..

Har hatt seteleie med eldstemann som nå er 6 år, da gikk også vannet.. fødselen kom ikke igang og jeg trengte hormonpiller og drypp.. nesten ett døgn etter at vannet gikk kom hun ut.. med rumpen først:)

Noen som har erfaring med baby som har vært i skråleie, og hvordan babyen kom seg ned i bekkenet/hvor lang tid det tok??

Fortsetter under...

Jeg hadde et barn i skrått seteleie, før han snudde seg til vanlig seteleie og tilslutt til hodeleie. Forsto jeg riktig, så ville det ha vært automatisk keisersnitt hvis han hadde forblitt i skrått seteleie. Men de sa også at et barn som er i skrått seteleie, hvis riene begynner før keisersnitt er tatt, vil ofte (kanskje vanligvis?) snu seg enten til vanlig seteleie eller til hodeleie. (Pga. riene.) Det var kanskje det samme som din lege fortalte om.

Dette skjedde på 90-tallet, så denne info er en del gammel.

Masse lykke til!

Jeg skjønner at det er vanskelig for legene på sykehuset og vite eksakt hva som er det rette. Så det er jo ikke så lett for de å ha et svar til meg. Men det er noe med at barnet blir jo ikke mindre etterhvert som dagene går, og når han er ca 4400 allerede i vekt så er størrelsen på babyen også en del av min bekymring. De sier jo at jeg skal klare en vaginal fødsel en gang til, siden jeg tidligere har gjort det. men da var jo jenten over et kilo mindre. Så nå er det både at han ikke har kommet seg ned i bekkenet og at han er såpass stor som bekymrer meg.

Ville bare høre om andre hadde erfaringer.. får bare stole på at han flytter seg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...