Gå til innhold

Spørsmål til dere som har hatt svineinfluensa.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hadde dere høy feber ?

Jeg får alldrig feber uansett hvor syk jeg er, noe jeg har arvet fra mamman min. Det kan være virkelig plagsomt for ingen som tror du er syk når du ikke har feber.

Vet dette høres rart ut men min mor hadde dobbelt eggleder bettenellse uten feber så det går an , uheldigvis :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

nå har ikke jeg hatt svineinfluensa, men har lest både på pandemi.no og fhi sine sider at man kan faktisk få svineinfluensa uten å få høy feber. mer slik at den fortoner seg som en kraftig forkjølelse.

vet ikke om det hjalp noe ?

Skrevet

Jo tusen takk . Jeg har vært helt ute å kjøre , bare sovet og ikke orket noe, tett i nesa, vondt kroppen, hodet, tett i pusten, hoster slim, ja kjøla symtomer. Legen kjekket meg ikke for svineinfluensa. Sa jeg måtte sove videre ;) Så håper det går over. Jeg har ikke så mye hysteri rundt dette men di rundt meg har det og da starter man å tenke. Skal ta vaksinen på onsdag så håper jeg er frisk til det.

Skrevet

Jeg har svineinflu nå, og har ikke feber, men føler meg RÆVVA...

Trodde det var VIKTIG å IKKE ta vaksinen om man hadde hatt sv.influ?! Jeg fikk ihvertfall legevakten til å ta prøve av meg idag, for å være på den sikre siden. Har jeg det nå, så måtte jeg ikke ta vaksinen.

Skrevet

Hvordan rævva da ? Fikk du svar på legevakten med en gang ?

Skrevet

Det var dumt at du fikk ikke sjekket for svineinfluensa. Jeg hadde samme symtomer som deg, 37,9 i feber (bare en kveld) og har fått påvist svineinfluensa. Slipper dilemma med vaksine. Nå skal jeg bare kose meg med magen, ingen flere bekymringer.

Skrevet

Anonym 17:13 her.

Fikk feber etter jeg skrev innlegget:/ føler meg fortsatt kjempedårlig og har tatt en tamiflu nå... Liker ikke å ta tabletter men..

Skrevet

hmmm jeg får ta en prat med jordmor. Hva har crp deres ligget på ? (Stikk i fingeren)

Skrevet

Hei!

Håper du bruker Tamiflu i samråd med legen din. Den er visst ikke helt ufarlig, og bruk av den skal derfor vurderes opp imot nytten. Dersom du er paracet ett bedre legemiddel å bruke, da dette ikke har noen bivirkninger i forhold til fosteret.

Ikke for å skremme deg, kun ment som et vennlig råd : )

Skrevet

Ja, bruker tamiflu etter overtalelse fra lege....liker det ikke i det hele tatt.

Skrevet

hmmm jeg hadde en crp på 34 så litt høy. halsen blir ikke bedre å energien går opp å ned:(

Skrevet

jeg skjønner ikke helt dette, er det ikke relenza gravide skal ha og ikke tamiflu?? De gravide jeg kjenner som har/har hatt det har fått det og ike tamiflu... blir veldig forvirra av dette.....

Skrevet

Relenza skal man visst ha hvis noen i familien har fått influ. Men tamiflu hvis man har fått det...

Skrevet

Både Relenza og Tamiflu er virushemmende medisiner som brukes litt om hverandre. Litt ulike bivirkninger, men på begge står det i felleskatalogen (legenes "bibel" om medisiner) at de ikke er testet på gravide og at de i såfall må taes kun om nytteverdien oppveier risikoen. Og det mener jo legene det gjør i disse dager. Relenza er per i dag det anbefalte til bruk på gravide (enten de har pers med symptomer i fam eller har symtpmer selv) dette ifølge pandemi.no

Men ikke alle leger vet dette virker det som, jeg fikk relenza av min fastlege, men på legevakta sa de at de bare bruker tamiflu - uten at jeg fikk noen forklaring på hvorfor.

Skrevet

gikk litt fort når jeg skrev over:

relenza anbefales ifølge pandemi.no som forebyggende medisin, men legen min sjekket og sa det gjalt også om den gravide selv hadde symtomer (men svineinfluensa ikke er påvist ved test regner jeg med) Hvis de vet det er svineinfluensa ser det ut til at tamiflu brukes mest - kanskje det er sterkere? Lista med bivirkninger var i allefall lenger på tamiflu.

Skrevet

Er det andre som opplever hoste, og fryktelig ekkelt slim som kommer opp fra brystet?! (Smaker helt jævlig) Sorry detaljer...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...