Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten min er 5,5 mnd og er begynt å spise grøt. Er nå oppe i 1 porsjon daglig. Får ellers mme.

Vil gjerne høre hvilke rutiner dere har på spisingen i løpet av dagen - dere som har baby på samme alder. Vil også gjerne høre om hvordan dere la det opp som begynte med mat da babyen var 6 mnd.

Gikk dere opp til 2 grøtmåltider, eller 1 grøtmåltid og 1 middagsmåltid? Hvor fort skal man trappe opp?

Mange spm, men håper på svar:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jenta mi er snart 5,5 mnd. Hun får også en porsjon grøt, men vi gir også litt fruktmos/grønnsaksmos som smaksprøve av og til (max et halvt beger) Slik ser et gjennomsnittsdøgn ut (ca.-tider selvsagt)

4:Pupp

8: Pupp

11: Pupp og fruktmos

14: Pupp

17: Pupp og grøt

19: Pupp

23: Pupp

Lurer litt selv på hvordan vi skal øke. Og om det egentlig er nødvendig så lenge jeg har nok melk til henne..

Skrevet

Vår gutt er 5 mnd i neste uke og får nå to fulle grøtmåltider; ett på formiddagen og ett ved 19:00 tiden. Han ble plutselig veldig glad i grøt når han fikk risgrøt med banansmak supplert med fruktpure. Hvetegrøt/ris/havre spiser han også, men den må jeg sukre bittelitt.

Har prøvd med et par tre typer middagsglass (også 6 mnd), men han liker dette veldig dårlig.

Han får mme og litt utpumpet mm. Ca 6-7 dl melk i døgnet. Problemet var at han først fikk 100% puppenekt, og så begynte å bli veldig vrang ved flaska. Hadde han tatt flaska litt bedre i store måltider (som han gjorde en stund), så hadde jeg ventet litt lenger med så mye fast føde.

Nå er jeg bare glad for det han spiser og drikker..

ps. trappa opp fra noen få skjeer grøt til to fulle måltider i løpet av en uke. Måtte bare få tak i grøt han likte smaken på, og så måtte han bli moden nok til å takle spising. Holdt på med få skjeer i tre uker.

Skrevet

Gutten her er snart 5,5 mnd. Han får grøt morgen og kveld. Begynte når han var 4 mnd, og etter en uke fikk han både morgen og kveld. Får ellers bare pupp, innimellom en flaske mme. Hender han får litt frukt - enten sammen med grøten eller når han er sammen med oss når vi spiser, vil veldig gjerne ha det vi spiser.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...