Gå til innhold

Dårlig tid

Anbefalte innlegg

Vi fikk vår første baby nå, og fikk endelig komme hjem fra sykehuset i uke 34. Gulsott verdiene stiger enda å han har hatt 3 lysbehandligner nå, noen som vet når dette pleier roe seg ned å stabilisere seg????

En annen ting er at han er snill å grei om dagene, men en riktig makk på nattestid, våkner stort sett 1 time før mat og holder det gående en time etter mat. så søvn per natt for oss blir ca et par timer. men han sovner når vi har han i armene i senga våres.Han får også mat via sonde så han får i seg nok mat. Noen som har tips hvordan vi jan få han til å roe seg i sin egen seng? har prøvd med nattlys på men uten hell. alle tips hjelper...

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140901298-d%C3%A5rlig-tid/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei.

Min gutt kom i uke 29, og han lå lenge med lys. Tror nesten han lå daglig med lys de første 2 ukene. Ikke hele dagen,men perioder i løpet av dagen. Ikke helt sikker på når de gir seg jeg, men er veldig vanlig at de som er premature trenger lys.

Sover han i senga si? Vår gutt ville ikke sove i senga si. Han sov i vogga de første ukene. Så begynte vi å legge han i senga på kvelden, men etter første måltidet på natta så ville han ikke sovne i senga si igjen. Men etterhvert fikk vi lagt han i senga etter alle måltider. Vi har også vært veldig "strenge" på natta med han. Hatt et lite lys når vi har skifta på han, ingen lys når han fikk mat. Og i tilegg så har vi ikke prata med han den lille tida han da har vært våken. Han har også kun blitt lagt i senga si på kvelden når det var natta for å bevistgjøre han på at når han skal sove i senga så er det natta, på dagen lå han i vogga, vogna eller lekegrinda. De nettene han har vært "mye" oppe har vi fulgt samme prosedyre. Da har jeg gått rundt med han i stua i mørket og stimulert han minst mulig.

Funka veldig bra for vår del, men alle barna er forskjellige. Har man ikke vogge kan man legge babyen i dypvognbaggen og sette den oppe i senga. Men nå vet jeg jo ikke om det er det som er problemet for dere.

Ordner seg nok :)

Hei!

Dette kjenner jeg veldig godt igjen. Gutten vår 8født i uke 29) sovnet også i armene våre etter amming, men våknet hver gang jeg la han i vogga si. Han kunne holde det gående i mange timer. SÅnn holdt vi på opp i armene, zzzzzzzz, ned i senga og våken var han. En natt var jeg helt fortvila og la han mellom oss. DA SOV HAN SOM EN STEIN. Han ville ha nærheten og vi begynte å ha han oppe i senga etter at jeg hadde ammet han på natten. Enkelte ganger måtte vi også sove med han oppe på oss, kenguru. Snakket med helsesøster om dette og hun mente vi måtte gi han den nærheten han trengte. Disse små skulle jo egentlig ligget i magen mye lenger og trenger ofte mer hud mot hud. Jeg håper dere finner en løsning som passer for dere, men tenk på at babyene er altfor små til å være strenge på at de skal sove alene, ikke før de er mange måneder man kan være streng. Lykke lykke til og bare spør hvis det er noe annet du lurer på.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...