Musemor med tre søte små Skrevet 31. oktober 2009 #1 Skrevet 31. oktober 2009 Fikk dere resepten av fastlegen, eller gynekolog? Jeg skal på underlivsundersøkelse på mandag hos fastlegen (fikk slikt brev fra kreftregisteret om at det var lenge siden jeg hadde tatt celleprøver av livmorhalsen), og siden hun likevel skal krafse der nede tenkt jeg at jeg skal be om en ordentlig undersøkelse siden vi strever med å bli gravid, eventuelt en rekvisisjon til gynekolog.
Mamma`n til Ole Kristian Skrevet 31. oktober 2009 #2 Skrevet 31. oktober 2009 Jeg fikk min hos gynekolog, men det var jo fordi jeg tok opp problemet når jeg var hos henne...... Føler jeg vil ta slike ting med en gynekolog ikke ikke hos fastlegen. Føler de er mer ekspert på dette en fastleger som kan litt om alt. Men det er jo mange ulike leger og sikkert mange som er flinke. Men tenker slik at om jeg har problemer med hjerte vil jeg gå til en hjertespesialist og ikke til en som er flink med nyrer...... men sånn tenker jeg da. Ønsker deg lykke til og en start er jo å få en rekvisisjon til gyn:)
Ms Fixi Skrevet 31. oktober 2009 #3 Skrevet 31. oktober 2009 Hei:) Jeg gjorde det samme som deg. Skulle til undersøkelse hos fastlegen,fortalte da litt om denne prøvingen og at jeg ikke ble gravid. Han gav meg henvisning til gyn,det var ingen problem:) Han mente ingen hadde skade av og bli skikkelig undersøkt av en gynekolog uansett hvor lenge man hadde prøvd:) Men det var gynekolog som skrev ut pergo.... Fastlegen min har kun skrevet ut til meg da jeg allerede var fått av gynekolog:) men det skader jo ikke og spørre.. verste som kan skje er at hun sier nei... lykke til:)
☆Meg og lille snuppis+knerten☆ Skrevet 31. oktober 2009 #4 Skrevet 31. oktober 2009 Har fått Pergotime (også kalt Pergo) 50 mg x 2 (dobbeltkur) av gynekologen min. det er viktig å følges opp med ultralyd eller evt blodprøver underveis. Som regel får man dette etter en tids prøving, enten for å få eggløsning, forbedre eggkvaliteten, eller stabilisere syklus. Jeg har EL av meg selv (som oftest), så jeg har fått den for å forbedre eggkvaliteten og få en liten dytt til å bli fort gravid. Har prøvd å få barn nr 2 i halvannet år nå, blitt gravid to ganger i 2009, men mistet i MA (missed abortion) begge gangene. Går nå på tredje og siste dobbel pergo-kur!! Er i dag på syklusdag 17, så laaaange 10 dager igjen til en evt positiv test =) Klem fra
J -76 Skrevet 31. oktober 2009 #5 Skrevet 31. oktober 2009 Jeg fikk av gyn. Har også eggløsning av meg selv, men har prøvd et år og fikk tilbud om pergo for å gi det hele ett dytt. Vi har imidlertid litt prøvepause, så den første kuren gikk i vasken og aner ikke om det ville ha hjulpet meg. Jeg vill bedt om henvisning til gyn :-) Klem
Musemor med tre søte små Skrevet 31. oktober 2009 Forfatter #6 Skrevet 31. oktober 2009 ☆Meg og lille snuppis☆J06+2MA: Jeg er i litt samme situasjon som deg. Får EL av meg selv. Har vært prøver siden august -08, så det blir vel 1 år og snart 3 mnd, med en MA i januar. Prøver også på nr. 2. Kommer til å høre hva legen min syns tror jeg, så får hun evt. sende meg til gynekolog om hun mener det er nødvendig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå