Jenniegirl Skrevet 31. oktober 2009 #1 Del Skrevet 31. oktober 2009 Etter mistanke om at babyen lå med hodet opp fikk jeg UL på KK igår. (Har termin idag.. så det er jo typisk at han har snudd seg nå helt på tampen..) Da kunne vi se at han lå på skrå.. med hodet opp på høyre siden av magen og rumpen på skrå ned på venstre side.. Han hadde altså ikke gått ned i bekkenet med rumpen sin.. og det begynner å bekymre meg litt.. hvis vannet går nå så ligger jo han helt feil og er ikke klar for å komme ut.. Legen sa i går at han nok kom til synke ned etterhvert som riene begynte.. og det er jeg med på.. Men hvis vannet pluteslig går så er jo han ikke nødvendigvis klar i det hele tatt.. Har hatt seteleie med eldstemann som nå er 6 år, da gikk også vannet.. fødselen kom ikke igang og jeg trengte hormonpiller og drypp.. nesten ett døgn etter at vannet gikk kom hun ut.. med rumpen først:) Noen som har erfaring med baby som har vært i skråleie, og hvordan babyen kom seg ned i bekkenet/hvor lang tid det tok?? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140900776-skr%C3%A5leieseteleie-noen-med-erfaring/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Indigo 08-10-13 Skrevet 2. november 2009 #2 Del Skrevet 2. november 2009 Hei:) Fødte gutten min i seteleie for straks ett år siden. Er nå prøver igjen og sitter på nattevakt og kjeder meg! Kom over innlegget ditt og er bare nødt å svare:) Gutten min lå i skråleie, samme som din, med hodet opp mot høyre side ved ribbein, og rompa ned ut mot venstre side. Ufattelig ubehagelig, lå sånn fra ca. uke 30. Han satt liksom på huk ned mot bekkenet. Legene håpet at rompa ville bli presset ned i bekken når rier satt igang, men det skjedde ikke. Kort fortalt; lå hele natta med sinnsyke modn. rier, ingen åpning. Lå i ro hele natta i fosterstilling, fikk petidin etter 7 jævlige smertetimer. Stod opp for å gå på do utpå morgenen, da gikk vannet og jeg gikk fra null åpning til 10 cm iløpet av sekunder. Beina til gutten ble presset ned i bekken, og sparket seg veien ut:S ' Hvordan går det? Har du født? UBESKRIVELIG ubehagelig! Heldigvis var jeg på sykehuset. Det gikk i lynfart, hodet måtte hjelpes ut med klipp og tang. Tok litt lang tid (å få hodet ut), så lille var bevisstløs da han ble forløst. De 10 lengste minutter i mitt liv før jeg endelig fikk beskjed om at det stod bra til med gutten min:D Det kommer til å bli en vanskelig beslutning om nestemann ligger i seteleie mtp vaginal fødsel vs keisersnitt! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140900776-skr%C3%A5leieseteleie-noen-med-erfaring/#findComment-140909461 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå