Gå til innhold

Hva gjør dere for å øke sjansene deres? "Gode råd" liste:

Anbefalte innlegg

FØR FORSØKET:

- Ekstra vitaminer

VITAMINER:

- Jod

- Sink (bedre eggkvaliteten)

- Folat (øke fertilitet + hindre misdannelser, ryggbrokk)

- Mulitvit

- B12 (sjekka - litt lave verdier - kan hindre graviditet og gi SA)

ALTERNATIV MEDISIN:

- Akupunktur

- Wheat Grass

- Bidronninggele

MEDISINER:

- Blodfortynnende

(Albyl-E, Klexane) - fra sprøytestart til positiv test/uke 12 - bedre blodgjennomstrømming i livmoren

- Betendelsesdempende

(Prednisolon) - fra sprøytestart til positiv test/evt lenger - hindre at kroppen støter fra seg egg

- Støtte for eggene

(Crinone, Cyclogest) - øke sjansene for at eggene sitter

ANNET:

UNDER FORSØK: (Rugetiden)

- varmeflakse på magen (for å øke blodgjennomstrømming)

Kopier og legg til dine tips!

Fortsetter under...

FØR FORSØKET:

- Ekstra vitaminer

VITAMINER:

- Jod

- Sink (bedre eggkvaliteten)

- Folat (øke fertilitet + hindre misdannelser, ryggbrokk)

- Mulitvit

- B12 (sjekka - litt lave verdier - kan hindre graviditet og gi SA)

- E-vitamin

ALTERNATIV MEDISIN:

- Akupunktur

- Wheat Grass

- Bidronninggele

MEDISINER:

- Blodfortynnende

(Albyl-E, Klexane) - fra sprøytestart til positiv test/uke 12 - bedre blodgjennomstrømming i livmoren

- Betendelsesdempende

(Prednisolon) - fra sprøytestart til positiv test/evt lenger - hindre at kroppen støter fra seg egg

- Støtte for eggene

(Crinone, Cyclogest) - øke sjansene for at eggene sitter

ANNET:

UNDER FORSØK: (Rugetiden)

- varmeflakse på magen (for å øke blodgjennomstrømming)

- leve som normalt

- gå rolige turer (holde blodsirkulasjonen i gang)

- orgsame (det øker også blodsirkulasjonen)

Hei Nurket! Takk for PM, fikk ikke svart deg fordi postkassen di sannsynligvis er full! Jeg skal ha Dhea tbl. tre ganger daglig i to måneder minst. Og deretter skal jeg ha kombinasjonen Puregon + Menopur. Pga. at jeg for første gang skal ha kort regime, hopper jeg over nesespray og begynner på sprøytene. Jeg ringer Hausken 1. menstruasjondag i januar, og ultralyd blir avtalt. Selv om jeg skal ha et nytt regime, føler jeg at jeg har bena godt plantet på jorden, vet at sjansen for å lykkes ikke er såå stor, akkurat- pga. alderen min.

Har du fått tatt vaksinen?

Skal den taes to mnd før forsøket?

jeg får nok ikke tatt den på en stund enda...grr...

Har også lyst på kort nedregulering, men har litt dårlig erfaring i fht få egg ut..hadde mye lavere doser med Puregon da...men spray orker jeg ikke flere ganger...

Fått tips om p-piller og metm...etellerannet.. :-)

Vi får se...

Annonse

Jepp, synes jeg bor her for tiden... mannen på jobb og jeg hjemme alene og kjeder meg. Godt å lese og svare litt her :)

Har dessuten begynt å lese meg opp litt på å langtidsodle embryo og å ta en kromosomtest på de før innsett (dette gjør de bla i Finland), kan finne ut mye om hvorfor man ikke lykkes når man har flere mislykka forsøk bak seg visstnok. Interessant, ikke sant?

www.avaclinic.com

Orker ikke bare gå og vente på mensen og ikke gjøre noe selv for om mulig å finne en bedre løsning... :) Klem

Jeg ler herfra til jul om tanta di ikke kommer Sitron....ha ha ha...

Å sjekke egga i Finnland? Ja, kanskje det hadde vært noe?

Pheeeewww...akkurat nå nok med å komme meg til postkassa...

Aldri brukt det...men ville nok ikke fortsatt når man begynner på "prøvemedisinene"...det kan aknskje rote det til...

Litt usikker på WG + Dhea som jeg skal bruke og...noen son (h)vet? :-)

- Sink - styrker antall sædceller, bevegeligheten, volum, hormonnivå, arvestoffer, celledeling, sexlyst og former ytre lag av halen på sædcellen. Minst 15 mg daglig, man kan ta dobbel dose.

- Selen - En forutsetning for å produsere testosteron, som igjen styrer sædproduksjonen. Det er med på å øke mengde, bevegelighet og reduserer antallet hadicappede svømmere.

- B12 gir bedre sædkvalitaet. Det opptrer nesten alltid sammen med folsyre, og sammen er de dynamitt.

- C-vitamin - forebygger sammenklumpede sædceller, hjelper cellene til å klare svømmeturen på egenhånd, øker mengden og reduserer unormalheter. 100 mg daglig anbefales.

- Q10 styrker energi og gir sædcellene ekstra krefter så de lettere når målet (50 mg daglig)

- E-vitamin styrker sædkvaliteten, men vær forsiktig med store med store doser grunnet bivirkninger.

Dette bør unngås:

- Koffein - reduserer sædmengden og tar knekken på testosteronet.

- Soyaprodukter

- Alkohol

(Det står ikke noe om nikotin, yey)

Hva damene burde ta:

- Sink - viktig for celledelingen og eggløsning

- Vitamin B6 - styrker sexlysten og bidrar til eggutviklingen

- E-vitamin - minsker risikoen for ufrivillig abort og beskytter fosterutviklingen

- Folsyre

Vi bør holde oss unna:

- Røyking - halverer sjansen for å bli gravid

- Alkohol - Måtehold duger

- Stress - Jo mer avslappet, dess større sjanse er det for at hun tar imot sædcellene. Skjedesekretet blir mindre surt og sædcellene har bedre muligheter for å overleve.

Annonse

så to fine ting her.... Bra: Orgasme for blodgjennomstrømming .... og ikke stress.... nyter tilværelsen :-) Mange andre fine råd og tips også da !!

Den var morssom!! :-)

Akkurat blitt medlem her i dag for nå begynner jeg å bli utolmodig. Han har litt få soldater og vi sliter med å klare brasene selv. Det tar alt for lang tid å få hjelp gjennom helsevesenet, så vi utforsker muligheten for å få hjelp et sted. Visste ikke om Hausken i Norge så skal sjekke det. Vet noen om hva prisene ligger på for assistert befruktning i Danmark versus Norge?

Fantastisk nettsted dette og veldig gode råd og tips. Nå skal gubben settes på vitaminkur og få kutte ned på kaffedrikkinga det er sikkert!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...