Gå til innhold

flere som jobber i helsevesenet ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jobber dere nå før dere har fått vaksinen mot svineinfluensa ? hvordan tilrettelegges det på jobb i såfall? jeg jobber på en avd som bla tar imot influensapasienter, men har fått beskjed om at så lenge jeg ikke er i kontakt med akkuratt de pasientene er det greit. På den annen side sier fastlegen min at hun synes jeg ikke burde jobbe før jeg har fått vaksinen... Blir veldig rådvill.. Tenker jo at det er vel så stor risiko for å bli smittet på t banen eller andre steder der det er mye folk.., må nesten mure seg inne for å unngå den risikoen.. men har jo lite lyst til å få svineinfluensa da..setter stor pris på synspunkter her..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg jobber også på avd som tar imot infeksjonspaisenter, det vil si vi er moderavd for svineinfluensa her i distriktet. Alle på jobb har fått vaksinen, men ikke jeg pga jeg er ikke 2 trimester før på mandag. Da sjefen min fikk vite at jeg va gravid, sa hun at hun ikke ville tatt den hvis det var hun som var gravid......og jeg som akkurat hadde bestemt meg for å ta den, ble jo seff nå litt usikker igjen. Sambo vil heller ikke at jeg skal ta den, pga han mener dette er et masse eksperiment, og at det har hendt tidleger i historien at barn har komt ut med misdannelser pga medikamenter, men da ikke vaksiner som jeg vet om!

Skal til legen på første kontroll på mandag, får høre hva han sier om saken. Men har ikke tenkt å sykemelde meg. Og jeg tror fortsatt jeg vil ta vaksinen.......

Tidligere i sommer når vi hadde inne pasienter med svin eller mistanke om, så tror jeg de gravide unngikk å gå inn på smitterommene......

Skrevet

Jeg er omplassert fra infeksjonsavdelingen jeg jobber på for å ikke være i kontakt med disse pasientene i det hele tatt.. Men man vet jo aldri om andre pasienter kan ha det så er jo ganske skeptisk. Min gyn vil ikke at jeg skal utsette meg for smittefare på jobb så hun ville sykemelde meg om jeg ikke ble omplassert.. Desverre har jeg hatt to pas på dagposten som måtte sendes hjem pga mistanke om influensa. Mange folk tenker ikke langt..dukker opp på polikliniske timer selv om de er syke:( Håper bare at jeg ikke blir smittet av det svineriet!

Blir vel vaksine på meg når den tid kommer...bare husk at det tar ca 14 dager, 3 uker før det er full virkning av den så man skal skjermes inntil da!

Lykke til:)

Skrevet

Jeg jobber også på ei avdeling der vi til stadighet har smitterom. Men på vår avdeling blir alle gravide sjermet for å gå inn på smitterom. Var på første kontroll igår og legen mente at så lenge jeg holdte meg unna disse rommene skulle det gå bra.

Skrevet

Takk for svar. Har vel også tenkt at det går greit å jobbe så lenge jeg ikke er inne på isolatene, men blir jo usikker når fastegen sier noe annet liksom..

Skrevet

Jeg og jobber på smittepost. Jeg skjermes for svineinfluensapasientene. Har og blitt skjermet for noe annen smitte som har vært såpass ekstrem at jeg ikke kunne fått behandling som gravid. Jeg har ikke fått jobbet så fryktelig mye som gravid enda da siden jeg er så sinnsykt kvalm. Håper å få prøvd meg ut til uka :)

Er som du sier her oppe at det er uansett veldig vanskelig å unngå alt som heter smitte. Men er jo greit at vi unngår å oppsøke der vi vet at den er :)

Skrevet

synes det er utrolig kjipt å måtte fortelle alle på jobb at jeg er gravid såpass tidlig, vet jo ikke sikkert at dette kommer til å gå bra ennå. Men har jo ikke noe valg

Skrevet

Jeg jobber på et utsatt sted, i frontlinjen, der vi har mange svineinfl.pas. hver natt. Kommer til å bli omplassert. Veldig spent på hva det blir. Men jeg er også kjempeletta over å slippe å bekymre meg sånn for smitte.

Selvsagt kan man bli smitta hvor som helst, men der jeg vanligvis jobber, ber man nesten om å få det. Kan sikkert bli influensasyke der jeg havner også, men det krysr iallefall ikke av dem, også er det mer forutsigbart hvilke pas. man har der også :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...