=Lillemora= Fødeklar<3 Skrevet 30. oktober 2009 #1 Skrevet 30. oktober 2009 I dag var jeg til gyn undersøkelse på sykehuset, opprinnelig en forundersøkelse til lap. Han tok innvendig ul av meg, det har jeg tatt før hos min egen gyn og fikk da beskjed om at alt så bra ut. I dag derimot så han tydelig at det var flere cyster på venstre eggstokk, altså pco på ene siden. Han mente det var høyst sannsynlig at det var grunnen til at jeg ikke har blitt gravid, og har så lange og uregelmessige sykluser. Altså ingen grunn til å ta lap, løsningen ville uansett bli å henvise oss til fertillitetsklinikken........ Ble veldig lei meg.......kanskje på en måte godt å vite hva som er feil, men likevel...Har ingen andre tegn på pco, så var derfor litt overraskende. Håpet om baby forsvant ihvertfall ganske langt ned...... Noen som har noen gode råd eller oppmuntrende ord som kan være gode å ha i ventetiden?
nicki82 Skrevet 31. oktober 2009 #2 Skrevet 31. oktober 2009 Har ingen råd, men sender deg en trøstende klem...
madame Mim Skrevet 31. oktober 2009 #3 Skrevet 31. oktober 2009 Heia Før det forrige svangerskapet mitt var jeg også veldig plaget med cyster på begge sidene. Vi prøvde nesten et og et halvt år. Fikk til slutt beskjed hos en lege at jeg skulle bruke p piller ( yasmin) i 3 mnd før den hormon på vikrningen kunne være veldig gunstig for å bli kvitt cystene. Jeg brukte yasmin i 2 og en halv mnd( sluttet mitt i brettet) fikk eggløsning og ble gravid bare tre dager etter pille slutt. Du kan jo spørre legen om du kan prøve p piller for å bli kvitt cystene. Ønsker deg lykke til
Ella78 m/ A&M Skrevet 31. oktober 2009 #4 Skrevet 31. oktober 2009 Det går da an å bli gravid selv om man har pco. Ikke gi opp håpet, du! På fertilitetsklinikken får du god hjelp! Masse lykke til!!!!!
Torjus og Lones mamma Skrevet 31. oktober 2009 #5 Skrevet 31. oktober 2009 Jeg har PCOS, og er nå gravid med min andre. Jeg fikk hjelp av Pergotime (hormoner), fungerte bra for meg. Første gang trengte jeg tre kurer, nå bare en. Men jeg har vært mye bedre etter første graviditet. Så ikke mist håpet, det er hjelp å få! Lykke til!!!
=Lillemora= Fødeklar<3 Skrevet 31. oktober 2009 Forfatter #6 Skrevet 31. oktober 2009 Tusen takk dere 4.....Dere er snille... Må jo bare prøve å holde motet oppe da, kan jo ikke gi opp! Det er bare litt leit..... Kanksje jeg skulle prøve å gå på p-piller et par måneder da......? Når jeg tenker meg om hadde jeg 3 normale sykluser rett etter jeg sluttet med dem....Har prøvd pergo et par sykluser og har fått el, men ikke blitt gravid.
☆Meg og lille snuppis+knerten☆ Skrevet 31. oktober 2009 #7 Skrevet 31. oktober 2009 Kjære =Lillemora= Det finnes råd og hjelp til de som har pco/pcos - se på det på den positive siden - nå får du jo hjelp =) Har tenkt på deg og lurt på hvordan det har gått, det er jo ikke så ofte du skriver her inne har jeg sett... Nå er jeg på min tredje og siste doble pergokur - skjer det ikke noe denne pp`n heller - tar jeg pause til over jul, da nærmer det seg også 2 års grensen for da vi begynte å prøve på nr 2 - så skjer det ikke noe innen mai 2010 har gyn sagt at vi får gå videre med enten AIH eller IVF, men det skal jo først vurderes hvis og dersom det går så langt... Uansett så ville jeg bare gi deg en liten oppmuntrings- og trøsteklem - det finnes råd og jeg er sikker på at en dag får du din etterlengtede lille spire du også =) Ha en fin helg og prøv å kos deg og nyt helgen, ta ett glass vin og tenk på at du kankje kan kose deg i jula med spekemat, gløgg, vin etc... Det skal jeg gjøre dersom det ikke skjer noe denne pp`n!!! Er i dag på syklusdag 17 - så går disse evindelige lange dagene frem mot IKM... Ønsker deg bare lykke, lykke til videre - som sagt en dag er jeg sikker på at du sitter der med en liten spire i magen =) Ha en riktig så fin helg som du kan ha det =) Stooooooor varm trøsteklem fra
=Lillemora= Fødeklar<3 Skrevet 31. oktober 2009 Forfatter #8 Skrevet 31. oktober 2009 Hei Meg og lille snuppis..... Koslig å høre fra deg! Er ikke så ofte jeg skriver her inne lenger nei, men jeg er innom og følger litt med på "gamle kjente"... Varierer litt hvor mye jeg orker å engasjere meg, noen ganger blir jeg fryktelig lei meg av å henge her inne, andre ganger er det veldig godt å få litt støtte..... Jeg har sluttet å teste etter el hundre ganger i måneden, blir bare "besatt" og skuffet når den ikke kommer når den skal....Men, som du sier- jeg er glad for at vi får hjelp nå, på en måte godt å vite at henvisningen er sendt og om noen måneder skjer det ialllefall noe. Skal bruke tiden frem til det til å prøve å legge om kosten litt, og trene litt mer siden jeg har hørt det kan hjelpe litt. Er ikke spesielt overvektig, men har nok noen kg for mye rundt magen. Prøver også å fokusere på å ta vare på forholdet oppi alt dette, er jo ikke lett for den andre heller stakkar..... Krysser alle fingre jeg har for deg Meg og lille snuppis, syns virkelig det skal bli din tur nå! Syns du er veldig flink til å holde motet oppe, og til å inspirere oss andre her, takk for det! En dag må det jo bli vår tur også, og da vil alt dette være glemt.... Ha en kjempefin helg! Klem fra
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå