uanonym Skrevet 30. oktober 2009 #1 Skrevet 30. oktober 2009 Jeg er kommuneblond opprinnelig, men striper/farger det i en kald lys blond farge.Har grønne/gråe øyne og lys hud. Nå har jeg lyst til å farge håret rødt, men finnes det noen rødfarger som er kalde? Kler absolutt kalde nyanser best. Noen som vet?
Shinyogsmåen Skrevet 30. oktober 2009 #2 Skrevet 30. oktober 2009 Du kan ikke få en kald rødfarge, da fargen rød er varm. Kalde farger Blå lilla grønn Varme farger Rød oransje gul
Sjefsmegga Skrevet 30. oktober 2009 #3 Skrevet 30. oktober 2009 Anbefaler deg å farge hos en dyktig frisør ( hør med kjentfolk), så finner frisøren riktig farge. Men hvis det ikke er aktuelt så skal du velge en "fiolett" rødfarge med kald blå undertone.
uanonym Skrevet 30. oktober 2009 Forfatter #4 Skrevet 30. oktober 2009 Takk for svar, høres logisk ut. Må høre med frisøren min, hun er flink til å se hva som kler meg, kanskje jeg kan gå for en varm rødfarge!
miapia Skrevet 30. oktober 2009 #5 Skrevet 30. oktober 2009 Du kan få en kald rødfarge som går mot det blå, dvs lillafarger. Den trenger likevel ikke å være lilla. Problemet med disse fargene er at de lett ser veldig kunstige ut pluss at de blå pigmentene er så små at de sklir raskt ut av håret ved vask. Igjen sitter du med et hår med masse røde pigmenter og en farge som er mer kobber enn mahogny :-( Jeg farget håret i kalde rødfarger halve nittitallet, men i dag er det vel heller uvanlig....
Shinyogsmåen Skrevet 30. oktober 2009 #6 Skrevet 30. oktober 2009 Nå ble jeg fryktelig nysgjerrig, kan du vise meg et bilde av en kald rødfarge? Du har mahogny fargen det er rødt (varm farge) blandet med lilla (kald) farge. Men siden en rødfarge er såpass sterk vil den alltid skinne igjennom og fargen blir varm.
miapia Skrevet 30. oktober 2009 #7 Skrevet 30. oktober 2009 Sammenlignet med en varm rødfarge vil en kald rødfarge virke kald. En kald rødfarge vil virke varm ved siden av en blåfarge. Dette handler om hvordan hårfargen spiller opp mot personens farger (hudtone og øyne). En person som kler kalde farger kler som regel en mahognyfarge bedre enn en kobberfarge. Sier ikke at mahogny er en kald farge, men at mahogny er en kald rødfarge. Helt vanlig begrep. Skjønte du det nå?
thea - M har gull i gulping Skrevet 30. oktober 2009 #8 Skrevet 30. oktober 2009 Rødt hår til grønne øyne er drit fint
Shinyogsmåen Skrevet 30. oktober 2009 #9 Skrevet 30. oktober 2009 Skjønner hva du mener, men det er fortsatt ikke riktig =) Fargen du tydeligvis er ute etter er oransje - blandet med lilla som blir en kald mahogny farge (oransje - blandet med rød blir en varm mahogny) Vil du ha kald mahogny og vil at den skal vare, ikke miste de lilla fargene er det viktig at du bruker shampoen frisøren anbefaler deg.
miapia Skrevet 30. oktober 2009 #10 Skrevet 30. oktober 2009 Nå bare kverulerer du. Du går litt lengre inn i detaljene enn en vanlig frisørkunde gjør. Vi behøver begreper for å beskrive forskjellene, og det å kalle fargen for kald rød er mer forståelig enn å kalle den for oransje med lilla i.
uanonym Skrevet 31. oktober 2009 Forfatter #11 Skrevet 31. oktober 2009 Ja bare jeg blir fin på håret kan det hete hva det vil..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå