Gå til innhold

Flutide = hyperaktiv unge ??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vår datter må begynne på igjen med flutide i vinterhalvåret, og jeg synes hun blir mye mer hyper og "umulig" når hun bruker medisinen. Hun bruker inhalator med 125 mg/mkgr morgen og kveld.

Er det noen som har samme erfaring med sine barn? Er det mulig å bytte til en annen medisin, som virker på astmaen men ikke påvirker snuppa i like stor grad?

Veldig takknemlig for svar.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Det er en ganske vanlig reaksjon ja;)

Jentene her blir ganske så hypre når de begynner på denne tiden- bruker også kun i vinterhalvåret. Men det pleier å roe seg etter 1-3 uker. Så jeg har ikke brøvd noe annet siden jeg vet at de roer seg etter en stund;)

Se det an litt og hvis det ikke blir noen bedring ville jeg hørt med legen om du kunne prøvd noe annet.

• 3 uker senere...
Skrevet

hypre å hypre.. kan jo være det at medisin funker,og hun orker og klarer mer enn før.. ikke opplevd dette av flutide,men av ventolin,og vet selv jeg blir meget rastløs når jeg tar ventolin.

storebror går på seretide,som er kombi av flutide og ventolin i ett, men er ikke mer hyper av den heller.. men får han ventolin og han er tett,og det løsner,plutselig henger han i taket nesten :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...