Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lurer på hvordan det er det du jobber når det gjelder avspasering. Vi må komme på personalmøter, og det får vi overtid for. Og vi tar det ut i avspasering.(en kan også få det som lønn) Men vi får kun avspasere 1 hel dag pr halvår. Og kan komme til å måtte jobbe når en skal ta ut avspasering, om andre er syke. Argumentet er at når en avspaserer, settes ikke inn vikar. Men jeg kan søke om fri uten lønn, da settes vikar inn. Det jeg bare ikke forstår, er hvorfor det er slik? For om jeg tar ut overtiden i lønn, for så å søke om fri uten lønn, så går det opp i opp. Men jeg får fremdeles beskjed om at avspasering er greit, dersom ingen andre er syke, altså kan jeg ikke planlegge noe, i tilfelle jeg må på jobb.

Ble litt klønete forklart, men hva erfaringer har dere andre??

Skrevet

Vi har egentlig også denne regelen. At det kun settes inn vikar for ferie, ikke avspasering.

Men vi praktiserer det ikke slik, for det blir litt feil. Poenget er egentlig at hvis du avspaserer så kan det være at du ikke får fri likevel hvis andre blir syke el.l. Men så er det jo slik at hvis jeg avspaserer fordi jeg skal reise vekk, så kan de jo ikke ringe meg uansett!

Så hos oss gjør vi egentlig ikke forskjell på ferie og avsp. Mange feriedager tar vi jo ikke inn vikar...så da kan vi ta inn vikar noen av de dagene noen avsp hvis vi trenger det.

Skrevet

Problemet her er at visst jeg får innvilget avspasering, kan jeg ikke reise bort, for jeg kan bli kalt på jobb, og da MÅ jeg møte. Derfor det liksom blir litt feil. Vil ofte bruke denne fridagen til ferie, f.eks i forbindelse med ferier på skolen, det er jo ikke bare til å ta de ut av skolen i hytt og vær, prøver liksom å legge det til feriene, så langt det lar seg gjøre.

Og så har jeg en kollega som fikk 1 uke avspasering i sommer....og hun skulle reise bort. Det er vel litt det også som irriterer, for reglene er slik at en KUN får 1 dag, og det presiserer de ofte... Men forskjell er det jammen meg!

• 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...