M@mm@ :-) til to!♥ ♥ ♥ ♥ Skrevet 30. oktober 2009 #1 Skrevet 30. oktober 2009 .... Er fetaost trygt? Eller er det en muggost slik som brie.... Er så glad i fetaost i salater osv. men vil jo ikke spise det hvis det ikke er bra! Noen som vet?
LoyseƸ̵̡Ӝ̵̨̄ƷPrøver på ny. Skrevet 30. oktober 2009 #2 Skrevet 30. oktober 2009 Feta er en fersk ost, så det er ikke di samme bakteriene i den som lagrede oster. Jeg spiser feta=)
Baby on board Skrevet 30. oktober 2009 #3 Skrevet 30. oktober 2009 Spiste feta senest i stad. Sjekket bare bak på glasset at det stod at osten var pastaurisert
Øst Skrevet 30. oktober 2009 #4 Skrevet 30. oktober 2009 Håper ikke det, er veldig glad i det og spiser det i salater nesten hver helg.
gutt07<3 juni jente10<3 Skrevet 30. oktober 2009 #5 Skrevet 30. oktober 2009 Jeg eelsker feta ost. Spiste det akkurat i stad;) Det er vel upasteuriserte oster vi ikke kan spise, men feta er pasteurisert ost. Spis i vei;)
petite fleur Skrevet 31. oktober 2009 #6 Skrevet 31. oktober 2009 I tillegg til at vi ikke kan spise upasteuriserte oster, bør vi holde oss unna myke oster. Det fant jeg ut i går _etter_ at jeg hadde kjøpt meg brie som jeg skulle kose meg med. Grmf.
LoyseƸ̵̡Ӝ̵̨̄ƷPrøver på ny. Skrevet 31. oktober 2009 #7 Skrevet 31. oktober 2009 Ja, Hallmyke oster som er lagret. Men ikke ferske oster. Så du kan fortsette og spise Kremoster og feta=)
Gjest Skrevet 31. oktober 2009 #8 Skrevet 31. oktober 2009 hmm.. jeg trodde jeg kunne spise Brie jeg.. Spiste ihvertfall masse av det tidligere i uka. Var i selskap med to høygravide, og de sa at Brie var trygt.... Feil dette? Er jo så utrooolig godt:)
LoyseƸ̵̡Ӝ̵̨̄ƷPrøver på ny. Skrevet 31. oktober 2009 #9 Skrevet 31. oktober 2009 Myke og halvmyke oster Listeria er også påvist i myke og halvmyke oster - som for eksempel Brie og Camembert - og i muggoster som Gorgonzola, selv om disse er laget av pasteurisert melk. Selv om Listeria forekommer svært sjelden i disse ostene, er man helt på den sikre siden dersom man velger å unngå dem under svangerskapet. Hvis gravide likevel ønsker å spise denne type ost, bør den i hvert fall inntas ferskest mulig. Dette skyldes at mengden av eventuelle listeriabakterier stiger over tid og når en topp ved slutten av holdbarhetstiden.
Gjest Skrevet 31. oktober 2009 #10 Skrevet 31. oktober 2009 Ikke noe mer Brie til meg:) Takk for info:)
M@mm@ :-) til to!♥ ♥ ♥ ♥ Skrevet 2. november 2009 Forfatter #11 Skrevet 2. november 2009 Tusen takk for alle svar! Jeg koste meg med fetaost i salaten! .... og gleder meg til jeg kan spise brie og andre oster igjen. Men jeg synes ikke det er såååå stort tap, når man tenker på hvorfor man ikke spiser det. Jeg ofrer alt for datteren min.... og også for den lille spiren i magen!
Sunnybeach4gull :) Skrevet 2. november 2009 #12 Skrevet 2. november 2009 Norsk fetaost - kjør på E du i hellas ville æ styrt langt unna Absolutt ikke stort tap nei å ikke kunne spise ditten og datten
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå