Gå til innhold

Dette blir bare vanskeligere og vanskeligere! Rangering, jentenavn...

Anbefalte innlegg

Har surret rundt med en del jentenavn en stund naa, men klarer liksom ikke aa bestemme oss... En dag liker vi det ene og en annen dag noe helt annet... I tillegg har det kommet et par nye kandidater paa banen, saa tar gjerne litt feedback paa listen, selv om noen har blitt diskutert litt her foer... :)

Vi bor foroevrig i utlandet og barnet blir amerikansk&fransk&norsk... Liker best navn paa A eller S, gjerne som ender i konsonant...

Anais

Lucia

Amelie

Amber

Imber

Ember

Stella

Madeleine

Annabelle

Sienna

Sofia

Sinead

Har litt lyst paa mellomnavn og lurer litt paa sammensetninger som: Amber Sofia, Amber Lucia, Lucia Elizabeth, Anais Madeleine, Stella Lucia, Sofia Sinead... Hmmm! Aapen for alle forslag...

Fortsetter under...

Anais, Sinead, Ember og Imber synes jeg funker ekstremt dårlig på norsk, aner ikke hvordan jeg skal si dem!!

Lucia er så St. Lucia og Madeleine blir veldig hun maddie mccann som kidnappa.

Sienna Sophie ville jeg valgt.

Hm, takk for svar begge to... Sophia Elizabeth heter eksen til min mann, saa den blir litt kinkig... :)

Jeg syntes Ember og Imber ikke er noe problem paa norsk- uttales rett frem... Imber er et norsk navn... Sinead er det jeg liker best, men mannen min er usikker, hovedsaklig fordi det er litt vanskelig baade paa norsk og fransk- ser jo det... Anais uttales Anna-is, trykk paa is- har alltid syntes det er saa spesielt nydelig, men det er klart, det er jo ganske spesielt... Lucia er en het kandidat- men er ikke glad i at det ofte uttales luchia paa engelsk- vil at det skal sies rett frem som paa norsk.. Syntes jo Sienna er veldig fint, men er redd det begynner aa bli et saann harrynavn...?

Anaïs - uttalt som anaaiis og ikke anna-is (som i to ord) synes jeg det er helt fint, men er likevel redd for at uttalen vil bli ett problem i Norge.

Lucia - tenker for mye på Lucifer og St. Lucia til at jeg kunne likt det..

Amelie - åh, den fabelaktige Amélie fra Montmartre, får gode assosiasjoner, og uttalen fungerer fint i Norge (Ameli), vet av ei lita Amélie

Amber - synes det er harry og maskulint.

Imber - samme som med Amber, synes det høres ut som guttenavn.

Ember - samme som Amber.

Stella - er redd det er på full fart oppover (Ellen Pompeo fra Grey's Anatomy kalte nettopp datteren det, pluss Stella McCartney ++)

Madeleine - tenker også på forsvinningssaken, helt greit, men ingen favoritt.

Annabelle - det er harry, ViMenn neste, liksom.

Sienna - harry og belastet i Norge (som Michelle, Vanessa, Melissa), styr unna, spesielt med tanke på det flotte, vakre og klassiske navnet til storebror!

Sofia - vakkert, vakkert og vakkert.

Sinead - skjønner meg ikke på uttalen og dessuten synes jeg det minner om Sid i istid :-p

Konklusjon: Sophia Amélie eller Sophia Lucia eller Elizabeth Amélie siden du ikke kan bruke Sophia Elizabeth

Annonse

Gjest Bjørnen Collargol*gravid

Amber eller Madeleine synes jeg er kjempefine :)

Synes dobbeltnavnene ble litt for sukkersøte jeg da, liker best at det ene navnet i tilfelle er litt enklere.

Evt Jenny Madeleine er fint.

Anais - Syns Anaïs er tøft! Men ikke favoritt.

Lucia - Egentlig veldig søtt, men minner meg for mye om St. Lucia..

Amelie - Kjempefint! Uttales det Ameli eller Amelie som i Emilie? Syns Amelie eller Amelia er finest, og at man uttaler hele navnet.

Amber - Pent i engelskspråklige land, men ikke i Norge

Imber - Liker ikke

Ember - Liker ikke

Stella - Ganske søtt :o)

Madeleine - Veldig fint syns jeg! Kallenavnet Maddie er jo også kjempesøtt :))

Annabelle - Så nydelig!

S ienna - Kult!

Sofia - Syns Sophia er nydelig!

Sinead - Liker ikke..

Sophia Madeleine

Madeleine Sienna

Madeleine Amelie (Prinsessen av Sverige heter Madeleine Thérèse Amelie Josephine, kjempefint navn syns jeg!!)

Sophia Isabellé

Sophia Isabella

Harlow Madeleine

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...