snillemamma1 Skrevet 30. oktober 2009 #1 Skrevet 30. oktober 2009 Noen har svineinfluensa i barnehagen vår. Holder dere barna hjemme "forebyggende" for å unngå smitte frem til de evnt har blitt vaksinert?
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2009 #2 Skrevet 31. oktober 2009 Kommer vel litt ann på. Vi har barn i risikogruppen som er vaksineret for en uke siden. Han skal være hjemme til vaksinen "virker", 2-3 uker. Så for oss er den saken grei, men vet sannelig ikke om jeg hadde sendt barnet i barnehagen om det var smitte der.. Har du mulighet til å være hjemme med barnet så er det vel kanskje like greit?
Anonym bruker Skrevet 4. november 2009 #3 Skrevet 4. november 2009 Tenker at når svineinfluensaen først har kommet så har "skaden" allerede skjedd. Den som har fått den holdes forhåpentligvis hjemme til smittefaren er over. Men barnet har jo sannsynligvis smittet andre før det brøt ut. Er barnet ditt i risikosonen hadde jeg nok gjort alt jeg kunne for å kunne ha barnet hjemme. Hvis ikke så hadde jeg ikke det. Men om du selv ønsker å holde barnet hjemme i noen uker nå, så er det jo fullt forståelig (tenkte en del på det selv, men han ble smittet før vi rakk å diskutere det noe særlig). Men du må jo også se på jobbsituasjonen deres. Du må jo ikke gå over stokk og stein for å få det til - det er jo nettopp dette myndighetene ikke vil - at vil skal bli skremt. For de fleste vil det bli som en vanlig influensa. Men har du ferie til gode, ja. Hvorfor ikke?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå