maizi Skrevet 30. oktober 2009 #1 Skrevet 30. oktober 2009 11 dager over termin i dag og så godt som helt umoden. 1 cm åpning og legen klarte å strippe meg. Men kjenner absolutt ingenting enda. Flere som er en del over termin eller har blitt strippet?? Kjenner dere noe?
spentmamma Skrevet 30. oktober 2009 #2 Skrevet 30. oktober 2009 Jepp, eg ble strippet dza jeg var på overtid med nr 1, det var kjempevond og tror ikke det hjalp heller. Prinsessa kom 14 dager på overtid, 4 dager etter jeg ble strippet.
Dolly ønsker seg 3 ☆ Skrevet 30. oktober 2009 #3 Skrevet 30. oktober 2009 hei, må bare presisere først at jeg hverken er jordmor eller lege men hvis du er litt åpen er ikke du moden da? Med vesla så sa legen til meg, 3 dager på overtid at livmorhalsen var avflatet og 2 cm åpning. Hun strippet meg og dagen etter på kvelden begynte riene. Jeg trodde de ikke kunne strippe hvis livmorhalsen er helt lukket og umoden. Håper uansett det får fart på sakene hos deg Maizi!! lykke til
maizi Skrevet 30. oktober 2009 Forfatter #4 Skrevet 30. oktober 2009 Takk for svar!! Jeg ble vurdert utifra Bishop score, og der hadde jeg 2-3 poeng mens man var moden når man hadde over 5 poeng. Livmorhalsen min var såvidt jeg forstod ikke avflatet heller. Tror egentlig hun var veldig snill når hun sa jeg hadde 1 cm åpning, litt for å muntre meg opp. Begynner å bli litt motløs:( men det mååååå jo skje noe snart!!!!
Dolly ønsker seg 3 ☆ Skrevet 30. oktober 2009 #5 Skrevet 30. oktober 2009 å du skal se at noe skjer snart vet du;) men hvis du er 11 dager over skal du ikke på overtidsktr på føden snart da?? trodde det var sånn 12-14 dager over? kjør på med ananas, hørt det funker på modningen.
maizi Skrevet 30. oktober 2009 Forfatter #6 Skrevet 30. oktober 2009 Takk for tipset! Skal stå utenfor butikken i morgen når den åpner:) Har vært på to kontroller på sykehuset denne uken, men blitt sendt hjem begge gangene. Ny kontroll mandag, men de vil helst ikke sette meg i gang pga forrige fødsel (ble satt i gang og det endte med styrtfødsel og dårlig barn). Barnet var estimert til 4,3 kg til termin så er veldig klar for å få han ut snarest!!!!!! Hvor langt er du på vei?
Dolly ønsker seg 3 ☆ Skrevet 30. oktober 2009 #7 Skrevet 30. oktober 2009 he, he kanskje jeg bør prøve det trikset selv ja.. har termin neste fredag, men mens termin 3 nov. Tok vaksine i dag så hun må bare holde seg der inne så sakene får virke litt. Men var du på overtid med forrige, og når satte de deg i gang? skal ikke du føde på KK, Bergen? synes å huske nicket ditt fra sånne `hvor skal dere føde`tråder;)
maizi Skrevet 30. oktober 2009 Forfatter #8 Skrevet 30. oktober 2009 Skal føde på KK, bergen ja. Du da? Ble satt i gang sist i uke 39 ironisk nok pga lite barn (dårlig morkakefunksjon). Er derfor jeg har så hyppige kontroller nå på slutten, men alt ser heldigvis fint ut denne gangen. Ikke lenge til du har termin da, men som du selv sier så kan det jo være greit at vaksinen får virke litt når du først har tatt den. Leser det er så mange her inne som har blitt dårlig etter vaksinen. Både jeg og sønnen tok den forrige uke og vi merket ingenting. Bare litt øm i armen, men det må man jo regne med:)
Dolly ønsker seg 3 ☆ Skrevet 30. oktober 2009 #9 Skrevet 30. oktober 2009 ja, kk her og. Kjenner heldigvis ikke så mye til denne vaksinen enda. Litt øm i armen bare. bra du har fått så god oppfølging denne gangen! Jeg krysser fingrene for at noe skjer i helgen da så du slipper samme som forrige gang med styrtfødsel.. det høres ikke noe kjekt ut.. Må ærlig si at jeg hadde vel det de kaller en normal fødsel forrige gang men gleder meg IKKE til fødsel denne gangen. Akkurat som om kroppen husker på en måte. Usj, hadde ganske mye mensmurringer her en kveld og alt jeg tenkte var; ikke om jeg skal føde i natt, er ALT for trøtt.... Synes magen er mer en stor nok og føler meg litt hvalaktig men hun må gjerne bli der inne en stund til.. ja, ja nok om meg. Masse lykke til og krysser fingrene for helgen!!
line_mor Skrevet 31. oktober 2009 #10 Skrevet 31. oktober 2009 hei, jeg har termin i dag,men venter et stort barn,så ble strippet i går, var da god moden og 3 cm åpning, så hun kjente hodet til babyen langt nede, hadde mye sånn litt vondt i hele går, gikk og gikk,men ingen ting mer har skjedd, så blir satt i gang på mandag, håpet er at det skal sette i gang av seg selv. så her går je å venter,
maizi Skrevet 31. oktober 2009 Forfatter #11 Skrevet 31. oktober 2009 Dolly: Ja, gruer meg mye mer til fødsel denne gangen enn sist. Nå vet jeg jo hva jeg går til. Men også hva premien blir:) De aller fleste har jo en enklere fødsel andre gangen, så vi får satse på at det gjelder oss også. Hadde ingen smertelindring sist, så føler jeg har litt å gå på der også. Er som du sier litt sånn at når man først kjenner et tegn på at noe kanskje er i gang så er det en todelt følelse, vil jo møte den lille og bli ferdig men ikke søren om jeg vil føde. Så jeg er egentlig litt lettet for hver gang de sender meg hjem fra KK:)), men i uke 42 begynner jeg vel endelig å innse at det fødsel er uungåelig:) Ønsker deg masse lykke til og håper din lille kommer når du er klar for det!! Linemor:Blir du satt i gang pga stort barn??? Her i bergen sier de det ikke er noe øvre grense for hva man kan føde så lenge man er frisk. At kroppen ikke lager større barn enn man kan klare å føde...hmm vet ikke om jeg er helt enig med de:) Hvor stor er din da? Og hvor høy er du? Så bra at du er såpass moden, kanskje de bare kan ta vannet ditt da så slipper du medikamenter. Er jo fremdeles litt tid til mandag så håper det skjer noe hos deg innen den tid. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå