EleResa Skrevet 30. oktober 2009 #1 Skrevet 30. oktober 2009 Lurer på om denne kanskje kan være verdt kjøpet.. Noen med erfaringer?
EleResa Skrevet 2. november 2009 Forfatter #2 Skrevet 2. november 2009 Jeg har nå ihvertfall kjøpt denne. Ikke for at vi skal mase sånn med å bli gravide, men med en mann på 5-skift og jeg på dagtid fant vi ut at for å spare opp litt energi til å orke sex på de rette dagene var dette kanskje et ok hjelpemiddel. Jeg har innimellom lange sykluser, og aner virkelig ikke når/om jeg har eggløsning. Så sex hver dag/annenhver dag er umulig for oss per i dag. Denne saken måler to typer hormoner i urinen min og skal kunne hjelpe meg å fange opp de mest fertile dagene før eggløsning og selve eggløsningsdagen. Har nettopp startet med den, er på dag 2 av tissetestene bare. Jeg roper ikke noe stort "hurra, nå skal alt ordne seg" enda.. Men kanskje, kanskje...
påtjukken Skrevet 2. november 2009 #3 Skrevet 2. november 2009 har kjøpt, skulle begynne når tr kom, men kan se ut som eg er gravid... så blir vel ikkje til at eg får bruk for den no:p
EleResa Skrevet 2. november 2009 Forfatter #4 Skrevet 2. november 2009 Gratulerer så mye da! Er jo flott at du slapp å ta den i bruk i det hele tatt!
LHHR Skrevet 2. november 2009 #5 Skrevet 2. november 2009 Lurer på det samme! Hvor får man kjøpt denne? Koster den mange tusen kroner ? Har alltid hatt regelmessige sykluser men etter august har alt "stoppet opp" ! Så umulig å vite hvor man er i syklus. Helt uaktuelt å ha sex annen hver dag. Så litt "hjelp" hadde vært fint.
EleResa Skrevet 2. november 2009 Forfatter #6 Skrevet 2. november 2009 Du får kjøpt den på vanlig apotek Jeg måtte spørre litt rundt fordi jeg ville ha den "der og da", men alle kan bestille den til deg med et par dagers leveringstid (hentes på apoteket), så lurt å skaffe den litt før du venter mensen om du vil starte med den med en gang. Den koster 1300 kr og så betaler du 279 kr for 20 testpinner. Har du regelmessig syklus så bruker du normalt 10 pinner for hver testserie, så da har du for 2 mnd. Om du har lengre sykluser kan det hende du blir bedt om å bruke 2 testserier (20 pinner) på en syklus.
LHHR Skrevet 2. november 2009 #7 Skrevet 2. november 2009 Takk for nyttig svar. Har sett på nettet på testene ala babycomp / babypllan eller noe sånt, og det var jo mange tusen kr. Vet jo ikke årsak til at mensen har uteblitt. Men føler at det er mye penger å bruke på den man kjøper på nettet, men begynner jo å bli litt desperat etter 14pp..... 1300,- er jo overkommelig, selvom det kommer nok til å gå noen testpinner.....
EleResa Skrevet 2. november 2009 Forfatter #8 Skrevet 2. november 2009 Var det jeg tenkte også, helt overkommelig pris. Så får man bare avvente og se hvor stor nytte den har da, men litt tror jeg den vil hjelpe uansett
hæppi;) Skrevet 2. november 2009 #9 Skrevet 2. november 2009 Jeg har god erfaring med monitoren, og ønsker dere masse lykke til;). P.s; har to uåpnede pakker med testpinner som jeg selger for kr. 100,- per pakke ekskl. porto. Send meg en pm hvis noen av dere er interesserte;)
Mamma`n til Ole Kristian Skrevet 2. november 2009 #11 Skrevet 2. november 2009 Har også god erfaring med monitoren:) Men bruker også CB digital el-test ved siden av, når jeg ønsker og teste på kvelden:) Bestilte min fra USA og da kom den ikke på mer enn rundt 600,- Lykke til.......
hæppi;) Skrevet 2. november 2009 #12 Skrevet 2. november 2009 Bare send meg en mail du trixee. Adressen er : [email protected]
*jente2010&jente2013* Skrevet 2. november 2009 #13 Skrevet 2. november 2009 Jeg bruker også denne monitoren..jeg er kjempe fornøyd:) Det gjør prøvingen litt lettere, "hører" bare på hva monitoren sier:) Anbefales veldig..før jeg begynte på den ante jeg ikke når El var...men nå har jeg brukt denne i 2pp og har full oversikt over mine fruktbare dager:D:D:D Kjempe lett å bruke(",) Venter nå på IKM (12/11)..håper tiden går fort(",)
EleResa Skrevet 2. november 2009 Forfatter #14 Skrevet 2. november 2009 Så godt å høre at det er flere som bruker denne! Jeg er bare spent på om den finner noen fruktbare dager i det hele tatt...
*jente2010&jente2013* Skrevet 2. november 2009 #15 Skrevet 2. november 2009 Det var jeg også kjempe spent på å finne ut av..ante jo ingenting om syklusen min egentlig:) Men monitoren fant de:D Tror jeg hadde 3 dager med høy, 2 dager med max og en dag med høy igjen:)
EleResa Skrevet 2. november 2009 Forfatter #16 Skrevet 2. november 2009 Da virker den ihvertfall slik den er ment da Håper jeg i det minste får en med høy og en med maks, så vet jeg at jeg har eggløsning..
EleResa Skrevet 9. november 2009 Forfatter #17 Skrevet 9. november 2009 En liten oppdatering herfra, i dag testet jeg med pinne nr 9 av 10 i settet, og fortsatt Lav Fertilitet, så regner med jeg må bruke 20 pinner på syklusen for å evt. detektere noen eggløsning.
EleResa Skrevet 14. november 2009 Forfatter #18 Skrevet 14. november 2009 En liten ny oppdatering: Er på dag 18 i syklusen, og fortsatt Lav fertilitet, altså ingen eggløsning på gang enda.. Er godt i gang med testsett nr 2... Spørs om ikke denne syklusen er i lengste laget for å bruke monitoren..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå