Gå til innhold

Anbefalte innlegg

skal til forsamtale til tirsdag (porsgrunn) å har mensen nå.

Er det vanlig å begyne på første mens etter samtalen ? Det blir jo måneskiftet nov/des. Tenker jo litt på jula og helligdager osv.

Å hvor lenge går man på medisiner før utak ?

Kjenner det er lengesiden å har tydeligvis glemt alt det der.

Fortsetter under...

Hei :)

Jeg skal på forsamtale på riksen i november og ringte for å høre hvordan jeg skulle forholde meg til svineinfluensavaksinen. Fikk da beskjed om at jeg måtte regne med at vi var igang i januar.... så jeg tror ikke man starter med en gang.

Lykke til!

De fleste har jo langt regime, og da skal du uansett ikke starte på medsiner før dag 20/21. Så det er nok fullt mulig, for da blir det spraying over jul og nyttår og det er ikke noe problem.

Så da kommer det nok mer an på klinikkens tidsskjema, tenker jeg.

Typisk er det noe sånt som blir planen:

Det er minimum 2, ofte 3-4 uker med spray først, så 8-12 dager med sprøyter og spray, EL-sprøyte siste medisindagen, så en hormonfri dag og så uttak. Innsetting er typisk to dager etterpå.

Jeg holder til i Porsgrunn og der begynner man med en gang(hvertfall gjorde jeg det i fjor) Så hvis du har mensen nå,skal du mest sannsynlig begynne å spraye om tre uker. Så får håpe du rekker det før jul:)

Annonse

Hei.

Jeg holder til i Porsgrunn også, og vet at det har vært en svært så travel tid der i høst...Men det kan jo ha forandret seg de siste ukene for alt jeg vet:=)

Men tror du enten må vente til 20.dag i neste syklus, hvis ikke du er veldig heldig å kommer raskt igang på dag 20 i syklusen du er i nå (kommer ann på hvor mange som skal ha behandling i ukene før jul og om de har ledig tid)..

Uansett, ikke lang tid før du er i gang uansett. Og det er jo bra:=)

Masse lykke til, de er helt herlige i Porsgrunn, så det er bare å glede seg til å møte en gjeng hyggelig mennesker på tirsdag:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...