fått attpåklatt Skrevet 30. oktober 2009 #1 Skrevet 30. oktober 2009 Fikk akkurat telefon fra Aleris om at Hch-nivået mitt var på 547. Hun sa at det var kjempebra, men vlle ikke si noe om hvor mange hun trodde det var. Jeg er idag på rugedag 15 (17 dager siden egguttak). Noen som skjønner seg på sånne tall? Kan dette bety en eller to spirer.....er så spent :-)
Astra71 - tvillingmor Skrevet 30. oktober 2009 #2 Skrevet 30. oktober 2009 Hei venter attpåklatt(er), og gratulerer så mye med kjempefin hcg-verdi og graviditet :-D Som klinikken din sa til deg, så er jo dette er flott verdi! Hvorvidt det betyr én eller to spirer er litt vanskelig å si - men siden nicket ditt indikerer at du har barn fra før, så har du kanskje en hcg-verdi fra et tidligere svangerskap å sammenligne med? Jeg var nylig i samme situasjon, jeg fikk en hcg-verdi jeg selv mente måtte være ganske høy, og begynte å tro at det kunne være tvillinger der inne. Men da sa Haugesund til meg at det var umulig å trekke slike konklusjoner basert på en høy hcg-verdi, fordi hcg-nivået varierer så veldig fra kvinne til kvinne. Hun sa derimot at dersom hcg-nivået var vesentlig høyere enn i eventuelle tidligere svangerskap hos en selv, så KUNNE det være en indikasjon. Uansett høres jo dette veldig bra ut, da, så finner du vel ut på UL ganske snart hvor mange det dreier seg om :-) Lykke til!
fått attpåklatt Skrevet 30. oktober 2009 Forfatter #3 Skrevet 30. oktober 2009 Tusen takk, Astra71 - gravid! Jeg får vel smøre meg med tålmodighet :-) Det er så mange år siden jeg fikk sønnen min, så verdier og alt annet som har med svangerskap å gjøre må nok læres helt på nytt! Gratulerer så mye med svangerskapet ditt du også!
Astra71 - tvillingmor Skrevet 30. oktober 2009 #4 Skrevet 30. oktober 2009 Takk skal du ha, venter attpåklatt(er?) Jeg for min del er ganske stresset nå, fordi jeg hadde antydning til en liten blødning midt på dagen i dag. Nå ligger jeg rett ut på sofaen og tør nesten ikke bevege meg. Får bare håpe på det beste!
fått attpåklatt Skrevet 30. oktober 2009 Forfatter #5 Skrevet 30. oktober 2009 Skjønner at det er stressende, ja! Krysser fingrene for at dette skal gå bra for oss begge :-) Hvor langt er du på vei forresten?
Astra71 - tvillingmor Skrevet 30. oktober 2009 #6 Skrevet 30. oktober 2009 Jeg er i sjette svangerskapsuke nå. Skal etter planen ha ultralyd i 7. uke, nærmere bestemt torsdag. Håper, håper, håper at spiren klarer å holde seg fast fram til da, og at det jeg har opplevd i dag er helt normalt..
Rose69 Skrevet 30. oktober 2009 #7 Skrevet 30. oktober 2009 Så flott HCG! (Jeg hadde HCG på 64 rugedag 16.Og det ble en perfekt baby av det). Ønsker deg et fint svangerskap :-)
Gjest Bjørnen Collargol*gravid Skrevet 30. oktober 2009 #8 Skrevet 30. oktober 2009 Jeg hadde 111 på rd 15 sist og det ble ei nydelig jente. Dette var også takket være Aleris
fått attpåklatt Skrevet 2. november 2009 Forfatter #9 Skrevet 2. november 2009 Takk for svar! Da er jo mitt Hcg-nivå ganske høyt..... kanskje jeg venter to?! Blir spennende fremover :-)
Sunshinebaby70_er mamma :) Skrevet 2. november 2009 #10 Skrevet 2. november 2009 Ser ut som du ligger akkurat på medianen for tvillinger ja...men dette er jo veldig individuelt. Gå inn på linken og sjekk selv Du må se på dag 17 siden det var da befruktning fant sted. http://www.betabase.info/showBasicChart.php?type=Twin Lykke til!!!
Astra71 - tvillingmor Skrevet 2. november 2009 #11 Skrevet 2. november 2009 Bare en liten kommentar til her fra min side: Jeg hadde ganske høy hcg - 1688 på rugedag 16 og 7855 på rugedag 19. Jeg lurte også på om dette kunne bety to spirer, og spurte sykepleier. Som nevnt over, så mente hun det ikke var mulig å trekke en slik konklusjon. Og da jeg kom på UL i dag, så viste det seg altså at jeg hadde én spire der inne. Så det er visst fullt mulig å ha høy hcg selv om det bare er én der inne :-) Jeg for min del må innrømme at jeg pustet lettet ut over at det ikke var to..hehe.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå