Astra71 - tvillingmor Skrevet 30. oktober 2009 #1 Skrevet 30. oktober 2009 Gud, jeg blir så sliten! Jeg hadde akkurat bestemt meg for at jeg skulle tillate meg å nyte graviditeten litt nå, forsøke å ikke uroe meg så mye før den forestående ULen i neste uke. Alt har jo tilsynelatende gått veldig bra, selv om jeg er urolig for å miste (det har på en måte føltes for godt til å være sant). Etter denne nyvunne optimismen gikk jeg på toalettet nå nettopp og ante fred og ingen fare - og oppdager at jeg har hatt en ørliten blødning! Den var så liten at jeg måtte se to ganger for å være sikker på at det var noe, og det var ikke friskt blod. Etter det har jeg bare sittet pal i sofaen, helt apatisk. Jeg vet jo at oppimot 30% av alle som føder friske barn ved termin har hatt småblødninger i første del av svangerskapet, men jeg er så ufattelig lei av å til stadighet skulle være i den mindretallsgruppen som det går galt for, eller som opplever ting som gir ekstra grunn til bekymring! Først var jeg blant de 30% som ikke klarte å bli gravid på tre forsøk, nå er jeg redd for å havne i den 30% som mister..... Er det aldri fred å få? Sukk. Nå synes jeg også jeg kjennere noen velkjente, kjipe smerter på venstre side...snufs. Beklager jenter, den nye planen min om å være optimist til jeg har grunn til noe annet blir satt kraftig på prøve her...
stinemin med tvillinger Skrevet 30. oktober 2009 #2 Skrevet 30. oktober 2009 Uff føler med deg, det er urettferdig å få alt!! Mange blør i beg av svangerskapet, så du må ikke bli så redd for at det går galt nå. Du kan ringe sykehuset å be om en ul nå , så slipper du å lure hele helga?Jeg fikk det da jeg hadde en sa i fjor, men da hadde jeg vondt og blødde masse. ikke vær redd for en bitte liten blødning , det er vanlig. lykke til.
Astra71 - tvillingmor Skrevet 30. oktober 2009 Forfatter #3 Skrevet 30. oktober 2009 Takk skal du ha, Stinemin! Ja, kanskje jeg skulle gjøre det? Men jeg holder til i Haugesund samtidig som jeg bor i Bergen, og har erfaring med at Haukeland ikke vil hjelpe meg fordi vi ikke har vært til behandling hos dem...? Er det annerledes med ultralyd - vil de ta meg inn da, mon tro? Hvis ikke kan jeg kanskje ringe Volvat i morgen? Setter pris på at du minner meg om at helt små blødninger er forholdsvis normalt. Jeg har heldigvis ikke blødd noe mer i dag, og har ikke smerter, så jeg håper i det lengste at dette går bra.
Astra71 - tvillingmor Skrevet 30. oktober 2009 Forfatter #4 Skrevet 30. oktober 2009 Snakket nettopp med Volvat, og de har ingen gynekolog i helgene(!) De mente at poliklinisk på Haukeland også var stengt i helgen, slik at det eventuelt må innleggelse til dersom jeg skal bli undersøkt i morgen. Da ser det ut som jeg må vente til neste uke likevel? Trodde man kunne få hjelp i slike situasjoner, men det anses vel ikke for alvorlig nok.
Nurket1 - prøver 2010 Skrevet 30. oktober 2009 #5 Skrevet 30. oktober 2009 I det øyeblikket man bestemmer seg for å få barn...så starter marerittet... Blir man gravid? Går det bra? Kommer man til å misste? Er barnet friskt? Går fødselen bra? Og når ungen er der...ja så fortsetter dette i evigheten... I de aller fleste tilfellene så går jo det meste bra! Ikke fortvil før du må...lett å si...men ikke uroe deg...husk slimhinnene der inne er irritert og sårbare...mye nytt skjer og kroppen skal henge med... Lykke til!!!
stinemin med tvillinger Skrevet 30. oktober 2009 #6 Skrevet 30. oktober 2009 Jeg tror du skal ta det helt med ro. Om du ikke blør mye, så kan du ha ømme slimhinner. Det er faktisk mer vanlig å blø litt enn å ikke gjøre det sa en lege til meg en gang. Jeg kom inn på ul på sykehuset buskerud da jeg mistet i fjor, men da var jeg helt hysterisk og grein meg til det,.Hadde jo smerter og masse blod så de hjalp meg til slutt da jeg forklarte situasjonen min. Kos deg med graviditeten din du, litt blod er ikke noe farlig.
MK73 Skrevet 30. oktober 2009 #7 Skrevet 30. oktober 2009 Uff - kjipt at kroppen din skal skremme deg sånn! Jeg skal fortelle deg det alle legene sa til meg - jeg blødde 4 ganger i løpet av de første 3 ukene etter positiv test: "så lenge du ikke både har signifikant blødning og smerter så går det aller mest sannsynlig helt fint!" Det betyr at du ikke trenger å bli virkelig bekymret av dette. Blir det ikke mer blod (og det høres virkelig ut som om det var lite), så tror jeg det bare henger sammen med hovne, ømfintlige og lettblødende slimhinner - som de aller, aller fleste har i den fasen du er i nå.. Klemmer deg hardt og lenge!! Dette SKAL gå fint :-)
Gjest Bjørnen Collargol*gravid Skrevet 30. oktober 2009 #8 Skrevet 30. oktober 2009 Vet hvordan du føler det! Hadde blødninger fom rd 10 tom 7+4 sist gangen, var et mareritt og nærvene var i helspenn hele tiden, men det gikk da bra Det er egentlig ganske normalt å ha litt blod i begynnelsen har jeg funnet ut. Her kommer det litt rosa eller litt brunt ut sammen crinonen hver dag. Siden jeg har vært igjennom dette før tar jeg det overraskende bra.... Men jeg har målt hcg på rd 12 som viste 100 og en ny prøve i dag på rd 14 som jeg får svar på på mandag. Vil føle meg bedre når jeg hører (forhåpentligvis) at den har steget fint... Dette er en berg og dalbane, men det er verdt det til slutt når det går bra!
anonimo & gullprinsen :o) Skrevet 30. oktober 2009 #9 Skrevet 30. oktober 2009 Hei og gratulerer med graviditeten ) Tror du kan ta det helt med ro, Astra! Det er jeg som tilhører 30% statistikken som du refererer til og ikke du. Jeg hadde blødninger under det meste av svangerskapet og vet godt hva du går igjennom. Jeg hadde stående avtale med sykehuset om å komme med en gang jeg begynte å blø, men erfarte at det ikke var noe farlig med litt blod på toalettpapiret. Finn frem igjen optimismen og prøv å slappe av ) Klem fra
lillebie på`n igjen Skrevet 30. oktober 2009 #10 Skrevet 30. oktober 2009 skriver under på det, at så lenge du ikke har smerter og en større blødning så ville jeg prøvd å slappe av - det er veldig vanlig med småblødninger... når venninna mi ble gravid på "naturmetoden" fikk hun også beskjed om på første svangerskapskontroll at om hun så litt blod på papiret var det ikke noe farlig- men ganske vanlig... går du på crinone? jeg trodde jeg hadde flere småblødninger- men var nok criononen som ble rød/rosa/oransje/brun når den kom ut igjen... - den kan også gi såre slimhinner (gjelder all progestan støtte regner jeg med) men huff forstår du er bekymret altså - det er helt naturlig! du får ikke fremskyndet ul èn din da - så d skal slippe å bekymre deg så mye !!?
benelen Skrevet 30. oktober 2009 #11 Skrevet 30. oktober 2009 Hei, Vet hvordan du har det. Jeg har selv hatt noen smblødninger, er nå 7+4 og var på ul i dag pga dette. Jeg fikk ul gjennom legen, men måtte vente i to uker før jeg kom til pga kapasitet. -bor også i Bergen. Men i dag så så jeg et bankende hjerte og alt virket helt fint. Jeg har hatt celleforandring og det kunne være en forklaring på at jeg hadde småblødninger, da er slimhinnene ekstra sarte. Det kunne være det samme ved medisiner og andre tidligere underlivsplager. Men så skal det også sies at før jeg hadde småblødninger så kjente jeg masse strekk i livmoren så det kan ha vært smårifter. Så lenge du ikke blør masse eller har smerter vil anbefale deg å bare slappe av og vente til du har ul. Skjønner at det er vanskelig! Tror desverre ikke at du kommer inn på Haukeland ennå, legen mn da at de skjeldent tok imot gravide i 1 tri dersom det ikke var klare tegn på abort. Masse lykke til. krysser alt jeg har for at det går bra med deg!
Astra71 - tvillingmor Skrevet 31. oktober 2009 Forfatter #12 Skrevet 31. oktober 2009 Hei alle dere skjønne damer! Tusen takk for trøstende ord, jeg trenger dem sårt akkurat nå. Det gjør veldig godt å høre dere si at det er vanlig med småblødninger. Jeg har ikke blødd noe mer enn det bittelille i går, men jeg har altså hatt litt menssmerter, og det skremmer vettet av meg. Har ligget og kjent på det i hele natt, og i dag morges måtte jeg bare ta en ringerunde rundt til legevakt, Volvat og til slutt Haukeland (pleier ikke komme til der fordi jeg har fått behandling i Haugesund). Der fikk jeg beskjed om at jeg ikke kunne komme inn i dag, men jeg fikk time på poliklinisk på mandag. I følge det du, benelen, sier, så er jo ikke det noe godt tegn, egentlig.....det må jo bety at de vurderer fargen for abort som stor i mitt tilfelle *snufs*. På legevakten sa sykepleieren at litt murringer ikke behøvde bety noe, men at jeg for sikkerhets skyld måtte ligge i dag, og ikke anstrenge meg. Så det har jeg tenkt å gjøre. Noen andre her som har erfaringer med mensmurringer i første trimester? Synes det er veldig skummelt når dette opptrer i sammenheng med den lille blødningen i går...all hjelp mottas med takk!
Pia76.. Skrevet 31. oktober 2009 #13 Skrevet 31. oktober 2009 Hei Astra Småblødninger i den første tiden er HELT normalt. Hva med de som blir gravid på den *vanlige* måten??,,,,som har vanli menstruasjon de første mnd,,,for så å finne ut att de er flere mnd på vei. Jeg har treft de som har opplevd dette.. Nei du må prøve å slappe av,,,roe ned. Husk att stress er ikke bra det heller. Jeg skjønner det er vanskeli. Vi blir jo sittende å kjenne på absolutt alle symptomer kroppen vår gir. Men prøøøv å slapp av..Tenker på deg. klæm
Astra71 - tvillingmor Skrevet 31. oktober 2009 Forfatter #14 Skrevet 31. oktober 2009 Takk skal du ha, Pia76! Jeg har lagt meg på sofaen og har tenkt å ligge her i dag. Har ingen god følelse, så jeg forsoner meg med det jeg tror blir utfallet. Men har i det minste fått roet meg ned litt. Det største sjokket kom i går, da jeg oppdaget den første lille blødningen. Nå er jeg en blanding av trist og tom, men ikke stresset. Er så utrolig vant til disse nedturene at jeg flyter litt på rutinen. Jeg kan selvsagt få meg en overraskelse på ultralyden på mandag, jeg kan jo drømme om det, men jeg tror det egentlig ikke. Men tusen takk for at du forsøkte å muntre meg opp! Jeg setter veldig pris på det, og det er nå godt å få luftet ut her, uansett hvordan det måtte gå. Det er en slags terapi i det, og. Nå må du ha lykke til med ditt neste forsøk, mener å huske at du skal i gang med fryseforsøk? Ønsker deg alt godt! Klem fra meg
Pia76.. Skrevet 31. oktober 2009 #15 Skrevet 31. oktober 2009 UTROLI godt å få luftet tankene innpå her ja. Jeg setter stor pris på dere alle sammen. Håper du logger på på mandagen,,så jeg får høre resultatet. Skal iallefall krysse fingrene for deg ) Å du husker rett ang meg ja. Skal sette inn egg i morgen jeg:))))))
tvillinggutar + snuppelure Skrevet 31. oktober 2009 #16 Skrevet 31. oktober 2009 Hei hei! Forstår godt at dette ikkje er kjekt, eg hadde det akkurat likt førre helg. Eg hadde ikkje blødning, men det er det jo allereie så mange som har sagt at er heilt, heilt vanleg, og eg har SÅ mange veninner som har hatt mindre og større blødningar i løpet av dei første mnd, og det har gått heilt fint. Men eg hadde MASSE mensmurringar førre helg, og eg ligg akkurat ei veke før deg. Eg vart òg bekymra, men fekk altså sjå ein spire som var heilt perfekt onsdag denne veka. Så eg tenkjer det er det at livmora utvidar seg, og hugs at dersom du har to så skjer det veldig mykje der nede om dagen! Eg er SÅ sikker på at dette går heilt fint, og dei på Haukeland har nok sagt du kan kome inn kun fordi dei forstår at du er så bekymra sjølv. Varm klem frå meg og lukke til
Nurket1 - prøver 2010 Skrevet 31. oktober 2009 #17 Skrevet 31. oktober 2009 Bare en tanke... Kanksje lurt å fortsette tråden på et gravideforum? Flere med erfaring der?
MK73 Skrevet 3. november 2009 #19 Skrevet 3. november 2009 Hei, benelen, sjekk her: http://www.barnimagen.com/forum/thread/140912182
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå