¤Kab&snuppene2006&2010¤ Skrevet 30. oktober 2009 #1 Skrevet 30. oktober 2009 Datteren min begynte med feber natt til lørdag 17 oktober. Hun var hjemme fra barnehagen hele den uken, og hun hadde feber i 7 dager. Har vært i barnehagen denne uken, men hun hoster fælt,og de siste dagene har hosten blitt verre og verre. I dag målte vi tempen til 38,6 igjen... Vi var forresten hos legen torsdag den uken hun var hjemme fra bhg. Legen tok crp og kikket i hals og ører. Fikk beskjed om at hun var forkjølet bare.Slo meg til ro med det siden hun ikke hadde så veldig høy feber og klaget ikke over vondt hals.Men allmenntilstanden var nedsatt og hun måtte sove på dagen (hun er straks 3 år). Ringte til legen igjen i dag og lurte på å få time da feberen ha kommet tilbake. Vil sjekke om det er svinern for da må vel kanskje jeg forebygges med tamiflu. Var jo det som var anbefalt her tidligere for gravide med familiemedlemmer med svinern. Det vi fikk til svar var at vi ikke fikk legetime og at det ikke var noe å ta hensyn til vedrørende gravide. Bare vanlig god hygiene. Må si jeg blir frustrert,for det er det samme legekontoret som sa til meg at det var uhyre viktig for meg som gravid å ta vaksinen når den kommer! Jeg blir fustrert over så blanda signaler!! Kjenner jeg blir sint. Ikke rart Norge er på europatoppen i dødsfall relatert til svineinfluensaen! Folk blir jo ikke testet, og medisin(tamiflu) gis jo ikke ut!
Eurecaღmed spireღ Skrevet 30. oktober 2009 #2 Skrevet 30. oktober 2009 Hadde gått på legevakten i kveld, stå på krava dine!! Nå er det helg, om hun har svineinfluensa skal du ha medisi forebyggende, det er kravet ditt og det er helt horibelt at dere ikke er blitt tatt på alvor...
¤Kab&snuppene2006&2010¤ Skrevet 30. oktober 2009 Forfatter #3 Skrevet 30. oktober 2009 Følgende er klippet ut fra www.pandemi.no: "Personer i risikogruppene som ikke er vaksinert bør kontakte lege dersom andre i husstanden (eller tilsvarende nærkontakter) er syke, for vurdering av forebyggende behandling med Tamiflu eller Relenza (til gravide)." Vi ringte helsestasjonen og de synes det var rart at legen ikke ville ta det på alvor. Hun ba oss vurdere å ringe legevakten for å høre. Har gjort det når og vi skulle komme ned med Jenny. MEN de (legevakten)sa at man ikke lenger tester etter svineinfluensaen,man bare kikket på folk og antok enten det ene eller det andre!! Det er IKKE tilfelle, vet jo om flere andre steder i landet som man blir testet ved mistanke. Jeg blir provosert over at det har noe å si hvilken lege man har med tanke på oppføling og testing. Grr, blir skikkelig irritert her nå. Har time til svangerskapskontroll på mandag hos fastlegen. Jeg skal jammen i meg fortelle henne hva jeg synes om behandlingen og svarene vi fikk i dag.
MillaCamilla Skrevet 30. oktober 2009 #4 Skrevet 30. oktober 2009 Hei Gravide skal ikke ha tamiflu,, de skal evt ha Relenza. Dessuten, den "beste" måten å smitte svineinfluensa på er å ikke holde seg hjemme. Så lenge en ikke er kritisk syk, vær hjemme i det anbefalte dagantallet. Hvis alle som mistenker svineinfluensa skal dra for å teste seg, vil ikke legen få tid til å ta seg av andre pasienter samt sette de viktige vaksinene. Hvis alle med svineinfluensa løper til legekontorene uten behov for medisinsk hjelp, vil vi nok få enda høyere dødstall i tiden som kommer. Folk dør uavhengig om de er testet eller ei. En blir ikke lagt inn på sykehus med "bare" svineinfluensa, kun om en er så syk at en trenger nødvendig helsehjelp. Mange av de som sitter på venterommet på et legekontor har nedsatt immunforsvar pga kreft, autoimmune sykdommer, kroniske luftveislidelser etc. Da er det ekstra viktig å ikke smitte de! Håper du holder deg frisk!
¤Kab&snuppene2006&2010¤ Skrevet 30. oktober 2009 Forfatter #5 Skrevet 30. oktober 2009 Ja, jeg skrev akkurat om Relenza. Først sier myndighetene at man ikke skal dra for å teste seg, så kommer det kontrabedskjed om at folk skal kontakte lege ved mistanke om influensaen. Etter som jeg vet er det ikke kommet nok en kontra på det. Og man har jo fått beskjed om å følge anbefalningene som oppdateres på www.pandemi.no Følgende er klippet ut fra www.pandemi.no: "Personer i risikogruppene som ikke er vaksinert bør kontakte lege dersom andre i husstanden (eller tilsvarende nærkontakter) er syke, for vurdering av forebyggende behandling med Tamiflu eller Relenza (til gravide)." Jeg blir bare så oppgitt og frustrert over blanda signaler og forskjellig praksis. Det hadde vært enklere om det var likebehandling rundtomkring.
Eurecaღmed spireღ Skrevet 30. oktober 2009 #6 Skrevet 30. oktober 2009 Ta med deg utskrift fra pandemi.no og gul det ut. Du kan ikke risikee spiren din etter alt du har gått igjennom!!! Krev en foreyggende kur til deg selv, om du ikke får det så krev at de tester datteren din, før du blir sendt hjem igjen.
¤Kab&snuppene2006&2010¤ Skrevet 30. oktober 2009 Forfatter #7 Skrevet 30. oktober 2009 Mannen har dratt på legevakta. Er visst maaange der! Får se hva han har å si når de kommer hjem igjen..
¤Kab&snuppene2006&2010¤ Skrevet 30. oktober 2009 Forfatter #8 Skrevet 30. oktober 2009 Da har de kommet hjem fra legevakten. Legen mente det var vanlig luftveisinfeksjon siden hun ikke klager på vondt i hode, hals eller kropp. Feber og dårligere allmenntilstand og masse masse hosting er ikke nok. Men testing ble ikke foretatt. Fikk hostesaft på resept og det var det. Fikk beskjed om at hvis jeg ble syk måtte jeg kontakte lege for å få medisiner.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå