Merethe ♂ ♀ ♂ ♀ Skrevet 30. oktober 2009 #1 Skrevet 30. oktober 2009 Vi har bestilt avfallskvern, men rørleggeren sier han fraråder det pga rotter... Når jeg søker på nettet, ser jeg at det er blitt anbefalt nettopp for å unngå at matavfall blir liggende i søppeldunken og tiltrekker seg rotter... Er det noen som har erfaring med dette? Høres veldig praktisk ut.
Gjest Sekretøsa Skrevet 30. oktober 2009 #2 Skrevet 30. oktober 2009 Er jo veldig praktisk da Så lenge det er tillat i kommunen deres, så hadde jeg kjøpt det!
Hikken Skrevet 30. oktober 2009 #3 Skrevet 30. oktober 2009 Jeg hadde definitivt valgt med avfallskvern )
Underveis --> Skrevet 30. oktober 2009 #4 Skrevet 30. oktober 2009 Definitivt kvern, ja! Vi flyttet fra leilighet med kvern, og har ikke nå. Savner den STORT! Blir bare en brøkdel av søppla, og man slipper bløte matrester som renner gjennom posen med hull i og gædd og drit *blæh* Bare ikke send tulipanstilker eller asparges ned der *krem* Prøvd og ikke funnet i orden! Er så lange fibre i det at de klogger til hele kverna. Her førte det til overflømmelse som tøt opp i vaskemaskinen med påfølgende vann i motorrommet til den og 1000,- spenn til en kar som fikset det. Kunne selvfølgelig fikset det selv om de bare hadde vært så hyggelige å si at det bare var å dra ut maskinen, tippe den litt og tørke opp vannet som rant ut... *gurgle*
It's all about me Skrevet 30. oktober 2009 #5 Skrevet 30. oktober 2009 Skal absolutt ha avfallskvern når vi bygger hus. Det er er genialt.
pink1254788 Skrevet 30. oktober 2009 #6 Skrevet 30. oktober 2009 Det hadde jeg ikke lurt et sekund på, vi har og det er knall:) Og ikke en eneste rotte, bare mindre småfluer:)
meg & to små vampyrer Skrevet 30. oktober 2009 #7 Skrevet 30. oktober 2009 nei, rottene koser seg jo nedi røra med all maten da!
Langt-i-fra-perfekt Skrevet 30. oktober 2009 #8 Skrevet 30. oktober 2009 Har aldri hatt så har ikke noe mening om det, vet bare at det ikke er alle kommuner som tillater dette så sjekk det kanskje først så du ikke kaster penger ut av vinduet
* 5 om dagen * Skrevet 30. oktober 2009 #9 Skrevet 30. oktober 2009 hmm..kanskje vi skal få innstalert den vi har stående da...mange gode råd her:-) her er vi ikke tilknyttet kommunen,så de har vel ikke noe de skulle sagt??
Merethe ♂ ♀ ♂ ♀ Skrevet 31. oktober 2009 Forfatter #10 Skrevet 31. oktober 2009 Kommunen kommer vel ikke og kontrollerer kjøkkenet vårt for å sjekke om vi har avfallskvern...
Tipp topp Skrevet 31. oktober 2009 #11 Skrevet 31. oktober 2009 Hvis kommunen ikke tillater matavfallskvern er det faktisk en grunn til det. Det kan skape store problemer i både ledningsnettet og på renseanlegget. De kommer kanskje ikke å sjekker kjøkkenet ditt, men det er like ulovlig for det.
Musemor med tre søte små Skrevet 31. oktober 2009 #12 Skrevet 31. oktober 2009 Jeg trodde ikke avfallskvern var tillatt i Norge siden kloakk rørene her ikke er dimensjonert for det
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå