Gå til innhold

Utslett rundt munn, trenger hjelp!

Anbefalte innlegg

Datteren vår på 1,5 år har de siste 6 ukene vært plaget med et rødt utslett rundt munnen. Hun har tidligere hatt dette i forbindelse med tannfrembrudd, men dette har nå vart så lenge. Var hos lege og han mente det var eksem og fikk hydrokortison. Denne hjelp i en dag eller to og så kom utslettet tilbake. Det er rødt og tørt og flytter litt på seg, men er rundt munn. Noen som har noen gode råd eller erfaringer?

Takk

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140895392-utslett-rundt-munn-trenger-hjelp/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så rart, jeg logget meg akkurat på for å skrive ett innlegg om det samme. Gutten vår er 14 mndr, og har også utslett rundt munnen. Han sikler mye for tida, grunnet tenner, og jeg mistenker at det er fuktighet som fører til denne eksemen. Har tenkt på at det er blitt kaldere ute nå, så har prøvd å smøre han med kuldekrem når han skal ut, men synes ikke det har hjulpet noe særlig. Har ikke vært hos lege, og har ikke prøvd hydrokortison vi da. Ser jo at dette innlegget ikke har noen gode råd eller anbefalinger, men kanskje det er noen andre som har? ; )

Vi har slitt med det samme, er 20 mndr. Hun har atopisk eksem i tillegg, da. Men tror utslettet rundt munnen forverres av fukt og kulde. Vi smører hydrokortison i noen dager når det er ekstra ille. Ellers har vi endt med kuldekrem morgen og kveld hjemme + før hver gang hun går ut i barnehagen. Og i tillegg etter måltider hvis hun er rød. Har hørt at Purilan også skal fungere, den er også vaselin-lignende, akkurat som kuldekremen.

Obs! Må vedlikeholdes! Dvs slutter vi å smøre, kommer det tilbake med en gang. Så nå smører vi uansett om hun er rød eller ikke, og det holder det sånn noenlunde i sjakk.

Gutten min bruker smokk ja, og utslettet er der smokken blir liggende på huden. Nå har han hatt feber noen dager og vi har holdt oss inne, og dermed forsvant utslettet hans plutselig! Kan det være kuldeeksem tro? Noen som har erfaringer med det?

Annonse

Gutten var plaget med utslett rundt munnen i den alderen. Var til lege som mente det var sopputslett. Fikk en salve som vi smurte på, men den hjalp ikke noe særlig. Ble henvist til hudlege, men innen vi fikk time der så ble det bra.

I perioden med utslett så gikk vi og ventet på at jekslene skulle komme igjennom. Utslettet forsvant da disse var komt, vet ikke om det var en sammenheng.

Hei

Ja, hun driver og får jeksler nå, men det har vart så lenge. Tar jo evigheter. Jeg har en mistanke om at det skyldes det, selv om det har vært sånn i 6 uker. Hvor lenge hadde gutten din det?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...