pandabjørn Skrevet 30. oktober 2009 #1 Skrevet 30. oktober 2009 Naboen har 2 kaniner som er i bur ute i hagen + at de har gjerde rundt burdet slik at de kan gå litt fritt på plenen...men for noen dager siden så oppdaget jeg begge kaninene utenfor gjerde de går da fritt over alt i alle hager osv...vi bor i et nytt boligfelt med 19 hus....det er også 2 katter i feltet + at jeg har en liten papillon som er i bånd når han er ute. Jeg har ikke lyst å klage til naboen heller....
pandabjørn Skrevet 31. oktober 2009 Forfatter #2 Skrevet 31. oktober 2009 rart at ingen har noe å si hmm og ikke kom å si at dere ikke gidder å svare pga jeg "ikke" er enig svare deres.....
Patetica fåkksi Skrevet 31. oktober 2009 #3 Skrevet 31. oktober 2009 Jeg leste denne i går og svarte ikke fordi jeg faktisk ikke fant et svar, etter å ha grubla en stund. Men her kommer det beste jeg har å si: Jeg hadde nok plukket opp kaninen og tatt den med inn, gitt den litt salat og annet snask, tatt bilder av den og hatt det moro. Jeg skjønte ikke helt om du mente at den er i livsfare pga. andre dyr i området eller om den kunne finne på å spise andres husdyr (monsterkaninen?) men jeg hadde nok sagt ifra til den heldige eieren at det er fare for at kaninen stikker av.
Patetica fåkksi Skrevet 31. oktober 2009 #4 Skrevet 31. oktober 2009 -Jeg hadde såklart levert kaninen tilbake etter å ha kidnappa den i en halvtimes tid.
Patetica fåkksi Skrevet 31. oktober 2009 #5 Skrevet 31. oktober 2009 Og HVA er en papillon? En fugl du har i bånd som kaninen kan spise opp? Eller en kjøttetende øgle som spiser kaniner?
Gjest Skrevet 31. oktober 2009 #6 Skrevet 31. oktober 2009 Kaninene har sikkert hoppet over gjerdet! Bare ring på hos naboen og fortell det til dem,og kansje du kan hjelpe til med å fange dem om du vil! De blir helt sikkert kjempeglade hvis du sier fra! Jeg har en nabo som har hatt en kanin før,den pleide å lirke opp løsen i buret selv og stikke av.Når vi la merke til det så pleide vi si fra om det! Og vi hjalp til å fange den(og det var ikke enkelt kan man si:) ) !
Gjest Skrevet 31. oktober 2009 #7 Skrevet 31. oktober 2009 Pa Te Ti Ca : vet du ikke hva en papillon er? Hehe..En nydelig liten hund!
Patetica fåkksi Skrevet 31. oktober 2009 #8 Skrevet 31. oktober 2009 Betyr det ikke sommerfugl? Derfor tenkte jeg en fugl..ble litt satt ut av tanken på en fugl med bånd på luftetur. Tror det var medvirkende grunn til at jeg ikke svarte i går.
bunnie Skrevet 31. oktober 2009 #9 Skrevet 31. oktober 2009 ååh, jeg hadde lekt med dem og gitt de salat jeg.. er jo så utrolig søte! ikke sånn at de bæsjer svææære klumper heller. Men har man en hund som kan skade dem, hadde jeg sagt i fra til naboen min. Han vil nok forstå at hvis kaninen går inne i din hage hvor du har hunden din at kaninene kan bli skadet. så det er bare noe han sikkert ville satt pris på om du sa ifra om, ingen vil vel finne kaninen sin halvspist.. han tenker nok ikke noe over det, så alltid greit å si ifra. er ikke å klage, tvert imot, et hyggelig råd.
Tøysetipp Skrevet 31. oktober 2009 #10 Skrevet 31. oktober 2009 Om jeg går til postkassa og finner et brev som er naboens, skal jeg da hinke litt eller ringe på døren og overrekke brevet? Og er det ikke litt pinlig og be de passe bedre på kaninene sine fordi man har HUND som av og til står ute i bånd? Kan De, vennligst i hus nr. sytten se til at kaninene ikke kommer seg løs og er til fare for min papillon? Mvh. nr. tolv
Tøysetipp Skrevet 31. oktober 2009 #11 Skrevet 31. oktober 2009 Eller er kaninene i fare? Ikke til å bli klok på når man man ikke vet hvem av de som er størst.
bunnie Skrevet 31. oktober 2009 #12 Skrevet 31. oktober 2009 hihi, jeg forstår ikke helt, er det kaninen som kan angripe papilonnen, eller papilonen som angriper kaninene?
bunnie Skrevet 31. oktober 2009 #14 Skrevet 31. oktober 2009 hihi, ikke sant. men uansett, ikke noe frekt eller fælt og snakke med naboen. man må jo si ifra til hverandre, ellers vet man ikke at det er noe galt.. Naboen min var nettopp her og sa at jeg hadde parkert litt over på hans gårdsplass, så ble litt trangt for han å få bilen ut av garasjoen. (garasjene står veldig tett, helt inntil hverandre). følte ikke at det var en grusom klage til meg. jeg bare lo og beklaget at jeg kunne være så trøtt i går kveld. tror heller ikke dette var noe han har gått og irritert seg over lenge, han virker ganske så blid.
pandabjørn Skrevet 31. oktober 2009 Forfatter #15 Skrevet 31. oktober 2009 tøysetipp for å si det sånn så er papillon like "små" som kaninene og jeg er sikker på at hunden min hadde lekt med kaninene om han hadde fått sjansen... hva som hadde skjedd etterpå er ikke godt å si! jeg mener at naboen burde hatt et bur som kaninene er inne i, og ikke kommer ut i hagen kanskje jeg skal slippe ut hunden neste gang jeg ser kaninene løse ute...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå