Gå til innhold

Farsdag. Skal dere markere dagen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det ikke farsdag nå i november? Jeg har lyst til å gjøre noe for mannen min, har er jo pappa for første gang. Men har lite idéer. Han synes nemlig morsdag og farsdag er tull, bare noe handelsstanden har funnet opp for å tjene penger, så vil ikke bruke mye penger på dette. Men har lyst til å gjøre noe hyggelig for han, og lillemor er jo for liten til å f.eks. tegne tegning (hun blir 4 mnd i nov). Vi hadde alltid kake på senga på morsdag og farsdag når jeg var liten, men den vanskelige mannen min liker ikke kaker......

Skal dere finne på noe?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høh.. Har egentlig ikke tenkt noe over det, men når du nevner det, så hadde det jo vært koselig! Pappa liker pakker, så da blir det nok det. Ingen kake tror jeg nok ikke ;-)

Kanskje jeg skal kjøpe to t-skjorter. En til pappa og en til sønn, der det står "FUS! Lagkaptein i alt!" Han ønsker seg nemlig en slik :-P

Skrevet

Første farsdag her i huset også, men som mamman til lillemor skriver, så er ikke far opptatt av verken gaver eller slike kommersielle dager, så jeg tror kanskje jeg bare baker en sjokoladekake eller no, så kan vi allefall mumse i oss noe godt :)

Skrevet

Blir nok litt kake og en liten gave, men vet ikke helt hva enda. Men et lite tips til deg; du kan jo lage håndavtrykket hennes på lerret? Evt fotavtrykk? Det trenger ikke koste så mye heller, og det blir veldig fint!

Skrevet

Jeg har også tenkt litt på en morsom t-skjorte. Kanskje jeg skal sjekke litt på nettet, han synes sånt er litt gøy. Og hvis lillemor hadde hatt lik hadde det blitt stor stas.

Skrevet

Vi har gitt en liten oppmerksom het disse dagene. Første året fikk han "verdens beste pappa"- T-skjorte, men hva han fikk i fjor husker jeg ikke.

Det var et forslag her om en bok som heter "Pappa kan alt". Den så fin ut (var lagt ut link til den). Regner med jeg kommer til å kjøpe den selv om den koster mer enn jeg hadde tenkt å bruke (ca 400kr).

Vi har nøyd oss med en liten gave + hjemmetegna kort (lirk en tusj i handa på jenta di og hold et ark forran. Fiiin tegning :) ).

Skrevet

Probat ligger forresten på Grünerløkka i Oslo. Ser ikke ut som om de har voksenversjon av FUS-skjorten :-(

Her er derimot en site fra Uniten som er bare superfestlig! Vi har kjøpt noen t-skjorter herfra. Bla annet en til Lillemann som det står "Baby, not midget. Do not toss!" *hi hi hi*

http://www.tshirthell.com/

Skrevet

Hva med en liten fotobok med bilder av baby- og evt mann? En får et nydelig sett med kort og sjablonger man kan lage selv. Jeg kjøpte mitt hos Foto Knudsen- de er på salg nå til ca 40 kr. Så setter du inn egne bilder - og vips : Et nydelig album som overvelder både mann og bekjente!!!!

Skrevet

Hvordan gjør man det, og hvor får man tak i materialer? Hvilken type "maling" bruker man til lage avtrykk med?

Skrevet

Nei, vi skal ikke gjøre noe spesielt. Jeg synes det er litt rart med gaver som liksom skal være fra barna, men som åpenbart er kjøpt og funnet på av mamma. Her blir det ingen gaver til mannen min før barna våre selv er gamle nok til å gjøre noe. Mulig jeg er litt sær på det, men farsdag er _barna_ som skal feire far.

Skrevet

Første farsdagen her i huset.

Lillegutt på 4 mnd er begynt å bli opphengt i tv, får enkelte ganger ikkje kontakt med han for han stirrer sånn på tven.

Men så fant vi ut her hin dagen at vi har i grunn ikkje noe for han å se på, og at vi måtte skaffe oss noen tegnefilmer til han.

Pappaen er en ihugga Donaldfan, har sikkert 10 kasser på loftet med donald pocket.. Til mors store forvilelse.

Og ja, det var ikkje en skrivefeil, det var 10 kasser.

Hehe.

Så da har eg kjøpt en Donaldfilm til han.

Blir jo en gave til hele familien i grunn, blir kjekt å gi den og kunne sette den på og så skal vi se den hele familien.

Og så kostet den 70 kroner på sparkjøp.

woohoo :D

Skrevet

Oii, eg glemte forresten at eg faktisk har kjøpt en ting til.

Datt over en reklame med gratis musematte til farsdagen, en måtte bare betale frakten.

Så da slo eg til :-p

Fikk bestillt litt bilder i samme slengen.

Da kan han ha musematte på jobben med bilde av meg og lillegutt :)

Tenker han blir veldig glad for det.

Skrevet

Javisst markerer vi farsdag. Blir vel kake tenker jeg. Også skal jenta på 4,5 stå for det kreative og male kopp til han og lage kort fra seg og lillebror. Han er bare 4mnd, så det blir lite fra han.

Vant til å markere denne dagen fra jeg var lita, så det er klart pappan skal gjøres stas på!

Skrevet

Noen så veit når det er farsdag??? Første merkering her og. Han kommer hjem 11nov å blir hjemme i 2 uker så håper det er når han er hjemme. Ellers må jeg sende noe. Da har eg litt dårlig tid.

Kule t-skjorte hørres jo bra ut. Far i huset går mye i t-skjorter. Så skal inn dit å se. Så lager eg eit kort av bilde med pappa og lille frøkna på.

Skrevet

8.november! Neste søndag

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...