Galathea73 Skrevet 30. oktober 2009 #1 Del Skrevet 30. oktober 2009 Hei, er førstegangs straks i uke 39 og babyen ligger fortsatt i seteleie. Må gjøre meg opp en mening om hva jeg ønsker innen mandag; føde i seteleie eller ks? På Ullevål anbefaler de fødsel dersom bekkenmålene tilsier det (har ikke fått dem analysert ennå), skjønner jo at de trenger å trene på uvanlige fødsler, men ikke så moro når denne treningen skal utføres på mitt barn og meg. Om ks bsier legene ofte at det medfører mer komplikasjner for mor, og legen jeg har snakket med på Ullevål sa at det ikke er mer komplikasjoner med setefødsler enn hodefødsler, fødselen tar ikke lenger tid, ender ikke oftere med hastekeisersnitt osv, slik jeg trodde. Men han hadde bare deltatt som assistentlege på 8 setefødsler da, jeg er noe skeptisk til at han uttaller seg med så stor sikkerhet. Føler jo også at jeg må veie de ulike komplikajonene opp mot hverandre, mulig sykehuset vurderer betennelse i operasjonssåret som alvorlig komplikasjon, men sjøl syns jeg f.eks at langvarig og dramatisk fødsel, varige skader i underlivet etter tangforløsning osv ikke er mye å trakte etter heller, sjøl om dette blir mitt og ikke helsevesenets problem. Har derfor følgende spørsmål til dere som har vært gjennom keisersnitt eller setefødsel; hva opplevde dere av komplikasjoner, evt. har hørt er vanlige komplikasjoner med disse to fødselsmåtene? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140894671-komplikasjoner-ved-setef%C3%B8dsel-vs-keisersnitt/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå