Gå til innhold

Noen som har hatt nytte av wild yams / Womens Care-krem ifht kort lutealfase?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg begynner å forstå at jeg har veldig kort lutealfase, og det er nesten en lettelse å innse at dette KAN være grunnen til at vi har problemer med å bli gravid igjen. Nå har jeg bestilt Womens Care-kremen (den het noe annet inntil nylig, tror jeg) som innholder wild yams og skal være "bio-identisk" med progesteronen kroppen produserer. Gleder meg til å prøve! Er det noen som har hatt nytte av dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg brukte denne i 3 mnd. Hadde kort lutealfase og spotting i dagene før mens. Merket ingen bedring.

1 mnd etter begynte jeg på Kyskhetstre kapsler og tinktur(Vitex Agnus Castus) da begynte ting å bedre seg, og etter 3 mnd på det var jeg gravid.

Skrevet

Hm, aldri hørt om en gang... Man lærer mye her inne.... Ja, Womens Care kjøpte jeg på helsebutikk på nettet (norsk butikk)...

Skrevet

Womans Care/Wild Yam kjøpes i helsekost

Kyskhetstre derimot er klassifisert som legemiddel i Norge, og er derfor ikke i fritt salg. Jeg bestilte dette fra en helsekostbutikk i Danmark.

Skrevet

Har ingen erfaring med dette fra før - men bruker dette for første gang denne pp`n... Begynte å smøre meg for 4 dager siden, er bare på syklusdag 16 i dag, så blir noen spennende dager fremover...

Lykke til du også da =)

Klems

Skrevet

Jeg begynte å bruke det da jeg fant ut at jeg hadde defekt lutealfase og begynte å spotte mange dager i forveien til ikm. Dette hjalp meg for verken spottingen eller mensen dukka opp.

Skrevet

Jeg tror det har ført til 2 graviditeter hos meg, men denne graviditeten har jeg vært hos spesialist. En bør oppsøke lege om en mistenker slikt og få skikkelige saker. Jeg får progesteronstøtte i dette svangerskapet for å unngå SA.

Skrevet

Ja, det er selvføglelig kjempeviktig å gå til spesialist, og jeg skal nå til fastlegen min og få en henvisning tilbake til gynekologen min så vi får sjekket dette.

Skrevet

Hei!

Jeg har også ganske kort lutealfase. Får ofte EL på dag 19 og så kommer mensen etter 9-11 dager. Jeg har denne måeneden testet utt noe som heter Damiana. Leste om det i kombinasjon med Wild Yam på en annen siden, og flere rapporterte tidligere EL da de brukte det. Jeg fikk EL på dag 15 (!!) denne mnd, noe som aldri har skjedd før, så da er det jo håp om lengre Lutealfase... kanskje 4 dager mer å gå på, sååå nå venter jeg i spenning.

Kanskje verdt å prøve for deg i påvente av time hos spesialist? :)

Uansett, lykke til!

Vennlig hilsen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...