Gå til innhold

Ikke noe søsken nå heller

Anbefalte innlegg

Ja da var mitt 8 søskenforsøk over og dette også endte negativt. Det var også et helt topp egg de satte inn, men enten vil ikke kroppen min ha disse eggene ellers så er det kromosomfeil på dem rett og slett så de bare ikke utvikler seg videre. Jeg har bare resignert helt. Har 2 egg igjen på frys, håper jeg får satt de inn om 14 dager igjen i naturlig syklus, men er jo litt bekymra for denne svineinfluensaen da. Men uansett, gravid blir jeg vel ikke så ikke mye å bekymre seg over antageligvis. Jeg er bare veldig oppgitt, men sørger ikke over dette. Jeg har en fantastisk herlig gutt på 3 1/5 hjemme som jeg har fått ved hjelp av ICSI så jeg er taknemmelig uansett. Skal jo også over på adopsjon. Det var et par mnd. behandlingstid i kommunen og da ble jeg positivt stemt, vi kan også tenke oss et barn opp mot 3 år - ikke nødvendigvis så lite som mulig. Vi fikk også greie på at man kan stå på innenlandsadopsjonsliste ett år og at vi er gode kandidater for dette. Da vil vi få et helt nyfødt barn. Vi får se. Jeg ser i alle fall muligheter framover :-) En må bare komme seg videre!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140894492-ikke-noe-s%C3%B8sken-n%C3%A5-heller/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det var trist å høre Søskenhåp, men jeg er glad for at du "bare" er oppgitt, og at du har kommet så langt i prosessen at adopsjon blir neste stopp. Dere er heldige som har en behandlingstid i kommunnen på bare to måneder, tror jeg. Lykke til med den prosessen, adopsjon er et veldig bra alternativ jeg også skal over på etter hvert.

Huff da...

Det virker ikke som du er like knust som meg...men du har kanksje kommet lenger i denne prosessen?

Trist når det ikke går uansett...

Lykke til med frys og det dere evt kommer frem til ellers!!!

Klem

Nei jeg er veldig forberedt på negative svar siden det er dem vi har fått mest av. Jeg blir ikke knust av det, jeg ble knust den gangen vi trodde at nå var det virkelig vår tur, blitt gravide og alt så fint ut helt til uke 12 og det da viste ikke noe liv lenger på ul. DA var jeg knust, fordi jeg da hadde bygget opp håp og glede rundt dette. Jeg tar alt med forbehold nå og greier å ikke bygge opp så store forhåpninger før hvert forsøk, så blir ikke fallhøyden så stor. Dere kan ikke tenke dere adopsjon dere da?

Annonse

Ikke i følge hun vi snakket med på kommunen, mulig det da er under 40 men det er jo vi sånn akkurat.... Uansett ikke så veldig sannsynlig det skjer for det er svært få innenlandsasopsjoner her i landet. Men du står på denne lista paralellt med at du venter på utenlandsadopsjon så det blir ikke å kaste bort tid og jo verdt et forsøk. Ja det er jo lang ventetid, men man vet i alle fall at det blir et barn til slutt det er jo ingen garanti med ivf. Og får man et barn som er rundt 2 år så må man jo trekke ifra dette pluss tida man går gravid på ventetiden så da er det faktisk ikke så ille tenker jeg. Vi har snakket om adopsjon helt fra første dag vi fikk greie på vi ikke ville greie det naturlig så det har hele tida vært en plan for oss.

Gjest Bjørnen Collargol*gravid

Jøss!

Trist at du ikke lyktes denne gangen heller, men det virker da til at dere har planene klare. Jeg tror at det hjelper veldig på prosessen videre.

Visste ikke at det var noe som het innenlandsadopsjonsliste jeg.....

Du får kose veslegutten masse og så blir det nok en liten bror eller søster på han etterhvert.

KLÆM

Det var trist å høre, Søskenhåp for Edvart. Men som noen sier over her, du later til å ha kommet langt i prosessen mot adopsjon, og min erfaring er at når man bare får penset seg inn på det sporet, så virker plutselig dette som et fullverdig og helt fantastisk alternativ! Det er rart med det, men vi mennesker er jo utrolig tilpasningsdyktige. Hvis vi ikke får egne barn, så omstiller vi oss ganske raskt og ser mulighetene andre steder. Og blir svært tilfredse med alternativene. Heldigvis :-)

Vi begynte adopsjonsprosessen i sommer, og hadde vår første samtale med barnevernet i forigårs. Jeg ble riktignok gravid på forrige forsøk (for en mnd siden), men siden vi ikke kan føle oss trygge på at det vil gå bra, så har vi bestemt oss for å kjøre adopsjonsprosessen parallelt inntil vi eventuelt når tre måneder. Da får vi heller gi beskjed til kommunen om hva som har skjedd. I mellomtiden har vi ingen tid å miste. Og ja, dere er heldige dersom kommunen tar saksbehandlingen på to måneder! Vi måtte vente i over tre måneder fra vi leverte søknaden til de kom på sitt første besøk.

Masse lykke til videre, uansett hva dere måtte velge!

Trist å høre at det ikke gikk denne gangen heller Søskenhåp...:o( Håpet så inderlig du ville lykkes nå siden du har hatt så mange forsøk. Men er det noe jeg har lært, så er det at livet ikke er rettferdig desverre. Virker som om du har fått en god innstilling til dette ivf-styret og at du takler det bra. Men et håp har man jo alltids, så er trist at man ikke kan bli positivt overrasket. Godt å se at dere har planene klare videre etter ivf. Adopsjon er jo absolutt en god løsning:o) Krysser fortsatt fingrene for at du skal lykkes med IVF jegXXX Men uansett vet du jo at du kommer til å få et barn til på den ene eller andre måten:o) Masse lykke til!

Ja det holder jeg med deg i Astra, selv om jeg er sikker på det går bra for dere :-) Du hadde jo så fin hcg verdi og alt men man er jo ikke garantert selvfølgelig. Jeg vet i alle fall at blir jeg gravid så kommer jeg ikke til å slappe av før de 12 ukene har gått....

Annonse

Nei jeg ser det bare ikke for meg at jeg skal gå gravid en gang til gitt men man prøver jo... Lykke til videre du også, synes det er på tide dere lykkes også nå jeg... men verden er en svært urettferdig plass det er sikkert. Allikevel må en jo bare prøve så godt man kan gjøre det beste ut av de korta man får tildelt :-)

Kjære Søskenhåp for Edvard

Det skal jammen ikke være lett dette, nei. For noen nedturer man skal gjennom. Men jeg synes det er spennende at du har egg på frys da :-) Det betyr at de er av god kvalitet. Jeg har aldri fått egne egg på frys.

Så her krysser jeg armer og bein for deg !!

Og adopsjon høres jo også spennende ut da!

Masse lykke til - du blir 2 barnsmor en dag - på den ene eller den andre måten :-)

Følger spent med deg!

Stor klem

Hei Søskenhåp for Edvart

Merkelig at de eggene ikke vil feste seg, jeg leste inne på et annet forum akkurat at ei lykkes på 8 fryseforsøk,(ingen av de 8 var fersk kun frys)

da tenkte jeg på deg,

Du har 2 igjen, håper du får satt de inn før jul. Fy søren dette er noe herk, godt å høre at du er i gang med adoptivprosessen, En nabo her fikk et fosterbarn for 1\2 år siden. Han var noen dager da de fikk han. Faren hadde visst fått flere barn dette året med flere forskjellige og var totalt uinnterresert, og mora hadde en hjerneskade som ikke var medfødt- barnet var helt friskt.så de kommer til å ha gutten som om han er adoptert. det koster ikke noe å adoptere han senere, og fosterbarn prosessen går visst raskere, men det har dere kanskje undersøkt selv?.. lykke til med hva som skjer, klem fra meg,

Takk for det:o)

Hadde vært veldig fint om det klaffet snart nå ja! Har hatt ny Lap. nå og fjernet cyste + væskefylt eggleder, så håper det er det som gjør utslaget for oss:o) Men er som du sier, man må prøve å se det positive i ting og være glad for det gode man har i livet. Tar en dag av gangen og ser fram til den dagen vi lykkes:o)

Hei jenter godt å få litt svar og oppmuntring. Fosterbarn orker jeg liksom ikke helt tanken på fordi du ikke vet hvor lenge du får ha dette barnet. Å knytte seg til et barn og så kanskje skal mora har det tilbake igjen. Nei det vil jeg ikke greie rett og slett. Skal jeg ha fosterbarn må jeg føle meg "ferdig" med egne barn om du skjønner. Kanskje når vi blir eldre og jeg ikke har småbarn i huset lenger kan jeg ta et fosterbarn i tenåra. Vi hadde kanskje lyktes hadde vi gått videre med ivf, vi har jo tross alt 4 positive med ferskforsøk. Men jeg orker bare ikke dette mere med venting og usikkerhet. Å dra til utlandet og bruke mange penger privat uten "barnegaranti" og så plutselig er vi for gamle til adopsjon også og så har den siste muligheten glippet for oss. Nei vi har satt foten ned og er veldig letta og fornøyde med den beslutningen :-) Ja, har jo 2 egg igjen på frys da, lyktes jo på siste sjanse med Edvart så kanskje ...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...