Emma&Adrian Skrevet 30. oktober 2009 #1 Skrevet 30. oktober 2009 Vi har ett spisebord her,som er fra 80 tallet hehe. Lurer på om jeg skal spraymale det hvitt,og trekke om stolene. Men mannen mener hvit blir alt for lyst. Nå er det mørkebrunt,ser ganske fint ut,utenom stolene da hehe,det er det beige stoff på ryggen og der man sitter
nitro circus Skrevet 30. oktober 2009 #2 Skrevet 30. oktober 2009 Har langbord på kjøkkenet, furu bordplate og hvitlaserte bein. Solid bondestil, med benk og 4 stoler på andre sida...
Mammaen til Isak Skrevet 30. oktober 2009 #4 Skrevet 30. oktober 2009 Furubordplate med beiset understell, sikkert noe samme stil som Høne-Pøne, med stoler og snart en slagbenk på andre sida ;o) Syns spisestua de hørtes fin ut, om du vil male den trenger du jo ikke bruke kritthvitt, du kan jo velge feks en farge som brekker over i grått, brunt etc alt etter som hvilken farge som passer hos deg. Eller du kan begynne med å trekke om stolene , så skal du se hele spisestua får et annet inntrykk ;o)
annki83 Skrevet 30. oktober 2009 #5 Skrevet 30. oktober 2009 spise bordet her er i eik og det er stolene også me grått sete. jeg har lyst å trekke om setene engang men vente til snuppa har kommet over de verste grise årene hehe som noen andre sa du trenge ikke male den krithvit finnes mange fine helt lyse farger. å vis du ønsker noe mer farge så kan du jo trekke om stolene me litt mer farge alt etter hva som passer for dere. å begynne me stolene var ingen dum ide
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 30. oktober 2009 #6 Skrevet 30. oktober 2009 har ikke spisebord, men den dagen jeg skal få det skal det være i mørkt tre og tilsvarende stoler
Knotten & lille persille Skrevet 30. oktober 2009 #7 Skrevet 30. oktober 2009 Mahogny bord og brune skinnstoler. Veldig kjekt med to smågriser i hus. Ingenting synes og enkelt å vaske av.
Emma&Adrian Skrevet 30. oktober 2009 Forfatter #8 Skrevet 30. oktober 2009 Denne beige fargen er IKKE fin,er litt sånn gullaktig....Er ikke beige engang! Bare en rar farge hehe http://lenemiella.blogspot.com/2009/10/vil-gi-spisebordet-en-makeover.html Kom gjerne med forslag! Mannen min fant ett bilde fra barndommen,di hadde akkurat samme bord og stoler som vi har nå,er ikke vårt bord,står i leiligheten vi leier,men jeg får lov og fikse på det hehe.
Gjest vinterbrud Skrevet 30. oktober 2009 #9 Skrevet 30. oktober 2009 Spisebordet vårt har hvit bordplate og beina er i bøk.Stolene hører egentlig ikke sammen,men de er hvite med lakka furusete.Jeg liker de godt,og synes ikke hvitt blir for lyst. Spisebordet mitt er gammelt,nærmer seg vel 20 år snart.
Emma&Adrian Skrevet 30. oktober 2009 Forfatter #10 Skrevet 30. oktober 2009 Ja dette spisebordet er vel iallefall 30 år gammelt hehe
Mammaen til Isak Skrevet 30. oktober 2009 #11 Skrevet 30. oktober 2009 Hva med å beholde bordplata mørk da, også male beina.. og stolene og trekke om de?
Emma&Adrian Skrevet 30. oktober 2009 Forfatter #12 Skrevet 30. oktober 2009 Ja kanskje det blir finest. LIker fargen på bordet,men med de stolene,så ser det bare grusomt ut hehe.
Gjest Skrevet 30. oktober 2009 #13 Skrevet 30. oktober 2009 Mørk brunt nesten sort. Jeg tror jeg er litt enig med mannen din i at hvitt blir veldig lyst, også aner det meg at det kan se enda mer 80-talls ut ...
Mammaen til Isak Skrevet 30. oktober 2009 #14 Skrevet 30. oktober 2009 Ja men trekk om stolene først da, så ser du jo åssen du syns det blir Men er den puta i stolryggen til å løsne? Mange sånne typer stoler så sitter jo puta fast i ryggen så man må demontere hele stolen for å få det til. Og da har du myye jobb forran deg ;o)
Emma&Adrian Skrevet 30. oktober 2009 Forfatter #15 Skrevet 30. oktober 2009 Okay,da lar jeg bordet være samme fargen. Nå nytt spørsmål: Hvilke farge bør jeg trekke om stolene i da? Hehe. Fantasiløs,jeg?? Ja Link til bilder av bordet lengre oppe for de som ikke så det
Gjest Skrevet 30. oktober 2009 #16 Skrevet 30. oktober 2009 Hmmm, nå har jeg sett på bildet også. Jeg hadde ikke malt den bordplata, se det fine "spillet" i fargen som treverket gir! Det mister du mot et helt "dødt" og flatt inntrykk som maling vil gi. Prøv å bare trekke om stolene først og se om ikke det gjør susen ;-)
Mammaen til Isak Skrevet 30. oktober 2009 #17 Skrevet 30. oktober 2009 Åssen farge har du ellers i leilligheten da? Noen favorittfarge det går i på tilbehør, pynt etc? Men velg en varig farge som ikke blir så lett stygg, og et stoff som tåler litt , er lett vaske... Jeg skal trekke om våre stoler, de er jo ikke like dine, men jeg skal ha et svart microfiber stoff, lett å tørke av og holder lenge Ei venninne trakk om sine med skinn i sete og stoff i ryggen.... Du kan jo låne med deg stoffprøver hjem fra butikken
Emma&Adrian Skrevet 30. oktober 2009 Forfatter #18 Skrevet 30. oktober 2009 ja selve bordet er veldig fint,men stolene,uff,blir flau av de hehe. Så hva farge skal jeg velge til de da? Lurer på om jeg skal sy stoltrekk,eller bare trekke om der det er stoff fra før....
Emma&Adrian Skrevet 30. oktober 2009 Forfatter #19 Skrevet 30. oktober 2009 Har jo nå sort sofa hehe. Men den kommer til å bli bytta ut gjerne mot en brunaktig skinnsofa...Gardinene mine er lys beige med gull og sølvstriper,tror det blir for mørkt å trekke stolene i sort........ får låne med meg noe hjem og se Takk for svar snille dere :)j
erteposen + 4 Skrevet 30. oktober 2009 #20 Skrevet 30. oktober 2009 Vi har en gammel eikedør med pleksiglass over, metall bein som jeg av alle har sveisa og rødmalte stoler.
Gjest Skrevet 30. oktober 2009 #21 Skrevet 30. oktober 2009 Vi har dette som heter Barcelona:) http://fagmobler.no/index.php?kat_id=94# Skal ligge noe på denne linken:) Mørkt brun og putene på stolene er svarte i skinn:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå