Molait Skrevet 20. februar 2010 #126 Skrevet 20. februar 2010 PÅSKEVENN Kjenner jeg trenger det... Noen fler? (Vet 1D er med) Kommer så an på huden.... Litt vanskelig uten å se. E sin er sjelden "nuppete" ligger mer sprekker under huden liksom. Også blir det mer sånn kaker om du skjønner. Kan være tynne små kaker før det slår ut. Ellers er huden supertørr, glatt (ikke sånn babyglatt da) men så tørr at trøya er helt hvirflassete på innsiden. Jeg vil anbefale Canoderm jeg. Den tar en del, og virker og forebyggende. Veldig bra om det er litt men ikke fullt blomstret ut. Detsom det er litt "åpent" eller veldig rødt kan den svi litt (vaffal første dagen eller to) og da kan Vitapan være grei. Vitapan har faktisk vært super hos oss i over 2 mnd i vinter (som jo er den mest leie tiden) Den er og mildere enn Canodermen. Vært fin mellom kortisonrunder. Ikke bruk _for_ fet krem m.m det er helt sprukkent. Blir bare liggende som glissen hinne og er ofte vondere å bli smurt med. (bruker den fete mest bare på føtter og noe hender) Ellers har vi hatt god effekt av Apotekenes Badeolje Når det har vært sårt. Brukt den utenom bad da. Som krem liksom. Den svir ingenting, innholder ingen drit og hjelper huden til å komme seg så vi kan begynne med "sterkere" saker. Smører morgen og kveld og er det ille så gjerne 1-2 ganger om dagen. (evt på de utsatte områdene) Har en tendens til å spre seg her om behandling uteblir (om så bare et par dager) Her er ellers alt greit. bl fra helvete og låret er et mysterium, men like fordømt vondt. Aku har hjulpet utrolig!! Er fortsatt vrengt gås i gangen, men må ikke ha krykker lenger. Kan også stå/sitte mer enn 10 min før det kjennes som noen skjærer av meg låret. Dyrt blir det, men jeg får bare gå ut sv. Man må jo leve og. Er nå 33+1 så nærmer seg bra. Har bare gått opp 19 kg så denne gangen slipper jeg bli feitebolla. *frustrert* Vet fortsatt ikke hva hun skla hete da. Og i helgen får jeg mest sans vegger på kontoret:D Men hvor gjøre av alt... og hvorfor har man så mye driiiit liggende?! Kasta hauger og får kaste nye hauger når ting skal inn igjen tror jeg.
Herkules Skrevet 21. februar 2010 #127 Skrevet 21. februar 2010 Nei alt for tidlig med navn nå syns jeg ingen av mine har kommet hjem med navn fra sykehuset. Takker for svar ang eksemen, Frøkna har fått litt tørre hender og kinn. De er egentlig ikke så tørre, men litt sånn harde - typisk kulderelatert eksem i alle fall. Det på magen er ikke tørt men prikkete, smører med det jeg har av kremer jeg da. Det er mye. HELT enig i at man fort gjør vondt verre med for fete kremer, Locobase feks kan være sånn. Det vet jeg mye om Min egen erfaring er at det bør behandles, men jeg ser egentlgi ikke noe forskjell om jeg smører.. er aldri tørt og flassete. Ja ja jeg bør i alle fall sende med en kuldekrem i bhg, vært ute i snøen i dag, til og med lille snupp, men det var så kaldt at hun fikk gå inn. Akte her ute, er veldig greit å kunne ake rett uten for, men i går gikk vi i akebakken for der er det jo andre barn og litt hopp og sånn . fint det går bedre med auene moll Er med på påskevenn jeg Flink du er til å kaste da, det syns jeg er så vanskelig
Cat78♥VerdensVakresteDatter♥ Skrevet 23. februar 2010 Forfatter #128 Skrevet 23. februar 2010 Da får alle som er med på påskevenn skrive seg opp: 1D, Molle, Herk og Cat foreløpig. Noen fler? På torsdag er det ultralyd på sykehuset og jeg gruer meg:S Men nå har jeg lånt bw til molle, så vet det er liv. Men gruer meg alikevel uansett. Noen som vil tippe kjønn da? Jentenavn er klart, blir det gutt blir han navnløs.
Cat78♥VerdensVakresteDatter♥ Skrevet 24. februar 2010 Forfatter #129 Skrevet 24. februar 2010 Ama: har ikke du den brio sing vogna? Er du fornøyd med den og hvordan er den på vinterføre?
Amabolla Skrevet 24. februar 2010 #130 Skrevet 24. februar 2010 Jeg har litt lyst å gjette gutt jeg Cat, men er vanskelig siden jeg ikke har sett deg på leeeeeeeeeenge! Må få gjort noe med det... Jo,jeg har Brio Sing. Den er OK på vinterføre. Ikke sånn som Simo vogna,men ok. Forhjula kan låses og det hjelper på. Men hjula er jo uten luft og mest laget for asfalt og det merkes litt. Men på slikt vinterføre det er nå er den heilt fin. Det er når det ligger løs snø øverst og hardpakka snø underst at den ble litt tung. Jeg er ikke fornøyd med kalesjen på vogna-den er for kort når Mel skal sove. Men jeg har løst det med flittig bruk av myggnetting eller regntrekk. Det var de 2 negative punktene. Nå til det positive; vogna er fabelaktig å trille uten snø-den er lett og kan svinges rundt med bare en hånd på styret. Den legges enkelt sammen og tar lite plass i bilen. Hjula kan taes av. Sittedelen kan snus med ett lite klikk og løft. Handlekurven er stor og tåler mye og vogna er stødig. Den er brei over hjula-noe som nok har overasket en del folk som jeg har kjørt over tærne på-hehe, men dermed mer stødig. Sittedelen føles plassert høyere opp enn andre vogner egentlig, føler at jeg har mer kontakt med Mel enn i simon f.eks. Den ser kort ut i ryggdelen,men tror nok den er finfin til Mel er 3. Den er nedsatt med 30% på Babyshop nå-så veit du det;)
♥Tiny Skrevet 27. februar 2010 #131 Skrevet 27. februar 2010 Her er det lenge siden jeg har gitt lyd fra meg gitt... Skjer så mye her om dagen så jeg har liten tid til å sitte på nett.. har kommet ganske langt i opussingen og nede er det straks ferdig og vi skal begynne med gangen oppe Herlig skal det bli å få enda mer plass! Lillegutt begynte i barnehagen på mandag og storkoser seg, bare vifter oss bort når vi prøver oss på hadet kos... Er godt og vondt for mammahjertet Han skal foreløpig ikke mange dagene i uka i barnehagen og får korte dager fordi StoreT har perm frem til 1 april.. Ellers opptar jobb, skole og familie mye av tiden om dagen.. Jeg vil være med på Påskevenn!
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2010 #132 Skrevet 5. mars 2010 1D, Molle, Herk, Cat og Tiny vil være med på hemmelig påskevenn. Noen flere?? Siste opprop nå!!
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2010 #134 Skrevet 8. mars 2010 Da er påmeldig til hemmelig påskevenn avsluttet og din påskevenn vil snart komme på mail. Frist for sending/levering er torsdag 25.mars. Pakken skal inneholde snop til mor og et hint eller to om hvem pakken er fra. Pakke og porto skal ligge på 200-250 kr totalt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå