Gå til innhold

Tråden

Cat78♥VerdensVakresteDatter♥

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jo, jeg tror vi kommer på julegrøt. Visste det var noe jeg glemte.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Regner med vi kan 13. A har bursdag da, emn han har ikke inv oss på noe enda vaffal;)

nøffinga går bra, men selv blir jeg jo fan ikke bra! Sov to timer i natt. Hoster som gal. Bare så sinnsykt møkklei!

I dag gikk jeg fra 3åringen min i frisørsalongen:)) (måtte jo på apoteket!) Han ble fole fin på huggu. Valgte seg råååsa kappe.

Tenning i bhg. Vått og pes og greit nok men ah. M dro brått på julebord (greit å si ifra 5 min før man drar så man rekker planlegge noe for seg selv bare ikke) så her sitter man og forsøker desp å finne energi eller tiltak.

Truls burde bli fortalt at han fortsatt er baby!

Skrevet

Får så at julebord er avlyst for så å sitte hos en kamerat enda han vet hvor dårlig jeg er for så å komme hjem da barnet er ferdig lagt og butikken er stengt så jeg ikke rekker handle brød eller mat. Ååååhhh så blid jeg er.

Bare å stikke å handle og gidde legge så kunne da mannen sitti hos kamerat hele kveld for min del...

Skrevet

Blæææææææ på mollemann. Håper du snart blir bedre da. Så slitsomt å være sånn.

Skrevet

Jooooooooda, det er juks!! Og spaden får da jammen ikke dyr julekalender hun heller, bare fordi jeg ikke jukser;) Mulig hun får for litt mer enn det som er vanlig (bortsett fra en dvd film og en barnecd, så koster pakkene mellom 5 og 50,-), men så kjøper vi ikke julegave til henne når hun er så liten. Ser ikke helt poenget, hun skjønner ikke hvilken pakker som er fra hvem uansett, når det ligger tusen pakker til henne under treet.

Da kjøper jeg heller noe etter jul, om det er noe hun skulle mangle. Men gidder ikke kjøpe noe, bare for å kjøpe -når hun alikvel ikke skjønner hva som er fra hvem. Sparer penga til ferie i stedet:)

Som nevnt tidligere, jeg får ikke kommet på tw-party, for jeg jobber i kveld.

Og kan heller ikke komme på grøtfest den 13, for da jobber jeg også.

Hvordan hår jeg egentlig har? Krøller vel. men får tettere og jevnere krøller med en perm i ny og ne. Er bare det at jeg ser HELT JÆVLIG ut den første uka etter at jeg har tatt permanent. Da får jeg nesten sånt Mel B fra spice girls hår, bare ikke så stritt;)

Meeeen, så blir det bra. Håper jeg da. Har jo pleid å kjøpe krøller på triaden, så håper det blir like bra i denne salongen :S

Mollemann er teit!

Grattis til TL som har begynt å gå:)

Husker jo ikke hvordan det så ut inne på stua jeg mols, det var jo kattunger der som tok all min oppmerksomhet:) *smelt*

Joda, jeg husker, og kjempekoselig!! Blir sikkert knallfin jul og masse julestemning:)

Skrevet

Skal på 3D i dag!!! Lurer veldig på om trakt har blitt tut altså. Var absolut ikke sikker hun damen. Jaja, nå er alt greit, men har liksom vent meg til tanken om jente da. Mor og svigermor skal være med. De har aldri vært på noen ul før. Blir sikkert stas.

Og så må W og E være hos ama mens vi er der på Jessheim, for skal på svøm og ta bilder og rekker ikke hjem og til LS igjen. Og da M jobber til 17 og etter ul hadde vært på jobb 16:45 regnet jeg ikke med han skulle tilbake og nå sier han at han kanskje skal det da. Og jeg har lånt bort bil til gamle eiere.... Mor har og bil, men skal jo hjem å lage middag til oss (holder på med ei ribbe) mens vi er på svøm.Kjenner dagen blir litt stress....

Hadde vært litt lettere om jeg visste hva som skjedde. Altså hadde en mer klar plan på hvem hva hvor.

M hadde bursdag i går. Kos og slitsomt:)

I morgen skal mor og jeg i strikkebutikk å se på hva hun skal strikke og da hvilken farge;) Også har jeg fått låne symaskina hennes så skal se om jeg får til en luciasak til E. Greit å lage noe mens mor er her og kan roe nerver og sinne..hehe

Skrevet

Finefine jenta jeg har sett bilder og film av i dag:) Gleder meg til å se henne utenfor magen også!

Jeg prøver å få en liten babyplutt til å sove jeg,men han er visst ikke heilt enig...Leonora sovna for en halvtime siden,men Melvin holder festen gående.

Og legoklosser i kalenderen er da ikke juks-men ingen julegaver fra mamma og pappa-det er juks det;)

Jeg elsker å gi bort julegaver så her blir det julegave til både 3 åring og 10 mndtling. Men en litt mindre ting til største siden hun fikk julekalender som ble litt dyr...

Kommer sterkere tilbake,må inn og puttepupp.

Skrevet

Ingen tvil om jente lenger:D

En del bilder er lagt ut på FB, ser mange har kommentert der alt:)

Mail og sånn...altså besøk og tiden flyr og ja du veit. Klarer ikke forkorte til 3-4 setninger der vøtt;)

Skrevet

Hei og hei

Så hyggelig med besøk her for to uker siden :)

Takk for fine gaver.

Fikk en telefon dagen etter om at vi kunne få vaksinen og da gjorde vi det. Resulterte i litt syk O og så tror jeg hele bunten har blitt forkjølet (mulig noen hadde noe på søndag siden vi 4 ble syke på likt)

O hangler fortsatt da.

Grattis med tusle-t da du .

Her er det lite gåing, hun kan og har tatt noen skritt, men er veldig til å kaste seg ned. Det nye nå er å gå på knærne.

13. er jo sigerfars bursdag, men han har ikke bedt til noe, vi kan jo styre dcet litt så vi rekker begge deler.

Her har var det legoklosser i kalenderen både i fjor(små lego) og i forfjor(duplo-lego)

Blir ikke mer enn noe smått og noe snop i år, men han har fått noe lego kalender av T

En del gaver blir det også, men jeg kjøper bare ting vi trenger nesten.

Var det litt tidlig med 3D? hørt at man anbefaler at de er litt større ? eller

Skrevet

Mulig vi dro med litt altså..hehe, men om E smitta dere så hadde dere vært dritdårlige! Vil jeg tro...Han var vaffal det.

Joda, anbefaler 3D uke 26-30. Greia var at mor var herr og så hun (og svigermor som skulle få være med på ord. men ble nektet grunnet restriksjonet pga svinedrit) skulle få være med. Også fikk man bekreftet kjønn så damene kunne gå amok med rosa garn;)

Bildene og selve ul ble kjemefin, selv om tidlig. Lillebolla er litt bolle (smule FET hihi) så ble bra det.

I dag her jeg gjort ca veldig lite. Godt å ikke være dausliten på denne tiden og. Burde ha gjort par ting egentlig, men pøtt. Nå blir det tacolagning!

E er hekta på Toy Story for tiden. Veldig greit å ha så mye bra filmer etter will. Sånne ordentlige filmer liksom. Ikke bare bob og sånn.

Skrevet

Aah ja ikke bare bob og sånn , Som jeg skulle sagt det selv, Her har det gått i litt kule filmer som shrek, madagaskar, storståhai nemo osv. Så deilig å slippe sam og bob :)

Ja 3d ul må jo ha vært en høydare for damene hi hi

Jeg er ikke så glad i 3d bildene, men å se det live derimot det må være en opplevelse. Så jo det på tidlig ul, men det blir ikke så bra da.

Har du fått noe estimering av størrelse?

Skrevet

Bare at hun er 480 gram og ligger ganske rett på der hun skal. Er for tidlig å estimere, for er fremover de skal vokse seg til. Synes 3D bildene har kommet langt fra for 3 år siden! Så ågjennom E sine og er noe helt annet nå. Har en del videosnutter og, men bare lagt ut bilder på fb.

E har kjøpt seg ny Dorafilm og er halt overlykkelig:) Så nå går vel resten av ettermiddag foran tv viljeg tro.

Guh så vått det var i LS!! Og kalt og snø og sørp. Fikk ordnet par ting da, men var litt dårlig med messe. Mye fordi man nesten ikke så fremfor seg grunnet snø. Og var overalt men klin umulig å oppdrive en vinterbukse til W. Tenkte ikke kjøpe en til tusenlappen på sporten, men bare en sånn billig grei en. Flere som sa de får inn senere. Synes det er sent å skulle få inn utebukser langt uti desember jeg da.

Skrevet

God kveld i stova:)

Er litt lei syke barn jeg nå kjenner jeg...Melvin har jo vært syk i en og en halv uke nå...Startet forrige fredag med diaré. Flere bleier daglig,lite matlyst-men veldig tørst. Ingen feber og god allmentilstand-litt kort lunte. <<

Så sånn er tilstanden her da...

Tiny: vi kan ikke komme på søndag. Juletrefest og bursdag.

Skrevet

Her har vi sett ordentlige filmer lenger, sikkert over et år. Deilig når jeg kan putte på mine gamle dvd filmer med jungelboken, mulan, askepott og snehvit osv osv. Vet ikke om jeg eller lilleL koser seg mest:)

Får håpe alle dere med sykebarn får det overstårr før jul!

Her er ståa sånn at jeg hadde en blødning på torsdag og litt til på lørdag. Ikke så mye, men nok til at jeg synes det var utrivelig på torsdagen da det kom en del friskt blod også. På lørdag var det ikke så mye, men da bare brunt. Så har det vært bittelitt brun utflod siden.

Var hos fastlegen på mandag og fikk en GU og han sjekket litt her og der. Murringene jeg trodde jeg hadde i korsryggen var bekkenløsningen som allerede har satt seg:(

På tirsdag var det avgårde til en ultralyd og der var det et lite knøtt med bankende hjerte, men har blitt lurt av det før. Alt så nå riktignok veldig bra ut, selv om legen mente jeg var en uke kortere på vei og det liker jeg lite da.

Da tenker jeg vekstavvik og at det er noe galt. Er sikkert ikke det, men tenker det alikevel. Men går nå etter menstermin frem til den ordinære ul'en anyways, så det vil si at jeg begynner på uke 9 på fredag.

Men er kvalm og uggen, trøtt og sliten, av og på brystspreng og bekkenløsningen, så er ikke tvil om at det er noe på gang i hvertfall.

Skrevet

Hei Cat

Nå har jeg tenkt på deg hver dag siden sist jeg var her inne og ble først helt kvalm når jeg begynte å lese innlegget ditt, men gladere etterhvert.

Krysser fingrene for deg. Det er STOR sjans for at det går bra når du har sett at hjertet slår, selv om også jeg har erfart noe annet.

Den gangen fikk jeg også avvik på ul og termin

MEN

Med O ble jeg satt frem på ul i uke 8 og tilbake (i forhold til menstermin) i uke 12

Avvik på 9 dager mellom terminene på ordinær var ul lik menstermin

med frøkna ble jeg satt tillbake noen dager på ul uke 12 og også med henne ble ul lik menstermin.

Sist men ikke minst: mamma blødde mye, tildlig i sv.sk når hun gikk med meg.

Hvordan finner legen ut at du har bekkenløsning egentlig?????

Drit og møkk med blod altså la deg få slippe sånt da!!

Stor klem fra meg

Skrevet

Hei Tiny

Jeg lette og lette fant til slutt klokkeslettet :)

Vi kan ikke så tidlig som 12 desverre, men tror ikke vi rekker 14 heller så da hjelper det ikke da :(

(barnevakt svigerbursdag osv Vi får ikke styrt det så mye)

Skrevet

blåse på syke barn og slitne mammar og vondter og slikt.

Vi har og sett andre "vnalige filmer" lenge men han har fortsatt elsket disse andre også. Dora er jo veldig kult da. Løper rundt med engelske gloser her.

Lucia gikk bare så mye bedre enn for par år siden (var vel ikke noe i fjor? Grunnet for to år siden? hehe) Skulle ikke så mye til heller;) E var såå flink. Trakset og sang og smatta på lyset sitt (?!) Lille vakringen min *smelt*

Dro ned på skolen å så på W etterpå. 6 trinn har lucia der. Stilig opplegg og mor tok bilder og det var såååå flaut og han "hatet meg" og sånn-baaahaha som gjorde at jeg storkosa meg mer:D Han poserte kult når jeg spurte da så...

ellers har jeg gått opp 10kg (!!) og ser ut som mange gjør rett før termin. Fole fin mage. hadde den holdt seg sånn hadde det vært heeelt greit:) Jeg har da kommet til min 24 uke og ny milepæl; sykehus vil nå gjøre det de kan for å redde henne dersom fødsel skulle starte.

Skal vi bare utsette grøt eller? Kan jeg altså, men jeg kan i uka og jeg. Vaffal på ettermiddag. Lørdag da? Nei vent da det er jo i morgen alt det:) Neste fredag? Regner med jeg drar i løpet av helgen... Ellers kommer jeg på søndag jeg altså:) Både 12 eller 15 eller 18 for den saks skyld.

Skrevet

Lurer litt på å ha det til uka jeg altså. Har akkurat hatt en runde med omganssyken så kanskje lurt å vente litt med besøk. Vi er friske begge to igjen men greit å være på den sikre siden :)

Hva med tirsdag kl 16 feks? Og StoreT vil gjerne ha mannebesøk også..

Skrevet

Passer greit for meg.

Her jobber mann og W lar jeg bli hjemme. Fullt nok som det er....

Skrevet

Herk: Legen fant det vel egentlig bare ut ved å høre meg beskrive hvor og hvordan jeg hadde vondt. Og egentlig burde jeg ha tenkt på det selv også. At det var tidlig stadie av bekkenløsning.

Men jeg var bare så opphengt av den lille blødningen jeg, så for meg så kunne ikke smerter i rygg og korsrygg være noe annet enn en truende abort.

Tenkte liksom ikke på andre alternativer engang. Men har ikke blødd noe siden, men har en del brun utflod da. Men det hadde jeg med vesla også, så henger meg ikke så mye opp i det. Ellers er jeg 8+5, så snart overstått uke 9.

Er småkvalm og uggen fortsatt, kjennes tidvis ut som jeg ha sprengt et par kinaputter i bh'en og fortsatt like forbanna trøtt.

Så er nok noe på gang ja:)

Du er da jammen ikke så stor molle, er bare det at du er så liten:) Hadde man satt magen din på en på 1,75cm så hadde den nok vært ganske så vanlig skal du se;)

Jeg tør ikke måle magen mer etter at jeg målte den til 86 cm sist gang (var 65 før gravid). Har lagt på meg en kilo, men det er jo 3 uker siden når jeg spiste som en hest. Ikke lagt på meg noe mer etter det, heller gått noen gram ned igjen faktisk.

Ellers gleder jeg bare bare til jul og i morgen er det 2 uker til vi reiser:D Gleder meg til sommer og sol i fjorten dager:)

Skrevet

Hei på deg cat. Godt å høre at du er ved godt mot.

skjønner du gleder deg til å reise til sola :)

Ikke for det det har jo vært en fantastisk flott dag, utolig fin julesteming

Så nå står det stortsett bare igjen å pakke inn gaver og pynte litt til :)

Skrevet

På tide å skrive noe her kanskje?

Gøy med ting i magene til snellene igjen! :)

Jeg har skummet gjennom litt tråder, lite å gjøre når man er oppe tidlig med to små og ikke orker rydde og ordne.

Her går tiden altfor fort. Nus begynte endelig å gå for fullt i begynnelsen av november, litt treig i forhold til andre trådbabyer skjønner jeg. Nå stabber han rundt og er så søt. Hva er liksom greia med å ikke bevege armene mens man går, henger jo rett ned jo. Også er det utrolig morsomt å se når han har funnet ett eller annet han skal ha med seg på turen sin, type en pakke med doruller eller noe annet som er på hans størrelse. Han er en liten luring, stort sett alltid blid og full av latter og humor. Han sover masse på dagen fortsatt (2-3 timer) og har endelig begynt å sove natta (lik søsteren sin der, ja) Han vil aller helst kose på mamma'n sin eller gjøre det Nea gjør, men det er ikke alltid hun synes det er like gøy. Nea har etter en lang periode med masse uhell blitt helt tørr igjen. Hun er stort sett tørr på natta også, men vi har ikke tatt bleia enda. Blir vel til at vi gjør det utpå nyåret. Til sommeren flytter vi henne kanskje opp på soverom oppe. Det er shitstort så det blir gøy å innrede. Hun er ganske bestemt, sta, trassen, men veldig god også da. Skravla går hele tiden (aaaaner ikke hvor det kommer fra) eller så synger hun masse (drit i om teksten stemmer - finn evt. på ny!). Hun klarer masse selv og er i grunnen ganske så stor blitt. Lurer på hvor tiden er blitt av jeg?

Jeg koser meg fortsatt hjemme, men føler at dagene bare flyr av gårde. Har program hver dag, oftest søm eller hus. Elsker hobbyen min, men merker at det tar mye tid og penger. Er enda ikke ferdig med julegaver fordi jeg skal lage noen, og vi har seff hatt sykdom hele desember i år også, men jeg fikk ferdig en i går så nå er det 3 store og en liten til som jeg MÅ får ferdig. Har antagelig droppet to av gavene til nevøene våre og kjøper litt mer i stedet. Må minne meg selv på å puste og sove for det prioriteres virkelig ikke. Det blir jul til slutt, men har vokst opp med at mamma løper som en koko til midt på natten lillejulaften, så jeg blir vel sånn selv også. Når alt er sånn som JEG liker det (pynt, gaver pakket inn og sortert, huset nogelunde rent, klær er lagt fram) DA kan jula begynne. Så det så! Er det at jeg skal lage gaver som først og fremst gjør at jeg stresser nå altså.

I dag skal vi på julegrøt med slekten min, om nt fortsatt føler seg i grei form når han står opp, så i dag kjører vi forbi dere. Blir ikke noe stopp innom da, men nå har jeg lovet Mol at hun skal få komme på l i t t forsinket barselbesøk i januar og hun skal få slippe å komme alene, så da håper jeg at jeg ser i hver fall noen av dere da.

Jeg får vel kanskje begynne på dagen. Tørr ikke love at jeg blir så mye mer aktiv fremover heller altså. Ha en riktig god jul!!!!

Skrevet

Flott da kommer jeg også altså sessa!

Ja er de ikke nydelige disse 3 åringene våre da.

O er veldig klare selv nå, det er veldig gøy egentlig for det går stortsett unna.

Han er virkelig goingen min og er nå lett å legge, tørr natt og dag og blid og oppfinnsom.

Har dårlig matlyst om dagen da, men håper han kommer seg igjen der også :)

Lager gaver litt jeg også og kommer vel ikke helt i mål. Har ellers kontroll på det meste, selv om jeg ikke kommer i sessakategori der.

Tenker du å begynne å jobbe igjen?

Skrevet

Jobbe? Ja, jeg må vel det etterhvert. Blir til høsten tenker jeg. Aner ikke hva jeg skal gjøre, men det blir nok ikke butikk og ikke fulltid. Planen er å jobbe noen år før vi begynner å tenke på nr 3. Vurderer å studere litt etterhvert også, snuser på faglærer utdanning i kunst- og håndverksfag.

Skrevet

Jeg lurer også på hvor denne tiden blir av?! Om bare 14 dager skal faktisk begynne å jobbe *iiiiiiiiiiiiiik* Hvordan i all verden skal denne mannen min klare å håndtere 2 barn og et hus alene?! (da snakker jeg levere i barnehagen og holde orden i heimen). Jaja, det går nok på et vis og på en måte skal det bli deilig å komme seg på jobb igjen også da.

Skal ikke jobbe fullt, bare 60%, men skal jo gå 2 dager på skolen også så det blir jo en 100% stilling tilsammen likevel.. Uff, jeg gruer meg jeg..

Jeg tror jeg er klar for julen nå. Alle gaver er kjøpt inn og bildene jeg trodde jeg var for treig med å bestille dukket opp i god tid :) Så da kan jeg slappe av med den biten ihvertfall. Julevasken er jeg godt igang med og tror jeg rekker å bli ferdig med en dag eller to til (trenger goood tid med vaskingen for må jo ta det når barn sover kan skjønne).

Pepperkakehus er satt sammen og pyntet og marspian er farget og dyppet i sjokolade. Nå mangler det er juletre, så kan julaften komme snikende!

I år skal vi feire jul hos svigers og jeg synes det er like rart hvert år. Jeg savner alltid mamma og pappa og våre tradisjoner. Rart det der altså.. Har veldig lyst til å ha julen hjemme med begge familiene samlet en gang, men det får bli når vi har bygget drømmehuset og har kjempeplass.. Og det tar nok laaang tid *sukk*

Min lille T er nå en racer på å gå (var kanskje han du siktet til sessa?) og er en fare for seg selv. Han er jo ikke helt balansert så han går jo på trynet så det synger innimellom, men griner i 2 sekunder også er pån igjen.. Ja, jeg har en travel hverdag kjenner jeg.

3 åringen er et kapitell for seg selv... Sta, trassig, humørsjuk og en skikkelig prinsesse.. Hun synger, skravler og leker. Koser seg i barnehagen og med venner. Elsker å hjelpe mamma eller være med mamma overalt.

Ønsker alle en riktig god jul om vi ikke prates og mange gode ønsker for det nye året!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...